• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
8

پیشروی افسران جنگ نرم لرستان به فرماندهی رضا مریدی

  • کد خبر : 31859
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
پیشروی افسران جنگ نرم لرستان به فرماندهی رضا مریدی

پیشروی افسران جنگ نرم لرستان به فرماندهی رضا مریدی رضا مریدی اصل در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷به ریاست سازمان بسیج رسانه استان لرستان منصوب شد، از همان ابتدا تاکنون فرمانده ای است خلاق و متفکر. آمدنش فالی بود نیکو برای رسانه لرستان؛ سالهاست جشنواره ابوذر را بدون حاشیه برگزار می کند؛ تور رسانه ای راهیان […]

پیشروی افسران جنگ نرم لرستان به فرماندهی رضا مریدی

رضا مریدی اصل در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷به ریاست سازمان بسیج رسانه استان لرستان منصوب شد، از همان ابتدا تاکنون فرمانده ای است خلاق و متفکر.
آمدنش فالی بود نیکو برای رسانه لرستان؛ سالهاست جشنواره ابوذر را بدون حاشیه برگزار می کند؛ تور رسانه ای راهیان پیشرفت مشهد مقدس را هنوز به یاد داریم که باز هم از زحمات و تدابیر این مسئول مسئولیت پذیر بود و بسته های معیشتی برای خبرنگاران، پک های بهداشتی زمان درگیری جهان با ویروس منحوس کرونا و تجلیل از زحمتکشان عرصه رسانه استان در روز خبرنگار و موارد بسیاری که در این مقوله نمی گنجد .

و این بار رسانه و افسران جنگ نرم استان لرستان را راهی سفری سه روزه به پایتخت می کند؛ سفری که قرار است ببینیم و از نزدیک لمس کنیم دستاوردهای موشکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش های نخبگان و جوانان سپاه پاسداران را؛ دستاوردهای موشکی که فقط در صفحه تلویزیون دیده ایم و موشک هایی که نامشان را شنیده ایم؛ قرار است از نزدیک صاعقه و کرار و شهاب و ابابیل و … را ببینیم .

به اعتقاد بنده این سفر از ملزومات بود زیرا نیروی انقلابی و افسر جنگ نرم باید گامی فراتر از مردم و دشمن باشد. باید بیاموزد؛ مجهز شود به علم و آگاهی تا بتواند در فضای مجازی به خوبی دشمن را ردگیری کرده و راه های نفوذ و حمله دشمن و مسیر مقابله با آن را تشخیص دهد؛ وقتی ما در یک شرایط جنگی و آن هم در یک جنگ نرم حضور داریم، نیازمند افسران هستیم و افسر با سرباز فرق دارد، سرباز از خود اراده ای ندارد و فقط گوش به فرمان است؛ ولی افسرهم گوش به فرمان فرمانده است و هم خود عملگرا و متخصص است؛ افراد غیر متخصص را نباید در فضایی وارد کنیم که نه تنها حضورشان مفید فایده نیست، بلکه بعضاً خود، زیر رگبارها و آماج حملات دشمن قرار گرفته و در واقع اسیر می شوند و هزینه های دیگری بر روی دستمان می گذارند.
زمان موعود فرا رسید و به پارک ملی هوافضا سپاه پاسداران رفتیم؛ در بدو ورود مورد استقبال گرم سردار علی بلالی، مشاورعالی فرمانده نیروی‌ هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتیم .
سردار بلالی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدمی به زبان لری گفت: «خوش اومایت» بنده با زبان لری بیگانه نیستم یک زمانی فرمانده نیروی هوایی پادگان امام علی(ع) لرستان بودم و اهل نهاوند هستم.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقتدار و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: فرزندان و جوانان انقلابی باید توانمندی‌ها و قدرت نیروی دفاعی کشور را باور داشته باشند.
سردار علی بلالی خاطرنشان ساخت: با توجه به وارونه سازی و تصویرسازی غلط دشمن و رسانه‌های معاند از واقعیت‌ها در حوزه پیشرفت در جمهوری اسلامی، باید در نشر و انتقال واقعیت‌ها به جامعه به طور ملموس تلاش کرد.

