• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

یک گروه از شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند به دام افتادند

  • کد خبر : 60300
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
یک گروه از شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند به دام افتادند
فارس_ یک گروه از متخلفین و شکارچیان غیر مجاز در شهرستان فراشبند که اقدام به شکار پرندگان وحشی با سه قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز کرده بودند به دام افتادند.

گیتی آنلاین_ علی اکبر کشاورزی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند در این زمینه بیان داشت: طی گشت و کنترل ماموران، یگان حفاظت این شهرستان موفق به دستگیری یک گروه از متخلفین که اقدام به شکار پرندگان وحشی کرده بودند، شدند.

کشاورزی افزود: این افراد که پنج نفر بودند از شب های گذشته جهت شکار پرندگان وحشی وارد منطقه شده بودند و اقدام به ایجاد کمینگاه بر روی منابع آبی منطقه کردند، نیروهای یگان حفاظت ضمن پایش منطقه متوجه حضور آنها شده و با طی مسافت چند کیلو متری و زیر نظر گرفتن شکارچیان طی یک عملیات، چهار نفر از متخلفان با دو قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی(تک لول غیر مجاز و تک لول مجاز) به همراه مقادیری مهمات و لاشه ۸۴ فرد کبک و تیهو وحشی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سه نفر از متخلفین دارای پرونده تخلف شکار و صید هستند ادامه داد: طی هماهنگی با حوزه قضایی شهرستان فراشبند، متخلفین بازداشت،خودرو و موتور سیکلت آنها توقیف شده است، برخورد قانونی با سودجویان و بهره برداران غیر قانونی از محیط زیست می تواند عبرتی برای سایر متخلفان باشد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شكارچیان غیرمجاز از جمله آفت های حیات وحش به شمار می روند اضافه کرد: این افراد زیست بوم را با خطر جدی روبرو ساخته و لطمه های جبران ناپذیری بر پیكره این حوزه وارد كرده اند. آنان در سایه نبود قوانین سخت گیرانه و نظارت های كافی به كشتار بی پایان گونه های كمیاب و در معرض انقراض می پردازند و به نتیجه رفتار غیرانسانی خویش هیچ گونه توجهی ندارند.

کشاورزی همچنین گفت: كاهش گونه های جانوری در دهه های اخیر واقعیتی تلخ به شمار می رود كه طبیعت ما بدان دچار شده است كه از میان بردن زیستگاه های طبیعی و اجرای عملیات عمرانی از دلیل های عمده تهدید گونه های مختلف جانوری محسوب می شود. شكار كردن از جمله گران ترین تفریحات بشر، طرفداران فراوانی دارد و افراد بدون توجه به انقراض گونه های نادر و در معرض خطر به آن می پردازند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60300

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.