• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0
شهردار کرمانشاه:

کاهش تعداد جانباختگان در ۱۶ نقطه حادثه خیز کرمانشاه

  • کد خبر : 53502
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۳۲
کاهش تعداد جانباختگان در ۱۶ نقطه حادثه خیز کرمانشاه
شهردار کرمانشاه از کاهش ۶۰ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در ۱۶ نقطه حادثه خیز شهر کرمانشاه پس از اعمال اقدامات ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز توسط شهرداری خبر داد

به گزارش گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه به نقل از  روابط عمومی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه؛ دکتر نادر نوروزی در خصوص معرفی ۱۶ نقطه حادثه خیز و تعداد جانباختگان گفت:پلیس راهور طی نامه ای ۱۶ نقطه حادثه خیز را که دارای اولویت هستند مطرح نموده که در این راستا معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه در کلیه نقاط حادثه خیز اقدامات اساسی انجام داده است .
وی افزود:تعداد جانباختگان تصادفات در ۱۶ نقطه حادثه خیز معرفی شده توسط پلیس راهور در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ نفر بوده است که این آمار با توجه به اقدامات ترافیکی انجام گرفته به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است و این یعنی کاهش ۶۰ درصدی تصادفات را در نقاط مذکور داشته ایم  .

وی تصریح کرد : بیشتر تصادفات در شب و بزرگراه‌ها اتفاق می افتد و با نصب تابلوهای محدودیت سرعت هشدارهای لازم به رانندگان داده شده است ، دانستن این نکته هم ضروری است که در بزرگراه‌ها حداقل و حداکثر سرعت پیش بینی شده است که اگر سرعت از مقدار ۷۰ کیلومتر برساعت کمتر باشد این خود حادثه ساز خواهد شد .

شهردار کرمانشاه تصریح کرد : بیشترین تاکید پلیس راهور در بحث تصادفات مربوط به نصب تجهیزات معبر مانند دوربین کنترل سرعت ،حفاظ ایمنی ،سرعت گیر ،علائم و تابلوهای معبر میباشد که در این راستا توانسته ایم ۱۷ سامانه دوربین ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها و بخش مونیتورینگ ترافیک پلیس راهور را نیز راه اندازی کنیم ،در ۱۶ نقطه معرفی شده توسط پلیس راهور تنها سه نقطه به اصلاح هندسی نیاز داشته است که توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصلاح هندسی انجام و اجرایی شده است .

نوروزی عوامل انسانی را به عنوان مهم ترین عامل تصادفات عنوان کرد و افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی و لباس متناسب راکبین موتورسوار و حرکات نمایشی و مارپیچ در بزرگراه‌ها و خیابان های شریانی از جمله عوامل اصلی تصادفات محسوب می شوند که طبق دستورالعمل معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در شورای ترافیک استانداری می بایست رانندگان پر خطر به مقامات قضایی معرفی شوند .

دکتر نوروزی گفت : فرهنگ ترافیکی مردم به گونه ای است که با مشاهده پلیس تخلفات کمتری انجام می دهند و متاسفانه در این زمینه ،افزایش  نیروهای پلیس به عنوان یکی از بازدارندگان حوادث رانندگی مطرح شده است .

وی در پایان به مهمترین اقدامات انجام شده توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود : نصب دوربین ثبت تخلف ،نصب استاپر در خطوط متعدد ،نصب چراغ چشمک زن ،پل عابر پیاده و خط کشی معابر از جمله اقدامات ترافیکی شهرداری کرمانشاه است .

 

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان:
رانندگان پر خطر به مقامات قضایی معرفی می شوند .

فردین سروش دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان در خصوص وضعیت برخورد با رانندگانی که با رانندگی پرخطر جان خود و شهروندان را به‌خطر می‌اندازند، اظهار کرد: آمار حوادث رانندگی در کشور چشمگیر است، شاید بخشی از آن مربوط به استاندارد نبودن محورها و خودروها باشد، اما در این بین نباید از رفتار پرخطر برخی رانندگان در محورها غافل شد، این افراد علاوه بر به خطر انداختن جان خود و خانواده، جان سایر شهروندان را نیز به خطر می‌اندازند و جرایم رانندگی نیز به زعم بسیاری از افراد بازدارنده نیست.
سروش در ادامه افزود”:بایستی با آموزش های لازم از بروز حوادث جلوگیری کرد و با توجه به حرکات نمایشی و مارپیچ رانندگان پر خطر در خیابان های شریانی و بزرگراه‌ها در این زمینه پلیس راهور در حوزه درون شهری و پلیس راه در حوزه ی برون شهری مسئولیت شناسایی رانندگان پرخطر را به عهده دارند .

وی تصریح کرد : رانندگی پرخطر علاوه بر اینکه جان راننده و سایر افراد جامعه را تهدید می‌کند، از نظر مالی نیز خسارات زیادی برای مالکان خودروهای شخصی و در سطح گسترده‌تر برای کسانی که مدیریت ناوگان حمل‌ونقل را برعهده دارند، ایجاد می‌کند.  دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان در ادامه از مردم خواست برای کاهش تصادفات از پل های عابر پیاده ای که توسط معاونت  حمل و نقل و ترافیک راه اندازی شده اند استفاده کنند “مجموعه مدیریت استان در تلاش است باهماهنگی سایر دستگاه ها و شهرداری آمار تصادفات و فوتی ها را کاهش دهند.وی در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان گفت:در جلسات متعدد شورای ترافیک استان که با حضور دستگاه ها و کمیته ها تشکیل می شود همه ی دستگاهها در تلاشند که نقاط حادثه خیز را شناسایی و متناسب با آن دستورالعمل هایی جهت احصاء صادرکنند و شهرداری نیز با تامین اعتبارات لازم در این راستا تلاش می کند لذا ما وظیفه داریم تا با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به بهبود وضعیت رانندگی در جامعه کمک کنیم و به این مهم توجه داشته باشیم که فوت یک فرد در تصادف، چه هزینه هایی برجامعه تحمیل می کند.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.