• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

ساحت زیستی و بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه همه دست اندرکاران این حوزه است پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بوستان بانوان فردیس/ فاز دوم با معماری ایرانی اسلامی احداث می‌شود خدادادی که عزیز شد داستان ورزشگاه پارس از زمان افتتاح تا جوری که بر آن روا شد/ ضرورت تجهیز ورزشگاه پارس برای برگزاری مسابقات فوتبال دستگیری متخلفین شکار و صید در شهرستان اقلید نگارخانه بهارک به رنگ‌های «مشکی، سفید، خاکستری» درمی‌آید/ تجربه ارتباط با مخاطب از طریق ارائه اثر برای دانشجویان فعالیت های عمرانی در شهر زاهدان از صعود تا سقوط / رکود فعالیتهای عمرانی در زاهدان اصلاح ‍  ۴ نقطه حادثه‌خیز محور ارومیه – سلماس احداث مراکز بهداشتی و درمانی با تجهیزات مناسب در مرزها جهت ارائه خدمات به زائران بهبود تجربه مشتریان با سیستم ‌های هوشمند پردازش مرسولات پستی «چیزهایی که زمان با خود برد» در مستندات یکشنبه و «کوچک بزرگ» در سینماتک خانه هنرمندان ایران پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث راه روستایی بنت- توتان- بشاگرد در جنوب استان

0

کاهش تخلفات حمل‌ و نقل ناوگان در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 62361
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کاهش تخلفات حمل‌ و نقل ناوگان در آذربایجان غربی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از کاهش تخلفات حمل و نقلی ناوگان در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، ایرج دست‌نشان در جمع خبرنگاران از کاهش تخلفات حمل و نقلی ناوگان در استان خبر داد و اظهار کرد: طبق آمارها میزان تخلفات کشف شده در چهار ماه نخست سالجاری نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۳۵/۵ درصد کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، سامانه نظارت هوشمند داپ در آذربایجان غربی موفق به کشف یک‌هزار ۷۴۸ تخلف شده است که در این بازه زمانی ۲۱۸ شرکت متخلف نیز شناسایی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: این سامانه با استفاده از داده‌کاوی و اطلاعات سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، تخلفات ناوگان را شناسایی و گزارش می‌کند.

دست‌نشان عنوان کرد: در تیرماه سال جاری، ۲۱۱ تخلف و ۳۹ شرکت متخلف شناسایی شده‌اند. سامانه داپ همچنین برای بررسی و شناسایی حرکت ناوگان، سوابق رانندگی، تخلفات سرعت، فرار بار، تخلفات بارنامه‌های صوری، تخلفات اضافه تناژ، بررسی کارکرد خودروهای باری و مسافری، تخلفات سرعت و لاین غیرمجاز و نظارت بر ناوگان کارت هوشمند استفاده می‌شود.

وی افزود: سامانه نظارت هوشمند داپ در آذربایجان غربی با استفاده از الگوهای داده‌کاوی و اطلاعات سیستم‌های هوشمند حمل و نقل، تخلفات مختلفی را شناسایی می‌کند. این تخلفات شامل سرعت غیرمجاز، فرار بار، بارنامه‌های صوری، اضافه تناژ و تخلفات مربوط به لاین‌های غیرمجاز است. همچنین، این سامانه به بررسی و شناسایی حرکت ناوگان، سوابق رانندگی، و کارکرد خودروهای باری و مسافری می‌پردازد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تأکید کرد: نظارت بر ناوگان کارت هوشمند نیز از کاربردهای مهم این سامانه است. با توجه به کاهش ۳۵۵ درصدی تخلفات در چهاارماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به نظر می‌رسد که این سامانه نقش مؤثری در بهبود نظارت و کاهش تخلفات حمل‌ونقل در منطقه داشته است.

گفتنی است در سال‌های اخیر، آذربایجان غربی شاهد کاهش تخلفات در حوزه حمل و نقل ناوگان عمومی بوده است. این کاهش به دلیل اجرای برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفته است.

یکی از اقدامات مهم، نهادینه‌کردن موضوع ایمنی و رعایت مولفه‌های آن در حمل و نقل عمومی بوده است. این امر باعث شده تا رانندگان به رعایت قوانین و مقررات بیشتر توجه کنند و تخلفات کمتری رخ دهد.

همچنین، تشکیل پرونده‌های تخلف برای رانندگان متخلف و پیگیری جدی این پرونده‌ها نیز نقش مهمی در کاهش تخلفات داشته است. به‌عنوان مثال، در سال گذشته ۵۹ پرونده برای رانندگان متخلف در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.