• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

ارکان اصلی تداوم و رشد تولید و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تامین سرمایه در گردش، نیروی انسانی ماهر و توانمند، مواد اولیه و بازار فروش است بهره برداری از طرح های عمران روستایی در بیرم لارستان کسب مقام قهرمانی اتومبیلران استان سیستان و بلوچستان در مسابقات درگ قطعه جدید علیرضا قربانی منتشر شد افتتاح پروژه های حوزه سلامت مازندران به ارزش ۲۳۰۰ میلیارد تومان/ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل تا چندماه آینده تکمیل می شود ۵ هزار و ۷۸۸ نفر از خدمات بیمارستان کنگان در ایام نوروز ۱۴۰۳ بهره‌مند شده‌اند/ مدافعان سلامت استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند رشد ۱۹۵ درصدی سود واسطه‌گری در بانک اقتصادنوین بهره برداری از طرح اسکادای پست ۱۳۲ كيلوولت اهرم در استان بوشهر «خزنده» به نمایش خانگی آمد اطلاع رسانی باید هنرمندانه باشد مدیر امور روابط عمومی بانک ایران زمین: خبرنگار راوی حقیقت است مزایای کشاورزی قراردادی ابلاغ شد

2
دبیر انجمن جراحان پلاستیک فارس در گفت و گو با گیتی آنلاین عنوان کرد:

گرایش زنان به جراحی های زیبایی

  • کد خبر : 45271
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
گرایش زنان به جراحی های زیبایی
جراحی های زیبایی طی چند دهه گذشته پا به عرصه ظهور گذاشته و با پذیرفته شدن از سوی اکثریت به یکی از هنجارهای اجتماعی تبدیل شده و به عنوان دغدغه روزمره بخشی از افراد جامعه به ویژه زنان، نمود چشمگیری یافته است.

گیتی آنلاین_ دکتر علی اکبر محمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیم و سوختگی و دبیر انجمن جراحان پلاستیک فارس خاطرنشان کرد: گرایش به زیبایی کاملا طبیعی و مشترک بین تمامی انسان ها است. اما امروزه گرایش به زیبایی به عنوان یک پدیده اجتماعی به مرحله ظاهر پرستی و خودنمایی رسیده است.

این موضوع در جامعه روز به روز در حال گسترش است. یکی از نمودهای این گرایش, آمار زیاد جراحی های زیبایی است که در کشور صورت می گیرد. هدف تحقیق حاضر “شناخت رابطه وضع اجتماعی و فرهنگی زنان و گرایش آنان به جراحی های زیبایی می باشد.

هدف از انجام جراحی زیبایی چیست

دکتر علی اکبر محمدی استاد دانشگاه و رئیس بخش جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد: از نظر علمی هدف از انجام اعمال جراحی که اصطلاحا جراحی زیبایی نامیده می‌شوند رفع ایرادات عملکردی جسمی یا روحی فرد، به دلیل مشکلات ظاهری صورت یا اندام ها است.

او در همین خصوص افزود: البته باید در انتخاب بیمار دقت کافی صورت گیرد تا نیازهای وی واقعی باشد. چون بعضی از افراد به دلیل اختلالات روحی، تقاضای بعضی از اعمال جراحی را دارند که نفعی برای آنها ندارد و حتی می‌تواند باعث آسیب به آنها شود.

نگرش شما به اعمال جراحی زیبایی چیست

استاد دانشگاه و رئیس بخش جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص خاطرنشان کرد: متاسفانه تصور اکثریت مردم و حتی متخصصین رشته پزشکی در مورد اعمال جراحی زیبایی درست نیست. و بعضی ها همه این اعمال جراحی را غیر ضروری میدانند. در حالی که به هیچ وجه چنین چیزی واقعیت ندارد و همانطور که یک بیمار به دلیل بیماری‌های جسمی مانند مشکلات کلیوی یا کبدی یا اندام دچار درد و اختلالات عملکردی در زندگی می‌گردد، فردی هم که مشکلات ظاهری در چهره یا سایر نقاط بدن خود دارد، ممکن است دچار اختلال روحی و به دنبال آن اختلال در زناشویی، خانوادگی و اجتماعی شود.

