• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

گازرسانی به ۶ روستا در شهرستان چایپاره

  • کد خبر : 62718
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
گازرسانی به ۶ روستا در شهرستان چایپاره
رئیس اداره گاز چایپاره گفت: مشعل گاز 6 روستای محور بندلی در شهرستان چایپاره روشن شد و این روستاها به شبکه گازرسانی متصل شدند.

علی فتحعلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، از گازرسانی به ۶ روستای شهرستان چایپاره خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی بیان کرد: با گازدار شدن این روستاها، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی چایپاره از نعمت گاز طبیعی به ۹۴ درصد افزایش یافته است با اتمام پروژه‌های در حال اجرا و پروژه‌های در دست پیمان‌سپاری، این درصد به ۹۸ درصد خواهد رسید این آمار نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم برای رفع محرومیت در مناطق روستایی است و گامی بزرگ در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم روستاهای چایپاره محسوب می‌شود.

رئیس اداره گاز چایپاره همچنین به معرفی روستاهای بهره‌مند از این پروژه پرداخت و افزود: روستاهای بندلی، عباس بلاغی، شکربلاغی علیا، شکر بلاغی سفلی، قره‌آغاج و شیطو اکنون به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و تامین امکانات رفاهی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته صورت گرفته است.

گفتنی است که؛ اجرای این پروژه‌ها نه تنها باعث افزایش سطح رفاه و آسایش ساکنان این روستاها می‌شود، بلکه به کاهش نابرابری‌های اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی مردم نیز کمک خواهد کرد.

فراهم‌سازی امکانات پایه‌ای همچون گاز طبیعی برای روستاها، از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار و کاهش مهاجرت به شهرها است این اقدامات همچنین نشان‌دهنده توجه ویژه به نیازهای مناطق محروم و تلاش برای ارتقای سطح زندگی و رفاه عمومی در این مناطق است.

گازرسانی به این روستاها به معنای ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی است و می‌تواند به عنوان یک نمونه موفق از تلاش‌های دولت برای رفع محرومیت و افزایش عدالت اجتماعی در مناطق روستایی مطرح شود.

با بهره‌مندی از گاز طبیعی، روستاییان می‌توانند از سوخت‌های سنتی و آلاینده فاصله بگیرند و به انرژی پاک و مطمئن دسترسی داشته باشند که این امر خود در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62718

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.