وی تلاش دشمن را القای یاس و ناامیدی در جامعه عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی امروز به واسطه توصیه‌های خردمندانه مقام معظم رهبری و با داشتن جوانانی آگاه و دلیر در اوج بالندگی و اقتدار قرار دارد.
مشاورعالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، پیشرفت‌های دفاعی کشور را نتیجه خودباوری جوانان این سرزمین دانست: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند به خود اجازه دست اندازی و تعرض به ایران اسلامی را بدهد.
وی با مقایسه توانمندی‌های دفاعی امروز ایران با دوران دفاع مقدس یادآور شد: نمایشگاه هوافضای سپاه شامل حوزه های موشکی، پدافندی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی می‌باشد و توان دفاعی امروز ایران با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.
سردار بلالی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بگوییم کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم. اگر امروز ما به جایی رسید‌ه‌ایم که موشک «نقطه زن» تولید می‌کنیم و یا ماهواره «نور ۳» را در مدار زمین قرار می‌دهیم، حاصل عمل به سخن «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) است.
وی یادآورشد:امروز توانمندی‌های جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و تاثیرگذاری آن در دفاع از مرزهای کشور به خوبی قابل لمس و مشاهده است.
مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: قدرت بازدارندگی دفاعی امروز ایران اسلامی به آغاز تلاش‌ها در حوزه پدافند هوایی و موشکی در دوران دفاع مقدس برمی‌گردد که امروز به اوج خود رسیده است.

بلالی اضافه کرد: کارها و تولیدات زیادی در بخش‌های مختلف داشته‌ایم و جدیدترین دستاورد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سومین ماهواره بومی با نام «نور ۳» است که به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.
وی با اشاره به واگذاری بخش‌هایی از کشورمان به دیگر ملل در زمان‌های گذشته، تأکید کرد: در انقلاب اسلامی برخلاف قبل، نگذاشته‌ایم حتی یک وجب از سرزمین‌مان کم شود و از طرفی دستاوردهای زیادی داشته‌ایم و الان هرچه داریم از هشت سال دفاع مقدس است.
مشاورعالی فرمانده نیروی‌ هوافضای سپاه پاسداران اذعان داشت: کشورمان در جنگ نابرابر تحمیلی به تنهایی مقاومت کرد و همین باعث شد تا مردم وارد میدان شوند و این تهدید را به فرصت تبدیل کنند و این مسیر را تا به امروز ادامه داده‌ایم که ماحصل آن افتخارات و تولیدات زیاد در بخش‌های مختلف است.
پس از دیدار با سردار بلالی به سمت نمایشگاه می رویم؛ سرآغاز این نمایشگاه، عبور از دالانی به نام «الف دزفول» است که در آن صحنه‌هایی از مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران های رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس با طراحی محیطی کلاس درس و خانه‌های مردم پیاده سازی شده است.
پرده اول نمایشگاه از موشک‌باران دزفول شروع می‌شد: «الف. دزفول»؛علت این نامگذاری را می دانستم؛ صدای ما را از بغداد می‌شنوید… تا ساعاتی دیگر نیروی هوایی ارتش قدرتمند عراق شهرهای زیر را بمباران خواهد کرد:
الف) دزفول
ب)…
ج).. جوک شده بود: «الف) دزفول». رادیو بغداد اسم تمام شهرهایی را که می‌خواستند بمباران کنند اعلام می‌کرد. در صدر لیست، «الف) دزفول تا آخر جنگ».
سپس به بخش موشکی نمایشگاه می‌رسیم.
در بخش مسقف نمایشگاه ۱۷ موشک بالستیک به نمایش درآمده که از این تعداد ۱۵ موشک شامل اسکاد، شهاب۲،‌ قدر، نازعات، دو نمونه از موشک فاتح، ذوالفقار، رعد-۵۰۰، دزفول، خلیج فارس، هرمز، سجیل، عماد، خرمشهر، قیام بر روی استند به صورت ایستاده قرار گرفته‌اند و دو نمونه از موشک شهاب-۳ نیز به صورت برش‌خورده به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با اجزای داخلی موشک به صورت افقی قرار داده شده است.