او همچنین افزود: بنابراین اصلاح ایرادات ظاهری به وسیله اعمال جراحی که اصطلاحاً جراحی زیبایی نامیده می‌شوند، می‌تواند منجر به بهبود عملکرد روحی و ذهنی فرد شده و کارایی او در زندگی شخصی و اجتماعی را افزایش دهد. من به عنوان یک جراح پلاستیک معتقدم اگر انتخاب بیماران به طور صحیح انجام شود این اعمال جراحی هم مانند بقیه عمل‌ های جراحی مفید بوده و به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند.

عوارض جراحی‌ های زیبایی

دکتر علی اکبر محمدی در پاسخ به این سوال به خبرنگار ما گفت: قطعاً این بهترین سوال این مصاحبه است و تنها موضوعی است که متاسفانه، اکثریت مراجعه کنندگان به آن فکر نمی‌کنند، این است که تمام جراحی های زیبایی درست مانند بقیه جراحی‌ ها نیاز به برش و بخیه کردن دارند. بنابراین تمام عوارضی که در جراحی های دیگر با آنها مواجه می ‌شویم ممکن است در این جراحی‌ ها هم دیده شوند.

او ادامه داد: روش‌های غیر جراحی جهت زیبایی نیز عمدتاً با استفاده از ترکیبات شیمیایی مختلف است که اگر از ترکیبات غیر استاندارد استفاده شده یا فردی که این کار را انجام می‌دهد از علم و تجربه کافی برخوردار نباشد میتواند به عوارض جبران ناپذیری منتهی شود.

این استاد دانشگاه در خصوص این سوال می گوید: عوارض مختلفی مانند عفونت، جوشگاه زخم جراحی، غیر قرینگی، بد شکل شدن بافت، آسیب اعصاب مختلف صورت یا نواحی دیگر بدن ، از عوارض شایع مداخلاتی هستند که جهت زیبایی استفاده می‌شوند.

او افزود: آنچه برای مردم بسیار مهم است و باید به آن دقت کنند این است که جهت مشاوره و انجام کارهای جراحی یا غیر جراحی زیبایی حتماً به افرادی مراجعه کنند که از مراجع علمی معتبر، مدارک مورد تایید در این زمینه را دریافت کرده باشند.

به گفته دکتر محمدی، به طور کلی هم اکنون در سطح دانشگاهی، جراحان پلاستیک در حوزه انواع روش های جراحی‌ و غیر جراحی زیبایی و متخصصین پوست عمدتاً در روش‌های غیر جراحی جوان سازی و زیبایی پوست، آموزش دیده و مهارت دارند.

او همچنین افزود: متخصصین گوش و حلق و بینی و متخصصین جراحی فک و صورت و متخصصین چشم پزشکی، نیز به طور رسمی و دانشگاهی در بعضی از جراحی‌ های زیبایی مانند زیبایی بینی، فک، پلک و…. آموزش دیده و مهارت دارند که حوزه آموزش هر کدام از این رشته‌ ها در برنامه آموزشی وزارتی آنها مشخص است.

وی این نکته را توصیه کرد و گفت: هموطنان عزیز زمانی که قصد انجام کار در این زمینه‌ ها را دارند حتماً پزشکان خود را از بین اعضای انجمن‌ های فوق الذکر انتخاب کنند.

این فعال حوزه پزشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاق بدتری که به طور شایع با آن مواجه هستیم بسیاری از هموطنان، به افراد غیر پزشک که اطلاعات لازم در مورد بدن انسان را ندارند مراجعه و اقدام به دریافت خدمات پزشکی در حوزه زیبایی می‌کنند و همه روزه شاهد فجایع زیادی در بروز عوارض وحشتناک در عده ای از هموطنان مان هستیم که بعضی از این عوارض نیاز به جراحی های پیچیده برای درمان دارند و بعضی از آنها به هیچ وجه قابل درمان نیستند.

دکتر علی اکبر محمدی استاد دانشگاه و رئیس بخش جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان به این نکته مهم اشاره کرد و افزود: توصیه مهم دیگر این است که برای حفظ سلامت خود به هیچ وجه به افراد غیر پزشک برای انجام مداخلات زیبایی اعتماد نکنند.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45271

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.