• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5
گزارش از شرکت های تابعه«بیدسیم»

گلتاش ؛ محصولات متنوع با برندهایی خوشنام

  • کد خبر : 9288
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
گلتاش ؛ محصولات متنوع  با برندهایی خوشنام
مهندس بهرام خسروی که پیشتردر پست های مختلف مدیر پروژه، مدیر تولید، معاونت تولید و بهره برداری در شرکت گلتاش مشغول به خدمت بوده و اکنون سکاندار شرکت می‌باشد با اشاره به اینکه علیرغم افزایش بسیار زیاد مواد اولیه، هزینه‌های سرباره و پرسنلی، خرید ادوات بسته بندی و عدم افزایش نرخ محصولات تولیدی متناسب با تورم و... ما خطوط تولید را متوقف نکرده و توانستیم همسان با تولیدات سال گذشته محصول به بازار عرضه داریم افزود: حفظ سهم بازار از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در شرایط کنونی به آن امیدوار بود چرا که ما مشتریان وفادار و سهم خود را از بازار از دست نداده‌ایم و این بستر مناسبی است که در سال آتی با یک مدیریت منسجم و کاهش بهای تمام شده بتوانیم سود خوبی را شناسایی کنیم. بطور کلی دیدگاه حاکم بر شرکت مبین آن است که اکنون گلتاش در مسیری درست و مناسب در حال حرکت بوده تا بتواند در سال مالی آتی برای سهامداران خود یک ارزش آفرینی و سودآوری خوب داشته باشد.

مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت گلتاش در مورخه ۷/۱۲/۱۴۰۰ در سالن همايشات شرکت پاکسان تشکیل شد.
در این مجمع که با حضور بیش از ۷۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای داود حمزه بود، که جنابان مجید نژوری و همایون باقری در مقام نظار اول و دوم و آقای مهندس بهرام خسروی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
ریاست مجمع در ابتدای این مجمع با خیرمقدم گفتن به مدیران ارشد هلدینگ توسعه ملی، هلدینگ شوینده، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه و سهامداران و ذینفعان حاضر در جلسه ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکلات صنعت شوینده منجمله کاهش قیمت مواد اولیه ، رفع معضلات حاکم بر صادرات کالاها و اصلاح نرخ محصولات، ترتیبی انجام شود که منافع ذینفعان بیش از پیش تامین گردد.
در ادامه سرپرست شرکت با تشریح اینکه گلتاش در چهار گروه اصلی محصولات بهداشت فردی فعالیت داشته و پروژه های طراحی و ایجاد تنوع در گروه محصولات موجود دائما در دست اقدام است افزود : در سال مالی مورد گزارش گروه محصولات آرایشی ( کرم ) خمیردندان و مایعات دستشویی با برندها و طراحی های جدید به تولیدات شرکت اضافه و در آستانه ورود به بازار می باشند .
مهندس بهرام خسروی خاطرنشان کرد: شرکت گلتاش در بین شرکت های فعال صنعت شوینده با حجم فروشی معادل ۲۰۷/۱۱ میلیارد ریال در گروه های محصولی شامپو، خمیردندان، مایع دستشویی و صابون به ترتیب در رده ۳، ۱، ۳ و ۲ قرار داشته و این شرکت از نظر وضعیت تکنولوژی در تولید خمیردندان، صابون، شامپو و مایع دستشویی جزء شرکت های برتر کشور قرار دارد.

 

