• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5
با شکایت و پیگیری محیط زیست شهرستان ارسنجان؛

یک واحد کارخانه شن و ماسه در شهرستان ارسنجان تعطیل شد

  • کد خبر : 30981
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
یک واحد کارخانه شن و ماسه در شهرستان ارسنجان تعطیل شد
فارس_ مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان، از تعطیلی یک واحد کارخانه شن و ماسه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به استمرار آلودگی واحد کارخانه شن وماسه ریگزار جمال آباد، علی رغم بازدید، پایش و دریافت اخطاریه های صادره به دلیل عدم رعایت استانداردهای محیط زیستی و ایجاد آلودگی هوا و گرد و خاک این واحد تعطیل شد.

گیتی آنلاین_ حسن ابراهیمی با بیان اینکه محیط زیست راضی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی نیست افزود: در عین حال محیط زیست وظیفه دارد از حق قانونی شهروندان برای برخورداری از هوای پاک دفاع کند، با شکایت و اعلام جرم اداره محیط زیست و دستور قضایی شهرستان واحد یاد شده تعطیل گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استانداردهای محيط زيست ومرتفع شدن نواقص به خصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود.

این مقام مسئول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: گرد و خاک‌ها و ریزگردها بر تمام سیستم های بدن تاثیر دارد؛ یک تاثیر بر چشم انسان است و دید را محدودتر می کند و دامنه دید کمتر می شود، بر روی گوش و حلق و بینی تاثیر دارد و تحت تاثیر این آلایندگی ها عفونت ها ایجاد می شود و می تواند بر روی مغز نیز اثر بگذارد و ایجاد سردرد کند و شخص دچار عدم تمرکز شود. تمام سیستم های بدن می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست علاوه بر اینکه مدافع حقوق شهروندان است، مدافع صنعت و توسعه پایدار نیز است از مسوولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30981

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.