• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

کشاورزان و شهروندان شهرستان پاسارگاد با اثرات مخرب آتش زدن کاه و کلش مزارع آشنا شدند

  • کد خبر : 53668
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۴۲
کشاورزان و شهروندان شهرستان پاسارگاد با اثرات مخرب آتش زدن کاه و کلش مزارع آشنا شدند
فارس_ در حاشیه بر پایی میز خدمت در محل مصلای نماز جمعه در شهرستان پاسارگاد و پخش بروشور در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست و استفاده صحیح از طبیعت شهروندان و کشاورزان این شهرستان با آثار زیانبار آتش زدن بقایای کشاورزی با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم و جو و استفاده کمتر از پلاستیک و آلودگی های ناشی از آن آشنا شدند.

گیتی آنلاین_ کرمی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد در حاشیه میز خدمت اظهار داشت: بر اساس یک تصور نادرست، برخی از کشاورزان پس‌ از آنکه محصول گندم، برنج و جو خود را برداشت می‌کنند، ساقه‌های باقیمانده گیاهان را آتش می‌زنند و به اندیشه خود زمین را با هزینه‌ای ناچیز و زمانی کوتاه برای کشت بعدی آماده می‌کنند.

کرمی ادامه داد: سوزاندن بقایای گیاهی بخصوص کاه و کلش هرساله به منظور از بین بردن علف های هرز باقیمانده و آماده سازی هرچه سریعتر زمین های کشاورزی برای کشت دوم به دلیل ناآگاهی کشاورزان از مضرات و سرمایه سوزی هایی که به دنبال دارد، انجام می شود. کشاورزان هم با انگیزه‌های مختلف، اقدام به آتش زدن آن می‌کنند.

وی اضافه کرد : اگرچه سوزاندن کاه و کلش در مزارع از قدیم مرسوم بوده و سالهاست که کاه و کلش را می‌سوزاند برخی به غلط تصور می کنند که این اقدام نیاز کمتری به استفاده از سموم در کشت دوم را فراهم می کند اما آنچه که امروز بصورت علمی اثبات شده است نابودی اکوسیستم و ویرانی ساختمان خاک است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد همچنین به پرسش های شهروندان در میز خدمت پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53668

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.