• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

پیام تسلیت رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش در پی درگذشت همکار فرهنگی مرحوم «سید محمد موسوی اعظم موسوی» شاغل در آموزش وپرورش شهر تهران پنجمين جشنواره ورزشی حراست های دانشگاه های علوم پزشكی کلان منطقه قطب ۵ كشور نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی   وزیر راه و شهرسازی وارد سیستان و بلوچستان شد مراسم رونمایی از بزرگراه شیراز _ دشت ارژن بنام شهدای قشقایی برگزار شد  بررسی ۱۰۰ سال گذشته می‌گوید قالبا شعر ما اجتماعی بوده است/ درک احساسات پنهان منتج به نگارش بهترین شعرها می‌شود راه‌یابی ۴۵ اثر به مسابقه روایت تصویری ارغوان اعلام آثار راه‌یافته به بازبینی اولیه چهارمین جشنواره افرا تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است نماینده شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و‌ لنده همچنین نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از عملکرد آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم خواستار استفاده از همه ظرفیتها و فرصتها برای بالندگی و پویایی نظام تعلیم وتربیت در استان شدند. سیمرغی‌های کوتاه فجر از ۱۹ خرداد به هنروتجربه می‌آیند/ انتشار پوستر رسمی اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در شهرستان اقلید

3

یک درصد بد مصرف، ۵ درصد آب مشهد را مصرف می‌کنند/ ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

  • کد خبر : 27807
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
یک درصد بد مصرف، ۵ درصد آب مشهد را مصرف می‌کنند/ ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد گفت: ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند یک صدر جمعیت بد مصرف آب را داریم که این یک درصد، ۵ درصد آب مشهد را مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب‌وفاضلاب با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۵۰ درصد آب مشهد از منابع آب سطحی و سدها تامین می شود که این عدد در برخی از سالها به  ۷۵ درصد می رسد.

وی ادامه داد: خشکسالی در سه سال پیاپی و به‌ویژه امسال، باعث شده آوردی وارد سدها نشود بنابراین ناچار شدیم از حجم ذخیره باقیمانده سال‌های گذشته استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب ‌وفاضلاب مشهد افزود: براساس برنامه نیاز آبی کلان‌شهر مشهد در زمان پیک ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده که با کمبود چهار هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۳۲ درصد نیاز آبی مشهد در پیک مصرف مواجه بودیم.

اسماعیلیان اضافه کرد: برای تامین نیاز آب شرب مشهد با توجه به خشکسالی کم سابقه، ١١ پروژه اضطراری تامین آب برای این کلانشهر با ۴٠ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست،که طی چند ماه گذشته به تدریج این پروژه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده است، اگر پروژه‌ها به مدار بهره‌برداری نمی‌رسید قطعا در دو ماه گذشته مشهد دچار مشکل تامین آب می‌شد.

وی بیان کرد: تاکنون کلان‌شهر مشهد هیچگونه قطع آب ناشی از کمبود در تامین آب نداشته است هر چند که کماکان در شرایط اضطرار قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آب‌ وفاضلاب مشهد گفت: آب ۲۲۲ روستا ما تامین میکردیم و ۱۴۲ روستا تحت پوشش ما تنش آبی داشتند که با اضافه شدند روستاهای بینالود، ملک آباد و رضویه به آبفای مشهد، افزایش ۲۲۲ روستا به ۳۰۰ روستا   تنها ۱۱۳ روستا با تنش آب مواجهه اند.

اسماعیلیان با وجود افزایش روستاها تحت پوشش آبفای مشهد تعداد روستاهایی که با تانکر به آن‌ها آب‌رسانی می شود افزایش نیافته است، افزود: جمعیت تحت پوشش ما به ۹۶ درصد رسیده که در ۶ ماهه دوم ۴ درصد باقیمانده را نیز تحت پوشش خود قرار خواهیم داد.

وی در خصوص پروژه‌های اضطراری برای تامین آب مشهد گفت: استفاده از آب سد ها مثل سد«دوستی» که امکان آبگیری از سد آن فراهم شد و س «کارده» که از مدارخارج شده بود برای مصرف آب وارد مدار تامین آب مشهد شد.

مدیرعامل شرکت آب ‌وفاضلاب مشهد بیان کرد: امسال از ابتدای تابستان قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد تشکیل و جلساتی برگزار کردند که اقدامات خوبی در برخورد با مشترکین بدمصرف بوده انجام و ساماندهی شد.

