• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0
کارمند دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فرزند بیشتر، تربیت بهتر؛ رشد تربیتی در خانواده های چندفرزندی

  • کد خبر : 52031
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
فرزند بیشتر، تربیت بهتر؛ رشد تربیتی در خانواده های چندفرزندی
۳۰ اردیبهشت ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نام گرفته است که شعار امسال این روز " نقش من در جوانی ایران" انتخاب شده است.

گیتی آنلاین_ به‌همین مناسبت با «علیرضا آب یار» دانشجوی دکترای تخصصی علوم اعصاب و شاغل در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره هفته ملی جمعیت گفت‌وگو کردیم و برگزیده‌ای از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم.

«علیرضا آب یار» دانشجوی دکترای تخصصی علوم اعصاب و شاغل در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی شیراز، در گفت‌وگو با پایگاه خبری گیتی آنلاین، ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی جمعیت گفت: ۳۰ اردیبهشت ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نام گرفته است که شعار امسال این روز ” نقش من در جوانی ایران” انتخاب شده است.

۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه، «هفته ملی جمعیت»، فرصت مناسبی است که هر ایرانی نقش خود را در جوانی ایران بشناسد و در راستای تحقق آن گام بردارد.

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید خودتان فرزند چندم خانواده هستید؟

سلام، بنده علیرضا آب یار، دانشجوی دکترای تخصصی علوم اعصاب، و شاغل در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرزند سوم خانواده هستم.

«علیرضا آب‌یار» کارمند شاغل در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سوال مطرح شده با عنوان “یکی از معضلات نسل آینده در کشور نداشتن برادر و خواهر در زمان رشد خود است. آیا خانواده ها فقدان این موضوع را می توانند جبران کنند؟” اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات خانواده های تک فرزند نداشتن خواهر و یا برادر است که هم در دوره کودکی این تنها بودن آنها را آزار می‌دهد و هم در آینده که نیاز به یک فردی که بتوانند با او صمیمانه دم خور باشند و گاهی دردودل کنند و گاهی بتوانند به عنوان یک پشتوانه و پشتیبان از نعمت وجود او استفاده کنند و این مشکل با هیچ موردی قابل جبران و یا جایگزینی نیست، مگر اینکه تا سن پدر و مادر، خصوصا مادر، بالا نرفته به فکر فرزندآوری بیفتند.

ایشان در ادامه به سئوال مطرح شده با عنوان “صحبت شما به عنوان یک پدر جامعه ایرانی اسلامی به هم وطنان خودتان در خصوص فرزندآوری چیست؟” بیان کرد: من به کسانی که از مشکل اقتصادی و یا کمبود وقت در خصوص تربیت فرزندان را به عنوان مانع و مشکل فرزندآوری یاد می‌کنند توصیه میکنم که هرچند اقتصاد مهم است ولی اعتماد به رازق بودن خداوند، عامل مهمی است و به خداوند اعتماد کنند، همانطور که پیشینیان ما هم اعتماد کردند. و حداقل دو تا سه فرزند را توصیه میکنم و فرزندان دوم و سوم هم با توجه به تجربه پدر و مادر و معمولا همکاری فرزند اول ،راحت تر فرآیند رشد و تکامل را طی می‌کنند و نگران تربیت فرزند هم نباشند و به آینده خودشان هم فکر کنند، زمانیکه فرزندان ازدواج می‌کنند، این خالی شدن خانه آنها را رنج می‌دهد.

دانشجوی دکترای تخصصی علوم و اعصاب در خصوص کیفیت تربیت فرزندان اشاره داشت و به سوال مطرح شده با عنوان آیا کیفیت تربیت فرزندان با تعدد آن رابطه دارد؟ گفت: فرزندان که در خانواده های پرجمعیت زندگی می کنند در رشد و تربیت آن ها تاثیر مثبتی دارد و حضور خواهر و برادر به رشد شخصیتی این کودکان کمک می کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.