• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به نمایندگی از مدیران کل کشور در همایش ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی تاکید کرد:

کاهش دغدغه های جامعه در مورد اثربخشی نظام تعلیم و تربیت با تغییر رویکرد آموزش و پرورش از تامین معلم به تربیت معلم

  • کد خبر : 29991
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
کاهش دغدغه های جامعه در مورد اثربخشی نظام تعلیم و تربیت با تغییر رویکرد آموزش و پرورش از تامین معلم به تربیت معلم
فارس_ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: آموزش و پرورش در سال گذشته با رویکرد تحولی، زیرساخت های جذب و ساماندهی نیروی انسانی مناسب و انقلابی در مدارس را فراهم کرده است.

گیتی آنلاین_ محمد خلیل عسکری در سخنرانی به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش سراسرکشور در همایش هم اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی کشور در اردوگاه شهید باهنرتهران با تقدیر از همکاری و تعامل خوب سپاه فجر استان با آمورش و پرورش فارس در حوزه های بسیج دانش آموزی وبسیج فرهنگیان افزود: برای تحقق اهداف تربیتی نیازمند همکاری همه دستگاه با آموزش وپرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد؛ علیرغم موانعی که دشمن در مسیر تعلیم و تربیت در سال گذشته ایجاد کرد، آموزش و پرورش در سطح کشور و خصوصا” دراستان فارس در اغلب شاخصه ها دارای پیشرفت بوده و رتبه های خوبی را از آن خود کرده است.

عسکری ادامه داد: آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید که سالگرد آغاز جنگ ترکيبي دشمن بر علیه نظام است وبا سالروز آغاز دفاع مقدس نیز همزمانی دارد ودشمن نیز به خیال خود ممکن است برنامه هایی برای تکرار حوادث سال قبل داشته باشد، برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه برای دفاع در برابر جنگ شناختی وترکیبی نیازمند برنامه ریزی منسجم هستیم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سال گذشته با رویکرد تحولی، زیرساخت های جذب و ساماندهی نیروی انسانی مناسب وانقلابی در مدارس را فراهم کرده است.

وی که به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش کشور سخن می گفت ادامه داد: تغییر رویکرد آموزش و پرورش از تامین معلم به تربیت معلم موجب شده تا بخشی از دغدغه های جامعه در مورد اثربخشی نظام تعلیم وتربیت رفع شود ودولت سیزدهم اراده ای جدی در جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اراده قوی در آموزش و پرورش ایجاد شده تا با محوریت مدرسه، دانش آموز ، معلم و مدیر برنامه های فرهنگی خود را پیش ببرد و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بر نقش مشارکتی اولیای دانش آموز تاکید فراوان داریم.

عسکری تصریح کرد: بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان خصوصا در استان فارس با برگزاری برنامه های مختلف از جمله برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت ، تهیه نوشت افزار و… نقش خوبی را در فرآیند تربیتی ایفا کردند و برنامه های خوبی را در حمایت از دانش آموزان نیازمند و محروم ارائه کردند.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به مردم اطمینان می دهیم که در اول مهر ماه به زیبایی هر چه تمام تر مدارس بازگشایی خواهد شد لذا اولیا با مدارس همکاری کنند تا مدیر مدرسه به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی در اجرای آئین نامه های اجرایی به ویژه آئین نامه عفاف و حجاب تلاش کند و در کنار دانش آموزان اولیا را با رویکردهای تربیتی و تحولی آموزش و پرورش آشنا کند.

عسکری درادامه به اشاره به اینکه آموزش و پرورش و سپاه در کشور وخصوصا دراستان فارس نگاه مشترکی بر رویکرد، تربیتی، ایجابی و اقتاعی در جنگ ترکیبی دشمن علیه دانش آموزان دارندضمن تقدیر از اقدامات سردار بوعلی؛ فرمانده سپاه فجر فارس گفت:نمونه این همکاری ها را می توان در دستور به استفاده دانش آموزان استان فارس از فضاهای ورزشی متعلق به سپاه در جوار مدارس استان اشاره کرد.

خاطر نشان می شود: در این همایش سردار حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وفرماندهان استانی سپاه ومسوولین بسیج دانش آموزی سراسر کشور ودکتر صحرایی ؛وزیر آموزش و پرورش ، معاونین وزیر ومدیران کل آموزش وپرورش سراسر کشور نیزحضور داشتند.

همچنین دکتر رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش وپرورش در همایش مشترک اعضای شورای معاونین وزارت آموزش وپرورش و مدیران کل آموزش وپرورش سراسر کشور که بعد از همایش هم اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با اهدای لوح سپاس از مدیرکل آموزش وپرورش استان فارس به واسطه میزبانی شایسته مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29991

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.