اسماعیلیان برخورد با دستگاه‌های اداری پرمصرف بوده یکی دیگر از اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: تعدادی از دستگاه‌ها قطع موقت انشعاب اجرا شده و همچنین تعهد گرفته شد تا این دستگاه ها مصرف خود را کاهش دهند در صورت استمرار اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۱۵ اداره بدمصرف احصا شده که انشعاب ۶ اداره از این بین ۱۵ اداره قطع شد. از امروز این ۱۵ دستگاه دعوت خواهند شد تا گزارش تکالیف خود را ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد ادامه داد: به هتل‌هایی که بیش از میزان مجاز آب مصرف می‌کنند اخطار داده شده و در خصوص قطع انشعاب هتل‌های بدمصرف نیز اقدام خواهد شد.

اسماعیلیان تصریح کرد: برای باغ‌ ویلاها نیز این اقدامات را داشتیم، این مطالبه عموم مردم است، مصرف آب برج‌های ساختمانی نیز در حال پایش هستند.

 ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد مشترکین مشهد الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکین بدمصرف از نظر انشعاب به یک درصد رسیده، که همین یک درصد، ۵ درصد آب مشهد را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب ‌وفاضلاب مشهدعنوان کرد: در فاز اول در دو هفته گذشته به ۲۳۵ مشترک مسکونی بدمصرف اخطاریه داده شد که ۵۰ درصد آن‌ها نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کردند و مصرف آن‌ها بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

اسماعیلیان خاطر نشان کرد: برای افرادی که باغ‌ ویلای خود را در مسیر یا حریم خطوط انتقال آب احداث یا مبادرت به وضع مجدد اشتغال غیر مجاز می‌کنند حکم قلع باغ‌ویلاها صادر می‌شود هرچند که در این مورد باید جهاد کشاورزی و شهرداری ورود پیدا کنند.

وی افزود: در سامانه ۱۲۲ ظرف ۱۰ ماه گذشته دو هزار گزارش در خصوص انشعابات غیر مجاز رسیده، که ۴۸ درصد آن‌ها درست بوده و عمدتا شامل انشعابات خاص بوده و تقریبا انشعابات مسکونی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ۵ تصفیه خانه فضلاب با ظرفیت ۲۶۳ هزار متر معکب در حال حاضر در مشهد فعال هستند که در برنامه ریزی بریا آینده ۲۱۷ متر معکب در حال ساخت داریم و در افق ۲۰ ساله شرکت آب و فضلاب مشهد ساخت ۳۹۶ میلیون متر معکب مد نظر و برنامه ریزی داریم.

افتتاح و  کلنگ‌زنی ۶۰ پروژه در هفته دولت در سطح ۱۲۷ شهرستان استان

در ادامه مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خراسان رضوی به افتتاح و  کلنگ‌زنی ۶۰ پروژه در هفته دولت در سطح ۱۲۷ شهرستان استان خبر داد و افزود:  ۳ هزار و ۱۷۸میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است.

حسین امامی اضافه کرد: این پروژه  شامل ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۵ کیلومتر اصلاح شبکه، ۴۰ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۰ هزار و ۵۸۰ متر مکعب مخزن و افزایش ۸ ایستگاه پمپاژ است.

وی با اشاره به اینکه  شهرهای استان در بخش آبرسانی ۱۰۰ درصد خدمات می‌گیرند بیان کرد: ۹۳ درصد روستاهای ما نیز از خدمات برخوردارند در حال حاضر هزار و ۴۰۰ حلقه چاه مورد بهره برداری قرار گرفت و از ۱۵ چشمه و ۱۴ رشته قنات آب تامین استان تامین میشود.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین آب پایدار روستاها استان دو قرار داد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  منعقد شد که تا سال ۱۴۰۴ تمامی روستاهای بالای ۲۵ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند و با حفر چاه و ایجاد ظرفیت لازم در مخازن، تاب‌آوری شبکه‌های ما افزایش پیدا خواهد کرد تا حداقل قطعی آب را داشته باشیم.

امامی به وقفه تامین آب برخی شهرها به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آبی اشاره و  اضافه کرد: برنامه‌های جامعی در زمینه پیش‌بینی کمبود آب برای سال آینده داریم که بخشی از این پروژ ها آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به محدویت های اعتباری اقدامات خوبی در نیشابور، تربت حیدریه، خواف و تایباد انجام شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی روند خوبی دارد پیگیر سرمایه گذار برای سایر شهرهای استان هستیم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.