• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

کاهش تعداد شعب و اعضای اجرایی انتخابات در خراسان رضوی

  • کد خبر : 50513
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کاهش تعداد شعب و اعضای اجرایی انتخابات در خراسان رضوی
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد شعب اخذ رای در خراسان رضوی به دلیل کاهش تعداد کاندیداها و همچنین جلوگیری از شلوغی شعب، نسبت به دوره قبل کاهش یافته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی، در مشهد، سید هادی طباطبایی امروز در استودیو انتخابات اظهار کرد: انتخابات در کل کشور برگزار شد و در سراسر کشور باعث افتخار بود که در این شرایط سخت مردم پای صندوق رأی آمدند.

وی ادامه داد: دشمن پیش‌بینی کرده بود که تنها ۲۵ درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد و همه تجهیزات و نیروهای خود را به کار گرفته بود که خوشبختانه مردم با مشارکت خود اجازه ندادند این پیش‌بینی محقق شود و حدود ۴۱ درصد در انتخابات کشور شرکت کردند و در استان نیز ۴۷/۷ درصد مشارکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر عدم حضور در انتخابات باعث محرومیت از خدمات اجتماعی می‌شود، مثل کشور ترکیه، در حالی که در ایران حتی کارمندان ما هم تعطیلی ندارند.

طباطبایی تصریح کرد: خراسان رضوی در بین کلانشهرها بیشترین مشارکت را داشته و با وجود برف شدید، مسئولین اجرایی انتخابات با پای پیاده و یا سوار بر تراکتور خود را به شعبه اخذ رأی رساندند و استان ما استانی بود که رأس ساعت ۸ صبح ۹۸ درصد شعب اخذ رأی ما از هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی ما آنلاین بود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل با کمبود تعرفه و مشکلات دیگر مواجه بودیم، بیان کرد: در این دوره ما هیچ مشکل خاصی به خصوص کمبود تعرفه نداشتیم و استان خراسان رضوی اولین استانی بود که صحت آراء آن تأیید شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۸ نماینده خراسان رضوی تکلیف ۱۷ نماینده مشخص شده است و تنها حوزه انتخابیه مشهد و کلات تعیین نشده است که دو نفر که بیشتر رأی آوردند در روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت و فردی که بیشترین رأی را بیاورد پنجمین منتخب مشهد خواهد شد.

طباطبایی عنوان کرد: تبلیغات از ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه داشت که خوشبختانه صدا و سیما در این زمینه خوب عمل کرد به طوری که نیاز به تبلیغات محیطی به طور قابل توجهی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰ شعبه برای مشهد در نظر گرفته شده بود و ۴۴ شعبه اخذ رأی شهرستان کلات در نظر گرفته شد، افزود: تعداد شعب اخذ رای در مقایسه با دوره قبل کاهش یافت، به طوری که در دوره قبل هزار و ۸۰۰ شعبه داشتیم که بر اساس نظر هیئت اجرایی تعدادی از شعب حذف شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: دلیل کاهش تعداد شعب به دلیل کم شدن تعداد کاندیداها بود و همچنین اعضای اجرایی هم به ۱۸ هزار نفر کاهش یافته است و برای این افراد آموزش لازم دوباره یادآوری گذاشته شد.

طباطبایی تصریح کرد: هزینه عوامل اجرایی استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان پرداخت شد. در مشهد حدود یک میلیون تومان بود که مالیات آن کسر شد و به عوامل پرداخت شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.