• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1
حسینی خبر داد:

کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری شیراز تشکیل شد

  • کد خبر : 54134
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری شیراز تشکیل شد
فارس_ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز از تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان در سال 1403 خبر داد و گفت: در این کارگروه تصمیمات لازم جهت ساماندهی پسماند ها بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها اتخاذ و متولیان کار ملزم به اجرا شدند.

گیتی آنلاین_ سید ابوذر حسینی در حاشیه برگزاری کارگروه مذکور با بیان اینکه شیراز به عنوان پایتخت محیط زیستی کشور معرفی شده است، تصریح کرد: مسائل زیست محیطی این شهرستان به ویژه مشکلات پسماندها باید به طور مستمر توسط نهاد های ذی ربط همچون محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان دنبال و رفع شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پاکسازی مستمر حرائم جاده ها و ساماندهی دفن اصولی زباله ها در بخش های سه گانه شهرستان شیراز از جمله مصوبات اولین جلسه کارگروه مدیریت پسمانده بوده است، افزود: این موضوع امری بدیهی و مهم است و بی توجهی به آن با توجه به روند رو به رشد تولید پسماندها می تواند چالش برانگیز باشد.

وی با اذعان به اینکه بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، عملیات اجرایی این قانون بر عهده ی دهیاری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و برخی دیگر از متولیان است، اظهار کرد: اجرای مطلوب مدیریت پسماندها زمانی محقق می شود که بخش های مختلف ضمن به کارگیری حداکثر امکانات خود در یک برنامه زمانبندی مشخص و با تعیین محدوده های خود نسبت به انجام عملیات لازم اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه راه اندازی سایت دفن زباله در شهر خان زنیان نیز یکی دیگر از مصوبات کارگروه موصوف است، ابراز کرد: توجه به فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند ها و اجرای برنامه های آموزشی در جوامع روستایی شهرستان شیراز از دیگر موضوعات مهم مصوب شده می باشد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54134

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.