• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
7

یونس امرایی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم آباد: صراحتا اعتراف می کنم همه پروژه ها در زمان سعید فتوحی بوده

  • کد خبر : 21109
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

یاد سعید فتوحی بخیر هیچ مقام اجرایی نمی تواند به نماینده مردم تذکر بدهد هیچ مقامی حق ندارد به ما تذکر بدهد اتفاقا آنها باید تابع تصمیمات ما باشند استاندارش ، فرماندارش و همه زیر مجموعه های استان و تمام مقامات استان در قانون داریم که تابع تصمیمات شورای شهر هستند در خبرهای قبل گفته […]


یاد سعید فتوحی بخیر
هیچ مقام اجرایی نمی تواند به نماینده مردم تذکر بدهد

هیچ مقامی حق ندارد به ما تذکر بدهد اتفاقا آنها باید تابع تصمیمات ما باشند

استاندارش ، فرماندارش و همه زیر مجموعه های استان و تمام مقامات استان در قانون داریم که تابع تصمیمات شورای شهر هستند

در خبرهای قبل گفته بودم که یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد در حالی برگزار شد که هر عضوی تریبون روشن می کرد سخنانش حاشیه ای را بوجود می آورد، اینبار نوبت به صحبت های یونس امرایی رسید عضو حقوقدان شورای شهر خرم آباد ، یونس امرایی کلامش را اینگونه آغاز کرد: اگر برگردیم به قبل از انتخابات وعده های بسیاری به مردم داده ایم ، ولی اکنون بعد از دو سال خداوکیلی چه کرده ایم؟ برای مردم چه قدم مثبتی برداشته ایم؟ هنوز نتوانستیم یک کار را تمام و کمال انجام دهیم ، اگر کاری شده یا پروژه گذشتگان را تکمیل کردیم و یا هنوز پروژه، نیمه تمام است، دو سال فرصت خیلی زیادی است ولی ما هیچ کاری انجام نداده ایم .

با آغاز سخنان یونس امرایی فراموش کردم در صحن علنی شورای شهر خرم آباد هستم،یک لحظه احساس کردم در کلیسای کاتولیک در مقابل اسقف اعظم (پاپ) نشسته ایم و امرایی دارد اعتراف می کند: شهرداری و شورای شهر چه کاری انجام داده اند در تمام زوایا از سازمان حمل و نقل تا فضای سبز، خدمات شهری و پروژه های عمرانی مشکل داریم ، صراحتا اعتراف می کنم هر پروژه ای بوده و هست همه در زمان مهندس سعید فتوحی بوده، یادش بخیر در حال تکمیل پاگر و بام خاطره ها بود لااقل از او می پرسیدیم تا کجا پیش رفته بام خاطره ها و … الان با این مدیریت جدید خبری از پروژه ها نیست، فقط شعار و حرف و لفاظی و سخنرانی ، ببخشید من رک حرف می زنم .

هیچ مقام اجرایی حق ندارد به ما تذکر بدهد، با این جمله روحم از کلیسای کاتولیک به صحن علنی شورای شهر خرم آباد بازگشت ، یک لحظه دیدم یونس امرایی از اعترافات بدون محکمه و قاضی و رئیس پلیس آگاهی شروع به خط و نشان کشیدن کرده ، برای ما اهالی رسانه حرفهایش مبهم بود نمی‌دانستیم که چه کسی یا کدام ارگان به شورای شهر تذکر داده که توپش تا این حد پر است : ما تکلیفمان باید روشن شود، چرا به خودت حق می دهی به ما تذکر بدهی؛ آیا قوه مجریه به قوه مقننه می تواند تذکر بدهد؟ هیچ وقت تذکر نمی دهند ، مجلس در راس امور است و نمایندگان مردم هستند ، ما هم نمایندگان پارلمان شهری مردم هستیم .

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه رئیس جمهور و معاونینش به هیچ عنوان نمی توانند به مجلس تذکر بدهند، تاکید کرد: ما باید جواب متذکرین را بدهیم تا به خودشان حق ندهند به ما تذکر بدهند و هر زمان که خواستند دخالت کنند، من تشخیص می دهم که آیا این دخالت در امر شهرداری هست یا نیست چون من نماینده مردم هستم ، هیچ‌ مقامی حق ندارد به من تذکر بدهد .

امرایی کلمه اتفاقا را بر زبان آورد و پشت بند آن گفت: آنها باید تابع تصمیمات ما باشند، ما تصمیم می گیریم و آنها مجری هستند، استاندارش ، فرماندارش ، همه زیر مجموعه ها، قانون داریم اصل ۱۰۷ قانون اساسی اگر اشتباه نکنم گفته استاندار و فرماندار و تمام مقامات استان تابع تصمیمات شورای شهر هستند ، خب شما در چه مقامی می آیید به ما تذکر می دهید؟ برای ما مکتوب و غیرمکتوب می نویسید ، اتفاقا کار شما غیرقانونی است و این حتما باید به آنها تذکر داده شود.

عباس قلاوند هم به میان صحبت های یونس امرایی آمد و با سر حرفهای امرایی را تایید کرد و گفت: حتما ماده قانونی آن را پیدا کن و به ما هم بده تا نتوانند به ماها تذکر بدهند.

خبرنگار: مریم نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=21109

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.