• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

چشم امید سهامداران گل گهر به سبد سرمایه‌گذاری‌ها

  • کد خبر : 14479
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
چشم امید سهامداران گل گهر به سبد سرمایه‌گذاری‌ها
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مرداد سال جاری را با تولید نزدیک به ۱.۶ میلیون تن محصول به پایان رساند که ددر مقایسه با تیر رشد قابل ملاحظه ۵۰۰ هزار تنی معادل ۴۴ درصدی را شاهد هستیم.

اقتصادوبیمه،

از این میزان تولید، در همین مدت ۹۷۱ هزار تن محصول فروخته شد که در مقایسه با فروش ۷۸۶ هزار تنی ماه قبل، بهبود فرایند فروش کنسانتره سنگ آهن و گندله به خوبی نمایان است.

در مجموع ۵ ماهه نخست سال، «کگل» موفق به تولید ۱۰ میلیون تن محصول شد و از این میزان، ۴.۳ میلیون تن به مبلغ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال را به فروش رساند

نکته جالب توجه که عملکرد سال جاری شرکت گل گهر را از سایر دوره‌های گذشته متفاوت می‌کند، افزایش قابل توجه میزان صادرات است که نشان می‌دهد، بازارهای هدف جدید تعریف شده و دایره فروش محصولات گسترش یافته است.

در حالی که در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مقدار تناژ صادراتی فقط ۵۴ هزار تن بود، در همین مدت از سال ۱۴۰۱ موفق شد با رشد بیش از ۱۰ برابری حدود ۵۹۹ هزار تن صادر انجام دهد که عملکرد بسیار قابل قبولی در این حوزه تلقی می‌شود.

نباید فراموش کرد که با توجه به افزایش نرخ ارز در داخل و بهبود قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، هر چه میزان صادرات بیشتر باشد، درآمد شرکت با شتاب بیشتری رشد می‌کند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر فرایند عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، به سبد سرمایه‌گذاری‌ها نیز باید نیم نگاهی داشت؛ چراکه از نظر مبلغ درآمد کسب شده از محل سرمایه‌گذاری‌ها سرآمد صنعت خود است؛ جایی که حضور ۲۸ درصدی شرکت سنگ آهن گهر زمین و ۳۵ درصدی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر چشم نوازی می‌کند.

در همین حد اکتفا می‌کنیم که برای سال مالی ۱۴۰۱ سود خالص شرکت سنگ آهن گهر زمین حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=14479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.