• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

کیفیت تولید؛ نقطه قوت سریال “طوبی”

  • کد خبر : 60499
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کیفیت تولید؛ نقطه قوت سریال “طوبی”
محمد شاکری عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، در یادداشتی به نقاط ضعف و قوت سریال "طوبی" به نویسندگی و کارگردانی سعید سلطانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، بعد از پایان سریال پرحاشیه ‘سرزمین مادری” شاهد پخش سریال کم حاشیه “طوبی” بوده ایم که توسط سعید سلطانی کارگردان مأخوذ به حیای تلویزیون ساخته شده است.

آنچه از مرور سریال “طوبی” برمی‌آید تلاش بالایی است که برای حفظ کیفیت تولید انجام شده و می بینیم که هم در طراحی صحنه و لباس و هم در طراحی گریم سعی شده آن نگاه دم‌دستی سریال‌های اخیر تلویزیون اصلاح شود و کاری قابل قبول ارائه گردد.

به غیر از مدیریت فیلمبرداری علیرضا زرین‌دست-که بجز نماهای دمده داخل خودرویی-سعی کرده پلان های متفاوتی را از قالب های آشنا دربیاورد، حضور رحیم عرب امینی مدیر تولید باسابقه سینما در تیم تولید باعث شده سریال طوبی در چیدمان پشت و جلوی دوربین اثری بایسته باشد. حامد حسینی تهیه‌کننده سریال هم سابقه تولید آثاری درخور مثل “سرو زیر آب” و “سینمامتروپل” را داشته و حالا هنر خود را در چیدمان تکنیسین های کاربلد، نشان داده.

در شخصیت پردازی سریال هم دقت کافی وجود داشته و بازی های نسبتا یکدستی را شاهدیم از بازیگرانی که برخی از آنها جوان و تازه‌کار هستند مثل شبنم قربانی و شیما جعفرزاده و برخی باسابقه مثل هومن برق نورد و امین زندگانی و چون مشکل هویت شناسی کاراکتر نبوده، توانسته اند کار خود را درست انجام دهند.

سعید سلطانی بسیار کوشیده که خط بطلانی بر سریال‌های دیالوگ‌محور خسته کننده این سال‌ها بکشد و سریالی بسازد پر از اکت و موقعیت نمایشی.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.