• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

5
یادداشتی از قاسم محمدی، رئیس انجمن نویسندگان ،خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس

چرا در فارس رقابت‌های بین‌المللی ورزشی برگزار نمی‌گردد؟

  • کد خبر : 28416
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۴
چرا در فارس رقابت‌های بین‌المللی ورزشی برگزار نمی‌گردد؟
رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز گذشته به میزبانی کشور عزیزمان ایران و در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه آغاز گردید و امشب هم ایران در دومین شب برگزاری مسابقات در برابر هنگ کنک به میدان رفت و پیروزی دلچسبی را بدست آورد. 

گیتی آنلاین_ قاسم محمدی، رئیس انجمن نویسندگان ،خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس در یادداشتی با عنوان “چرا در فارس رقابت‌های بین‌المللی ورزشی برگزار نمی‌گردد؟” به پایگاه خبری گیتی‌آنلاین آورده است:

رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز گذشته به میزبانی کشور عزیزمان ایران و در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه آغاز گردید و امشب هم ایران در دومین شب برگزاری مسابقات در برابر هنگ کنک به میدان رفت و پیروزی دلچسبی را بدست آورد.

به هموطنانمان به خاطرداشتن مسئولینی اینچنین دلسوز تبریک گفته و به مدیران ورزش کار بلد و مسئولین استان آذربایجان غربی خدا قوت می گوییم.

واما باید افسوس خورد چرا در فارس و شیراز چنین رقابت‌هایی در رشته های گوناگون برگزار نمی شود؟!

استانی با یک پیشینه تاریخی بسیار قوی ، ورزشکاران خوب مدال آور، اماکن و ابنیه های تاریخی ، جاذبه های طبیعی و گردشگری دیدنی برای توریست ها ، داشتن هتل‌های ۵ ستاره و چند فرودگاه بین المللی و سابقه درخشان در گذشته ورزش ، حال باید محروم از انجام چنین رقابت‌هایی باشد؟!

وقتی می گوییم حال ورزش ما سر حال نیست برخی ها ناراحت می شوند و یک نقد منصفانه و منطبق با واقعیت را بر نمی تابند و به زیردستان خود دستور به قطع ارتباط با منتقد می دهند تا بلکه زبان منتقدان را بریده و صدای آنان را به خیال خود خاموش نمایند که ذهی خیال باطل.!

به هرحال از موضوع اصلی دور نشویم ،با این امکانات منحصر به فرد و ویژه استان فارس و جاذبه های توریستی چرا چنین میزبانی هایی به فارس و شهر شیراز داده نمی شود!؟

مگر نه این است که چنین رقابت‌هایی باعث رشد و ارتقا سطح کمی و کیفی آن رشته ورزشی و ورزشکاران ،جذب توریست ، ارز آوری برای استان ، ایجاد شغل ، معرفی بیشتر فارس به خارجی ها ( در حقیقت ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها بهترین مبلغ و سفیر برای معرفی استان فارس به هموطنان خود می باشند) و البته مهم‌تر اینکه موجی از نشاط و شادی را برای مردم به ارمغان می آورد.؟؟؟

چرا به‌عنوان مثال در رشته هندبال که تیم لیگ برتری داریم توان برگزاری مسابقات بین المللی را نداریم و یا در سایر رشته های دیگر هم وضع به همین منوال است.؟!

مگر شیراز در چند سال قبل میزبان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی نبود؟

مگر نه اینکه فارس در برگزاری مسابقات رالی اتومبیلرانی خاور میانه ، مسابقات جهانی رزم سواره ، مسابقات جهانی دارت ،مسابقات آسیایی و بین المللی دو ماراتن ،بدمینتون ، شطرنج ، کاراته، اسکواش ، میزبانی موفق در برگزاری مسابقه فوتسال تیم ملی با تیم ملی عراق و … نبود؟

در بخش فرهنگی و جوانان هم شیراز یک سال بعنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بود که اینم از افتخارات گذشته ورزش و جوانان فارس می باشد و اما حالا چطور؟

این مطلب بماند تا بعد…

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28416

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.