• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

همت بلندکشاورزان سراوان با کشت ۷۰۰ هکتار گندم در دیمزارهای منطقه پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک قرض‌الحسنه “مهر ایران” در کرمانشاه نماهنگ شکست آینه ها را زودتر از موعد مقرر منتشر کردیم مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاران پارس توشه (سهامی‌عام) مورخ۱۰/۸/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات شرکت در حال برگزاری است . پیام اصلی ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، تحقق عدالت در سلامت است/ ضرورت اجرای برنامه سلامت خانواده از کانال نظام شبکه بهداشتی خبرهای سلامتی در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزاری دوره کوتاه‌مدت پاسخگویی اجتماعی در سطح کلان منطقه پنج توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اولین جشنواره پیشواز سال نو در لامرد  برداشت پسته ۴ هزار هکتار از باغات شهرستان زاهدان آغاز شد «مشت در نمای درشت» آماده نمایش شد مردم انقلابی تهران در محکومیت هولوکاست واقعی در غزه ساعت ۱۵ در میدان انقلاب تجمع می‌کنند گل گهر ۳ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

2

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی فارس

  • کد خبر : 44569
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۳۳
کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی فارس
فارس_ همزمان با کاشت سراسری نهال در کشور 500 هزار اصله نهال در اراضی جنگلی فارس کاشته شد.

گیتی آنلاین_ در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و در آستانه هفته منابع طبیعی مراسم مشترک نهالکاری به همت منابع طبیعی و مشارکت جهاد کشاورزی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و با حضور خانواده معظم شهیدان فهیمی و سلطانی، شهرداری شیراز، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، سپاه، بسیج، سمن ها و نهادهای مردمی و اصحاب رسانه در بوستان مادر شیراز برگزار شد.

در این رویداد بصورت همزمان ۴ هزار اصله نهال در حاشیه فضای سبز بوستان مادر شیراز غرس گردید.

اغلب گونه های کاشته شده شامل سرو، کاج، زبان گنجشک، صنوبر، اقاقیا، ارغوان و دیگر گونه های جنگلی سازگار در عرصه های منابع طبیعی استان است که با مشارکت مردم کاشته می شود.

حجت اله مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با حضور در این مراسم هدف از ثبت این رکورد را ارتقاء و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مردم برای داشتن طبیعتی سرسبز و شاداب عنوان کرد و گفت: در سال جاری به همت منابع طبیعی نزدیک به ۹ میلیون نهال در ۱۶ نهالستان دولتی و ۳۰ نهالستان خصوصی تولید شده است.

مرادی از کاشت ۶ تن بذر در عرصه های منابع طبیعی در سال جاری خبر داد و گفت: بذور کاشته شده بیشتر از گونه های گیاهی بادام کوهی و ارژن می باشد.

وی همچنین با اشاره به جشن بزرگ درختکاری ۱۵ اسفند ماه امسال در شهرک سلامت شیراز خاطرنشان کرد: کاشت ۱۵ هزار اصله نهال به نام و یاد شهیدان والامقام استان فارس در روز ۱۷ اسفند ماه سال جاری از جمله دیگر اقدامات خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: انتظار می رود همه مردم و نهادها همکاری و مشارکت لازم در اجرای برنامه های هفته منابع طبیعی را داشته باشند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز ضمن تبیین اهمیت درختکاری و ترویج آن بر نقش این منابع ارزشمند در حفاظت آب و خاک تاکید کرد و گفت: به مناسبت روز درختکاری برنامه‌های متعددی، سیاست‌گذاری و توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرا خواهد شد.

وی افزود: وجه تمایز مراسم امسال متبرک شدن برنامه‌ها به نام شهدای تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) و توزیع نهال در ایستگاههای سبز به نام و یاد این شهیدان است.

مرحله بعدی نهالکاری نیز به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری در تمامی نقاط استان اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44569

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.