• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
8

کشف لاشه قوچ و دستگیری شکارچی متخلف در منطقه حفاظت‌شده بهرام گور

  • کد خبر : 26922
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۲
کشف لاشه قوچ و دستگیری شکارچی متخلف در منطقه حفاظت‌شده بهرام گور
فارس_ رئیس اداره پارک ملی قطرویه از دستگیری یک نفر متخلف شکار به‌همراه لاشه یک راس قوچ در منطقه حفاظت شده بهرام گور این شهرستان خبر داد و بیان داشت: لاشه یک راس قوج وحشی و یک قبضه اسلحه ژ۳ خور غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بهرام گور از این متخلف کشف شده است.

گیتی آنلاین_ بهنام محمدی، رئیس اداره پارک ملی قطرویه در ادامه بیان داشت: تغییر قدرت و تخریب سلاح های جنگی و شکاری موضوعی است که در سالهای اخیر مرسوم شده و صدمات جبران ناپذیری به حایت وحش وارد کرده است ، اسلحه ژ۳ خور نیز از جمله سلاح های تقویت شده است که سرعت عمل و تخریب آن بیشتر از سلاح های دیگر ارزیابی شده است.

وی ، به آسیب پذیری منطقه بهرام گور هم پرداخت و ادامه داد: این منطقه که از آن به عنوان مراورید مناطق حفاظت شده استان فارس یاد می کنند؛ با ۴۰۸ هزار هکتار مساحت؛ منطقه‌ای حفاظت‌شده در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی‌ریز است، آب و هوای منطقه بهرام گور گرم و خشک است و بارندگی آنجا حدود ۲۰۰ میلی متر در سال است. همین کمبود بارندگی ها در این منطقه خود عاملی برای آسیب پذیر بودن حیات وحش قلمداد می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: اهمیت منطقه حفاظت‌شده بهرام گور به جمعیت قابل توجه گورخر ایرانی ساکن در آن است. ضمن آنکه سایر گونه های حیات وحش نیز تنوع قابل توجهی به آن داده و همین موضوع موجب گردیده تا شکارچیان متخلف چشم طمع بیشتری به این منطقه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بهرام گور گونه‌های جانوری متعدد و گوناگونی را در خود جای می‌دهد. گونه‌هایی از پرندگان چون کبک، زاغ بور، هوبره، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری را می‌توان در این منطقه یافت. لزوم توجه به تنوع زیستی مسئولیت ما و دوستداران محیط زیست را در حفاظت از این منطقه دوچندان ساخته است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26922

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.