• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
3
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه خبر داد:

کسب رتبه برتر فعالیت‌های قرآنی کشور توسط اوقاف کرمانشاه در ۳ سال پیاپی

  • کد خبر : 31529
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کسب رتبه برتر فعالیت‌های قرآنی کشور توسط اوقاف کرمانشاه در ۳ سال پیاپی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: طی سه سال گذشته در اجرای فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع‌بندی ادارات امور قرآنی در بین ۳۱ استان در کشور موفق به کسب رتبه اول شده که نشان از تلاش این مجموعه قرآنی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: طی سه سال گذشته در اجرای فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع‌بندی ادارات امور قرآنی در بین ۳۱ استان در کشور موفق به کسب رتبه اول شده که نشان از تلاش این مجموعه قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه- حجت‌الاسلام محمد صالحی در نشست خبری به مناسبت “هفته وقف با اشاره به وظایف اوقاف استان در بحث موقوفات و مسابقات قرآنی، اظهار کرد: در استان بالاترین نیت واقفان به حوزه عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌های اهل‌بیت(ع) اختصاص دارد و بیشترین نیت موقوفات در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم، تهیه و توزیع کتب دینی و مذهبی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان و بیماران بی‌بضاعت، مدارس و حوزه علمیه است.
وی به بخشی از خدمات اوقاف در راستای اجرای نیت واقفین اشاره کرد و گفت: اگر در این بحث بخواهیم در حوزه نیت واقفین به منظور کمک به هیئت‌های مذهبی اشاره کنیم در ایام محرم، امسال به بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی استان در قالب توزیع ارزاق از سوی این اداره‌کل کمک انجام گرفت.
حجت‌الاسلام صالحی به برپایی ۱۰ موکب در ایام اربعین نیز اشاره و اظهار کرد: این اداره‌کل امسال نیز همچون سال‌های گذشته افتخار خادمی زوار در ایام اربعین را داشت که در سطح استان و مسیر تردد زوار انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در محرم امسال هم از محل نیات واقفین یک میلیارد تومان به هیات‌های مذهبی استان کمک کردیم افزود: این اعتبار بین هیئت‌های مذهبی استان توزیع شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به تهیه و توزیع ۳۰۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت استان در مهر ماه امسال، گفت: این بسته‌های تحصیلی که حاوی اقلامی مثل کیف، دفتر و دیگر لوازم تحریر دانش آموزان بوده، بیش از چهار میلیارد تومان ارزش داشته است.
وی ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد زیر ۳۰ سال در محلات محروم شهر کرمانشاه را از دیگر اقدامات شاخص اوقاف در سال گذشته عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۶۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده‌اند و برنامه را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دو هزار موقوفه با حدود ۵۴ هزار رقبه دارد گفت: اگرچه موقوفات خوبی در استان داریم، اما از نظر برخورداری از موقوفات جزو استان‌های متوسط هستیم.
حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه در اوقاف خط قرمزی به نام وقف نامه وجود دارد که تحت هیچ عنوان قابل تغییر نیست گفت: موقوفات در همان موضوعی که واقف نیت کرده هزینه خواهند شد، لذا باید نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.
وی درادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی در دهه وقف در استان، یادآور شد: فعالیت‌های اجرایی در استان طی این ایام با شعار «همه واقف باشیم» با محوریت به صدا درآمدن زنگ وقف در یکی از مدارس، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار و سرکشی از واقفین و خیرین، غبارروبی مزار شهدا، ارائه خدمات پزشکی رایگان در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برگزاری نشست‌های صنفی و ترویج فرهنگ وقف خواهد بود.

● برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن در کرمانشاه

در ادامه رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته وقف به همت این اداره‌کل ۲۰ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه کرمانشاه با حضور قراء برجسته استان درحال برگزاری است.
ساحل سهیلی به برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن یاد شده با هدف و به مناسبت هفته وقف خواهد بود.
وی افزود: تمام تلاش ما از برگزاری محافل انس با قرآن طی هفته وقف در شهر و استان کرمانشاه جذب و هدایت جوانان و نوجوانان به سمت قرآن و امور قرآنی است.
سهیلی یادآور شد: ترویج فرهنگ قرآنی درکنار توجه به وقف و امور واقفان از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این راستا و ترویج امور قرآنی، تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: تلاش برای نهادینه کردن امور قرآنی در جامعه از وظایف مهمی است که برعهده داریم و امیدواریم تا با همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط در برنامه‌های قرآنی به مباحث قرآن و عترت بیش از پیش در جامعه توجه شود.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر : سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.