به گفته وی در سال مالی گذشته گلتاش با فروش در مجموع ۹۹۱/۵۰ تن محصول در بازار داخل توانست سهم حدود ۱۲ درصدی خود را از بازار حفظ کند و در مبحث صادرات نیز علیرغم مشکلات فراوان و محدودیت ها موفق به فروش بیش از ۳۳۹/۲ تن محصول به کشورهای هدف خارجی گردید.
مدیریت گلتاش ضمن یادآور شدن این نکته که با تمهیدات اندیشیده شده شاهد کاهش مصرف منابع و انرژی ها « آب، گاز و انرژی الکتریکی » بوده و خواهیم بود از برنامه های مدون خود برای افزایش بهره وری و بهینه سازی امور سخن راند و اضافه کرد: با توجه به شرایط رقابتی بازار و لزوم ایجاد مزیتهای رقابتی و افزایش سود عملیاتی، شرکت اقدام به برنامه ریزی تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز خود نموده که علاوه بر کسب سود، باعث افزایش کیفیت محصولات نهایی نیز گردیده و این روند در سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.
به گفته مهندس خسروی از سوی دیگر با توجه به سهم بالای قیمت تمام شده ادوات بسته بندی در تولید محصولات نهایی، شرکت اقدام به ایجاد ظرفیتهای تولیدی در ادوات بسته بندی با تیراژ بالا نموده که تولید تیوپ های خمیردندان، بطری های پت و تزریق مواد پلاستیکی از این جمله اند . تولید ادوات فوق علاوه بر ایجاد سود آوری، باعث کاهش هزینه های بالاسری و کاهش قیمت تمام شده محصولات می گردد.
همچنین با توجه به ظرفیتهای موجود تولید محصولات نهایی در شرکت پروژه های بهبود مستمر در ماشین آلات و خطوط تولیدی متناسب با نیازهای شرکت همواره در حال اجرا می باشد.
سرپرست شرکت گلتاش درفراز دیگری از گزارش خود با عنوان اینکه، توسعه مداوم چرخه تولید- تامین و فروش در کنار توسعه سهم بازار در محصولات فعلی و بازارگشایی برای محصولات جدید، افزایش سودآوری کل فروش و خلق برندهای معتبر در توسعه محصولات برندگلتاش جزو اهداف اصلی و کلانی می باشد که با یک تلاش فراوان و انسجام مثال زدنی تحت مدیریت هلدینگ های بالا دستی توسعه صنایع بهشهر و شرکت مدیریت صنعت شوینده مصمم به اجرای آن می باشیم افزود: طبق تاکیدات مدیران ارشد هلدینگ در مباحث مدیریت هزینه ها ، کنترل بهای شده، جهش در تولید و صادرات به دنبال آن هستیم یک سودآوری مناسب را برای سهامداران و ذینفعان حاصل سازیم.
مهندس بهرام خسروی با ابراز اینکه بازار محصولات بهداشتی و شوینده یک بازار به شدت رقابتی بوده و تولیدات داخلی و خارجی با برندهای متنوع در آن مشغول فعالیت می باشند افزود: لذا حفظ سهم بازار و افزایش سهم بازار مستلزم بهبود کیفی محصولات و توسعه آنها بوده و از طرفی با توجه به گستردگی بازارهای هدف داخل کشور و صادراتی تحقیق و بررسی بازار، تحلیل بازار، توسعه بازار و بهبود شبکه پخش از مهمترین چالش های شرکت های فعال در بازار می باشد .

 

به گفته وی شرکت گلتاش در این راستا با وجود واحد R&D کار آمد، دائما در حال بهبود کیفی محصولات و ایجاد تغییرات بسته بندی بوده و نظر به وجود شرکت های پخش در گروه توسعه صنایع بهشهر از پتانسیل های موجود بهره جسته و با استفاده از ابزارهای بازاریابی، تبلیغات و مالی در حال تقویت شبکه توزبع خود بوده و با توجه به تغییرات ایجاد شده در فضای کسب و کار و توسعه فروشگاه های زنجیره ای و از امکان به وجود آمده حداکثر استفاده را خواهد نمود .
به گفته وی در بخش توسعه محصول علاوه بر توسعه در سطح محصولات موجود، تولید کرم در طراحی جدید و با برندهای آرومکس و سیو نیز آغاز و وارد بازار می شود و برای تولید و عرضه تنوع های محصول فوق برنامه ریزی گردیده که به مرور و متناسب با تقویت پخش توسعه خواهد یافت. در ضمن محصولات خمير دندان در چهار تنوع با برند دنتامکس با طراحی جدید نیز انجام شده که آن هم در شرف ورود به بازار است.
مهندس خسروی که به عنوان چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۰ انتخاب گردیده است
ادامه عملیات بهسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات، تامین نقدینگی مورد نیاز از طریق تسهیلات بانکی مناسب و افزایش بهره وری را سه رکن اصلی برشمرد که مدیریت جدید به جد دنبال عملیاتی کردن آن خواهد بود. سرپرست شرکت گلتاش در بخش پایانی صحبت های خود ضمن تشکر از اعتمادی که مدیریت هلدینگ دکتر حسین معین زاد و دکتر امیرعلی نعمت الهی داشته و فردی را از داخل گلتاش برای سرپرستی شرکت انتخاب کرده اند افزود: پتانسیل بالای منابع انسانی، دارائی ها و برند خوشنام گلتاش می تواند باعث اعتلای هر چه بیشتر این شرکت در بازار سرمایه و صنعت شوینده شود.
داود حمزه ریاست مجمع و مدیر امور مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر در ادامه مجمع با تصریح اینکه مهندس خسروی از مدیران تلاشگر و برنامه محور می باشد که بخوبی با نقاط ضعف و قوت مجموعه گلتاش آشنا است افزود: با شناختی که ایشان از فرصت ها و تهدیدها مربوط به صنعت شوینده و شرکت گلتاش دارد امیدواریم در مباحث، ارتقاء کیفیت محصولات، کاهش ریسک های تامین، وصول مطالبات، افزایش بهره وری و استفاده از مزیت های رقابتی مجموعه شاهد یک جهش در عملکردها و موفقیت ها باشیم.