اما بخش بعدی این نمایشگاه، دستاوردها و توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه است که این دستاوردها در یک مسیر طراحی شده قرار گرفته‌اند و بازدیدکننده در بدو ورود به این بخش، ابتداً با اولین پهپاد ساخته شده در دوران دفاع مقدس یعنی تلاش آشنا می‌شوند و سپس در طول مسیر به ترتیب با خانواده پهپادهای مهاجر، ابابیل، خانواده پهپاد کرار، خانواده پهپاد صاعقه، پهپاد شاهد-۱۲۹ و خانواده پهپاد شاهد-۱۷۱ شامل ۱۵ پهپاد آشنا می‌شوند.اگر بخواهیم به تمام جزییات نمایشگاه بپردازیم باید کتاب ها نوشت … پس نمایشگاه موشکی را همین اندازه پایان می دهیم . پس از آن به موزه دفاع مقدس رفتیم که سرشار از گفته ها و ناگفته های جنگ تحمیلی بود؛ فضا، فضای بمباران ، مین، سنگر، تیر، ترکش، تفنگ، تانک و گلوله بود، تالار هشت گانه ای داشت که به هر تالار که ورود می کردی یک راوی روایتگری می کرد؛ جالب بود؛ می شود گفت گنجینه هایی از دفاع مقدس دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی در آنجا یافت می شد. شاید کلمه بی نظیر بتواند حق مطلب را ادا کند، بی نظیر بود.
پس از آن به برج میلاد رفتیم؛ برج میلاد تهران از جاهای دیدنی پایتخت و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. امروزه برج میلاد را با عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت می‌شناسند. مجموعه برج میلاد تهران بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری را شامل می‌شود که به همراه همکاران رسانه طبقات آن را بازدید کردیم .
آخرین روز تور به سمت استان قم حرکت کردیم، مقصدمان زیارت جمکران ومرقد مطهر حضرت معصومه (س) بود، توفیقی پیدا کردیم تا در حال و هوای معنوی جمکران جانی تازه کنیم و با مولایمان صاحب الزمان (عج) نجوایی داشته باشیم؛ سپس به زیارت فاطمه معصومه (س) رفتیم و توفیقی بود در جوار بارگاهش دو رکعت نماز بخوانیم و متوسل شویم به اخت الرضا (ع) .

رضا مریدی اصل درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سفیرلرستان گفت: تور رسانه ای و اردوی سه روزه جمعی ازخبرنگاران استان، پس از بازدیدهای انجام شده ، به پایان رسید.

مسئول بسیج رسانه لرستان اظهار داشت: این اردو با عنوان” راهیان پیشرفت” و به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران با دستاوردهای علمی و صنعتی انقلاب اسلامی انجام شد که با همکاری سازمان بسیج رسانه ،روابط عمومی سپاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ، تدارک دیده شد.

 

وی افزود: اصحاب رسانه لرستان در این سفر از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران بازدید و از نزدیک با نمونه پیشرفت‌های حوزه دفاعی کشور آشنا شدند.

مسئول بسیج رسانه لرستان گفت: این سفر فرصت مناسبی بود تا خبرنگاران در راستای شناخت توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، آن را از نزدیک و ملموس مشاهده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: این بازدیدها که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در تور رسانه‌ای لرستان صورت گرفت می‌تواند گام موثری در راستای انتقال اندیشه و تفکر اسلامی همراه با گام‌های بلند در زمینه پیشرفت‌های مهم و باورنکردنی انقلاب اسلامی، به نسل جدید برای خنثی کردن هجمه تضعیف سازی قدرت نظام به ویژه در حوزه دفاعی باشد.

رضا مریدی اصل یادآور شد: این امر همچنین می تواند گامی مهم و موثر در زمینه جهاد تبیین ، روشنگری و آگاهی بخشی در حوزه توانمندی و کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی بازدید از برج میلاد را یکی دیگر از برنامه‌های این تور رسانه‌ای برشمرد و افزود: پس از این بازدید ها در تهران، اصحاب رسانه و خبرنگاران به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، راهی استان قم شدند.

گزارش: مریم نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31859

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.