• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

گام نخست افزايش ظرفيت پست ۲۳۰ كيلوولت نيروگاه كازرون به بهره برداری رسيد

  • کد خبر : 24629
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
گام نخست افزايش ظرفيت پست ۲۳۰ كيلوولت نيروگاه كازرون به بهره برداری رسيد
فارس_ مجری طرح پست های انتقال معاونت طرح و توسعه برق منطقه ای فارس از اجرای گام نخست افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت نيروگاه كازرون خبر داد و اظهار داشت: اين طرح با موفقيت به بهره برداری رسيد و در مدار توليد قرار گرفت.

گیتی آنلاین_ محمد هادی اکبری، مجری طرح پست های انتقال معاونت طرح و توسعه برق منطقه ای فارس اعتبار اجراي اين طرح را ۸۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با اجرای اين طرح كه اعتبارات آن از محل رديف های استانی تامين شده است ظرفيت پست ياد شده از ۱۶۰ مگاولت آمپر به ۲۴۰ مگاولت آمپر افزايش يافت.

وی ادامه داد: مدت زمان احداث پروژه؛ سيزده ماه است كه با پيشرفت فيزيكی ۱۰۰ درصد طرح در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مجید سیف الهی، کارشناس طرح پست های انتقال ، با تشريح اقدامات و تجهيزات نصب شده در اين طرح ابراز داشت: در اجرای اين طرح افزایش ظرفیت ترانسفورماتور قدرت-ترانسفورماتور كمپكت-بريكر-سكسيونر-ترانس جريان و تابلوهای حفاظتی تعویض شده است.

وی، هدف از اجرای پروژه را تامين بار مورد نياز منطقه و رفع پرباری ترانس های موجود دانست و گفت: تمام تجهيزات در اين پروژه توسط صنعتگران داخلی توليد شده است و در مرحله حمل ترانس‌های قدرت، دستگاه حمل كننده از شهر زنجان به شهر كازرون از مناطق صعب العبور كوهستانی و در شرايط آب و هوای بارانی عبور كرده است. با توجه به افزايش ظرفيت پست ، ضروری بوده كه برخی ديگر از تجهيزات پست نيز تعويض گردد كه با توجه به فضای كم موجود پست ، اين عمليات به دشواری و با موفقيت به اتمام رسيده است.

رحيم هاشمی شيرازی، كارشناس طرح پست های انتقال شركت برق منطقه ای فارس نيز درباره ضرورت افزايش ظرفيت در پست های برق گفت: با توجه به رشد مصرف سالیانه مشترکین که در شهرهای گرمسیر ، گاهاً بیشتر از حد پیش بینی شده می باشد ، افزایش ظرفیت پست های انتقال اجتناب ناپذیر است. لذا با توجه به رشد بار منطقه کازرون ، نیاز به این امر در پست ۲۳۰ نیروگاه کازرون ، ضروری بوده که خوشبختانه در موعد مقرر این پروژه به بهره برداری رسید و نیاز شبکه منطقه از آخر سال ۱۴۰۱ به بعد مرتفع گردید.

هاشمی شيرازی اضافه كرد: پست های برق فشار قوی به همراه خطوط انتقال برق، اساسی ‏ترين اجزای سيستم انتقال نيروی برق از توليدكننده تا مصرف‏ كنندگان صنعتی، تجاری و در نهايت شهروندان می‌باشند كه می بايست تحت رصد و پايش باشند تا برق مطمئن و پايدار به مصرف كننده برسد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=24629

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.