• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی: هویت‌سازی برای نسل آینده با تکیه بر هنر حماسی

  • کد خبر : 44045
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی: هویت‌سازی برای نسل آینده با تکیه بر هنر حماسی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت هویت‌سازی برای نسل آینده، کانون برنامه‌های متعددی را با تکیه بر هنر حماسی در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محسن زره‌ساز در نشست خبری کار گروه رسانه و مطبوعات رویداد کودک و شاهنامه، با اشاره به اهمیت هنر حماسی در تربیت کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: یکی از اهداف عالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به فرایندی است که می‌تواند بر حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هنر حماسی و توجه به آن به نسل آینده با توجه به کارکردهای که می‌تواند داشته باشد حائز اهمیت است، افزود: در همین راستا، کانون برنامه‌های متعددی را برای ترویج هنر حماسی در بین کودکان و نوجوانان طراحی کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به کسب جوایز متعدد توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در جشنواره تئاتر کودک یزد اشاره کرد و افزود: این نشان‌دهنده استفاده‌های درست کانون از هنرهای نمایشی برای ترویج هنر حماسی است.

زره‌ساز با اشاره به هدف‌گذاری کانون برای ایجاد فضای هویتی برای بچه‌ها، خاطرنشان کرد: سه تا پنج رویداد مهم در این زمینه طراحی شده است تا بطن حس وطن‌دوستی، هویت ملی، عرق ملی متبلور و حس ایثارگری، پهلوانی و حس‌های دیگر در طول تاریخ ایران و تجلی آن در شاهنامه به کودکان و نوجوانان منتقل شود.

وی به برگزاری نشست‌های متعدد با شاهنامه‌خوانان و نقالان اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها، قصه‌های شاهنامه مانند هفت خوان رستم و انتخاب رخش برای کودکان و نوجوانان بازگو می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به طراحی بازی‌های سرگرمی بر اساس قصه‌های شاهنامه، گفت: از این طریق می‌توان از ابزارهای مختلف به صورت مطلوب برای ترویج هنر حماسی در بین کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

زره‌ساز با بیان اینکه غرفه‌های هنری با هوش مصنوعی و فضای مجازی در حال طراحی است، گفت: هدف از این کار، اثرگذاری بر کودک و نوجوان از دل تاریخ و شاهنامه و اتفاقات رقم خورده در آن دوران است تا هویت ایرانی برای کودک امروز مطرح شود.

وی با اشاره به وجود تم پارک‌های موضوعی در تمام کشور، گفت: در مشهد نیز با توجه به وجود آرامگاه فردوسی، خالق قصه‌های کهن ایرانی، می‌توان از این ظرفیت برای ترویج هویت ایرانی در بین کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در پایان با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای ترویج هنر حماسی، گفت: هدف کلان این رویداد، ایجاد فضایی برای هویت‌سازی برای نسل آینده با تکیه بر هنر حماسی و انقلابی است که با برنامه‌های خوب محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44045

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.