• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
0

کشف ۴ کبک زنده و ۲۱ قمری شکار شده از متخلفین شکار در شهرستان کازرون 

  • کد خبر : 62951
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کشف ۴ کبک زنده و ۲۱ قمری شکار شده از متخلفین شکار در شهرستان کازرون 
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از کشف ۴ کبک زنده در بازرسی منزل یک متخلف شکار در روستای ملای بلوط این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در اقدامی دیگر با دستگیری متخلف شکار با ۲۱ قمری به همراه تفنگ بادی دامنه مراقبت‌های محیط زیستی در این شهرستان گسترده تر شد.

گیتی آنلاین_ محمد امین بیرامی با ارائه گزارشی در این زمینه افزود: کبک ها در بازرسی از منزل این فرد کشف و ضبط شدند و دراین زمینه پرونده تخلف تشکیل شده است.

بیرامی با اشاره به اینکه شكار بي رويه کبک و گونه های حیات وحش تعادل محيط زيست را بر هم می زند ادامه داد: كبک ها كه نقش مهمی در محيط زيست دارند بی رويه شكار مي شوند.

بیرامی اضافه کرد: وجود كبک ها در طبيعت بهترين راه برای كنترل آفت سن گندم است، شكار كبك باعث از كنترل خارج شدن آفت گندم شده و چرخه مواد غذايي دچار مشكل می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اضافه کرد: طی سال‌های گذشته جمعيت كبک ها كاملا در حد طبيعی حفظ شده بود، اما دخالت روزافزون بشر در طبيعت، شامل چرای مفرط مراتع، سم‌ پاشي‌های بي‌رويه باغات و مزارع و شكار بي‌رويه و زنده گیری این گونه حیات وحش منجر به كاهش شديد جمعيت دشمنان طبيعی آفت گندم و جو شده است.

بیرامی خواستار برخورد قاطع با شکارچیانی شد که گونه های حیات وحش را در معرض آسیب قرار می دهند و گفت: سن گندم زير پوشش بوته‌ها به ارتفاعات راه يافته و كبك نيز براي تغذيه از بذرهای گياهان پوشش بوته‌ها را بر هم زده و سن‌ها را شكار می‌كند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون همچنین با هشدار به متخلفان شکار و صید پرندگان یادآور شد: در شرایطی که گرمای کم سابقه امسال یافتن آب و دانه را برای پرندگان دشوارتر کرده، اقدام به شکار پرندگان جفا در حق طبیعت است ، مردم باید با هوشیاری و حس مسوولیت پذیری ضمن مراقبت از مواهب طبیعی هر گونه تجاوز به طبیعت و مخدوش شدن مواهب طبیعی و محیط زیستی را گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62951

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.