• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1
با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

کارگروه تعیین سقف تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی استان فارس در سال ۱۴۰۳، تشکیل شد

  • کد خبر : 48237
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۰۵
کارگروه تعیین سقف تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی استان فارس در سال ۱۴۰۳، تشکیل شد
فارس_ با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نشست کارگروه تعیین سقف تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی استان فارس در سال 1403 برگزار شد.

گیتی آنلاین_ دکتر «سید وحید حسینی» ضمن قدردانی از تلاش اعضای این کارگروه، به خدمات ارزشمند کادر درمان اشاره کرد و گفت: تلاشگران سلامت از دوران جنگ تحمیلی گرفته تا حوادث و بحران‌ها به ویژه کرونا، به ارائه خدمات سلامت محور به مردم پرداخته اند.

او تقویت و توسعه خدمات توریسم سلامت در فارس را از جمله راهکارهای موثر در درآمدزایی برای مجموعه برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس از تلاش و نظارت مستمر بازرسان و کارشناسان حوزه سلامت در راستای تعطیلی مراکز غیر قانونی و برخورد قانونی با متخلفان امور پزشکی و افراد سودجو در این حوزه نیز قدردانی و تاکید کرد: تلاش شود تا تامین سلامت مردم با کمترین هزینه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اساتید، اعضای هیات علمی، دستیاران، دانشجویان و کادر بهداشت درمان مجرب دانشگاه را از سرمایه‌های اصلی مجموعه سلامت برشمرد و گفت: مجموعه سلامت حامی و قدردان تلاش ها و خدمات ارزنده آنان است.

پایش شاخص های بسته تعرفه پرستاری، مقایسه بسته خدمات مراقبت‌های پرستاری و درصد افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی و خصوصی در سال ۱۴۰۳؛ از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست پیرامون پیگیری ها و اقدامات انجام شده در خصوص محورهای جلسه، توضیحاتی ارایه کرد.

اعضای کارگروه تعیین سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی استان فارس سال ۱۴۰۳ نظیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده استاندار فارس، رئیس سازمان نظام پزشکی استان فارس، نماینده سازمان‌های بیمه‌گر پایه استان، نماینده بیمه مرکزی به عنوان نماینده بیمه‌های تکمیلی استان نیز در این نشست پیرامون موارد مطرح شده و چالش‌های این حوزه، به تبادل نظر پرداختند.

در این کارگروه، تمامی تعرفه‌های درج شده در تصویب‌نامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان سقف تعرفه‌های خدماتی تشخیصی درمانی در بخش خصوصی و دولتی برای سال ۱۴۰۳ کل کشور بررسی می شود و در هر استان کارگروهی متشکل از افراد یاد شده می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اجتماعی ظرف حداکثر یک ماه پس از ابلاغ تصویب‌نامه، به تعیین تعرفه‌های تعدیل شده اقدام کنند.

نماینده سازمان ها، دستگاه های اجرایی استان و روسای بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی و مراکز درمانی خصوصی و دولتی شیراز نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

این نشست، عصر روز یکشنبه، دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور نمایندگانی از سازمان ها، دستگاه های اجرایی استان و معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48237

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.