 

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، حضور مدیران ارشد گروه توسعه صنایع بهشهر در مجمع، استقبال خوب سهامداران از برگزاری مجمع باشد تاکید رئیس مجمع مبنی بر پی گیری مجدانه برای وصول مطالبات و جلوگیری از افزایش اعتبارات و تسهیلات بانکی با سود بالا جهت تامین سرمایه در گردش، ارائه توضیحات تکمیلی مهندس یزدان کرمی و اعضای هیات مدیره ، پاسخگویی ارکان هیات رئیسه و اعضای هیات مدیره هلدینگ بیدسیم به سوالات و نقطه نظرات سهامداران و ذینفعان به طور دقیق و مستند، تاکید سرپرست گلتاش و رئیس مجمع مبنی بر اینکه برای برند سازی و تبلیغات بایست با برنامه تر عمل کرد و توجه شود که تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است، اعلام خرید یک کارخانه در شهرک صنعتی مبارکه جهت تولید محصولات برند گلبو، تصریح اینکه خط قرمز هلدینگ، عدم رعایت صرفه و صلاح ذینفعان می باشد برنامه ریزی مدیریت برای جهش در تولید همزمان با واقعی شدن نرخ فروش و زمان پیک مصرف محصولات شوینده از نکات خواندنی این جلسه بود .
پیام هیات مدیره
خداوند یکتا را سپاس که توفیق خدمت در عرصه کار و تلاش و ایجاد اشتغال در کشور عزیزمان ایران را به ما ارزانی داشت و امیدواریم که نتیجه یک سال تلاش هیات مدیره، مدیران و کارکنان صدیق و تلاشگر شرکت گلتاش ( سهامی عام ) مورد رضایت پروردگار و شما سهامداران ارجمند قرار گیرد.
در سال مالی مورد گزارش، وضعیت اقتصادي کشور از ثبات برخوردار نبوده و در همه زمینه ها دست خوش تغییرات زیاد بود، لیکن به دلیل رقابت شدید در بازار محصولات بهداشتی داخلی و حضور کمرنگ محصولات خارجی، شرایط ویژه اي در بازار حاکم بود و شرکت براي حفظ سهم بازار خود نسبت به تقویت حضور در فروشگاه هاي زنجیره اي و استفاده از طرح هاي ترویج فروش و همچنین اعطاي تخفیفات در سطح بازار عمده فروشی اقدام نموده و به دلیل تغییرات شرایط تامین مواد اولیه، افزایش نرخ فروش محصولات، تغییرات شدید نرخ و شرایط تخصیص ارز و ایجاد جذابیت صادرات از طریق بازارچه هاي مرزي، شرکت نسبت به تعدیل تخفیفات فروش اقدام نموده.
استفاده بهینه از منابع و ارتقاء شاخص هاي بهره وري از یک سو و ارزش افزوده ایجاد شده ناشی ازتولید مواد اولیه و لوازم بسته بندی در داخل شرکت از دیگر سو موجب گردید که به لطف خدا و به مدد تلاش تمامی همکاران ارجمند و پرتلاشمان، شرکت گلتاش بتواند تعهدات مالی خود به همه ذينفعان را در حد مطلوب انجام دهد.

 

در سال مالی مورد گزارش، تولید محصولات بهداشتی با ۹/۵ درصد کاهش به میزان ۸۷۴/۵۳ تن، فروش مقداري با ۹ درصد کاهش به میزان ۳۴۰/۵۳ تن و فروش ریالی با ۳۷ درصد افزایش به مبلغ ۲۰۷/۱۱ میلیارد ریال نسبت به سال مالی قبل تحقق یافت، سود خالص طی سال مالی با ۵۰ درصد کاهش به مبلغ ۰۲۵/۱ میلیارد ریال رسیده است.
در پایان، بار دیگر تلاش مجدانه و دلسوزانه تمامی همکارانمان در سطوح مختلف به عنوان بزرگترین سرمایه شرکت گلتاش ( سهامی عام ) را ارج می نهیم و از درگاه ایزد یکتا تندرستی و شادکامی همگان را خواستاریم.
دریافت لوح تقدیر:
شرکت گلتاش طی سال مورد گزارش موفق به دریافت لوح تقدیر از وزارتخانه ها و سازمان هاي مختلف به شرح زیر شده است:
– دريافت نشان سبز برای صابون های آرومکس
– دريافت نشان برتر جشنواره ملي يكصد واحد مشتري مدار
– دريافت نشان صادرکننده نمونه استان اصفهان
– دريافت نشان مدير شايسته سال ايران
برنامه های آینده شرکت
پیش بینی اجرای طرح های سرمایه ای
سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها برای سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ (طبق بودجه مصوب) به قرار زیر می باشد:

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=9288

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.