• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
سردار علی آزادی :

کشف بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم ماده مخدر در استان

  • کد خبر : 22878
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
کشف بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم ماده مخدر در استان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر از جمله تریاک ، هروئین و دیگر مواد مخدر کشف و ضبط شدند.

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، سردار علی آزادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان و فرمانده انتظامی استان در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر ، اظهار داشت : بیش از سه هزار نفر در خصوص اعتیاد دستگیر شدند که در این رابطه ۱ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دستگیر شدند که این افراد شامل قاچاقیان مواد مخدر، خرده‌فروش، نگهدارندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر بوده اند .

 

سردار آزادی ادامه داد: ۳۶ درصد دستگیرشدگان در رابطه با ماده مخدر تریاک بودند که پس از آن بیشترین دستگیرشدگان مربوط به ماده مخدر هرویین با ۳۳ درصد بودند، همچنین رده سنی ۲۱ تا ۴۵ سال ، بیشترین رده سنی دستگیرشدگان را به خود در این بین اختصاص داد .

 

سردار علی آزادی بیان کرد: ۴۳ درصد دستگیرشدگانی که در خصوص مواد مخدر دستگیر شدند ، بیکار و یا برای خود مشاغل کاذب داشتند همچنین ۹ درصد بیسواد و ۲۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی و ۴۶ درصد هم متوسطه بودند.

 

سردار آزادی همچنین به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر در داخل استان ۶۰۰ برنامه برگزار می‌شود که غبارروبی مزار شهدا ، دیدار با امامان جمعه و دیدار با خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر، از جمله مهمترین این برنامه ها است.

 

حسین رسولی مدیر کل بهزیستی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل آن نیازمند مشارکت مردم و سمن‌ها علل الخصوص سمن های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی است است که باید حضور فعالانه تری نسبت به قبل داشته باشند.

 

رسولی افزود: بهزیستی در حوزه‌های درمانی و پیشگیری وظایف خود را در بحث مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهد که ایجاد و تاسیس کمپ ماده ۱۶ یکی از مهمترین کارهایی است که در این رابطه انجام شده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان کردستان از فعالیت ۱۶ کمپ ترک اعتیاد در کردستان و همچنین از پذیرش پنج هزار و ۷۸۰ نفر در کمپ های ترک اعتیاد استان خبر داد.

 

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطر نشان کرد : در سال ۱۴۰۱ ، چهل و دو میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در قالب ۵۰۳ فقره به بهبودیافتگان از چنگ اعتیاد پرداخت شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.