• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
2
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امسال خودکفا می‌شوند

  • کد خبر : 24125
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امسال خودکفا می‌شوند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد با اجرای طرح‌های اشتغال، به خودکفایی و توانمندی می‌رسند.

گیتی آنلاین_ سیدصولت مرتضوی در جشن خودکفایی و توانمندسازی هشت هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات بزرگ که امام(ره) طراحی کرد، کمیته امداد بود که در راستای عملیاتی کردن نظریه عدالت اجتماعی، ایجاد تعادل و توازن به درآمدهای ملی و توزیع عادلانه ثروت و دستگیری از نیازمندان به منظور خودکفایی ایجاد شد.

وی با بیان کمیته امداد به منظور اجرای حکمرانی عادلانه اسلامی به وجود آمد، افزود: بعد از ۴۵ سال از انقلاب، امروز کمیته امداد در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم کشور و دور افتاده به مدد نیازمندان شتافته است و امروز شاهد شکوفایی این نهاد هستیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امسال بر اساس هدف‎گذاری، جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشور اتفاق خواهد افتاد و امروز جشن خودکفایی هشت هزار مددجو در خراسان رضوی را برگزار می‌کنیم که کاز بزرگی در راستای تکافل اجتماعی است.

وی افزود: به استناد قانون اساسی یکی از وظایف جمهوری اسلامی ایجاد اشتغال است و در دولت سیزدهم، حسب دستور رئیس جمهور، موضوع ایجاد بک میلیون فرصت شغلی در سال در دستور کار قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ این دستور محقق شد.

مرتضوی گفت: کمیته امداد در توزیع و عدالت آموزشی، مناطق محروم را دستگیری کرده است و شاهدیم در بسیاری دانشگاه‌های کشور، فرزندان مناطق محروم صاحب منصب و کرسی در حوزه نظریه‌پردازی و علم‌آموزی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در بخش ساخت مسکن نیازمندان و ازدواج جوانان ورود کرده است، افزود: در این راستا و در همین مراسم ۱۲۰۰ سری جهیزیه توزیع می‌شود و این کارها بزرگ و بخشی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر تعاون بیان کرد: در برخی حوزه‌ها از جمله اشتغال فارغ التحصیلان مشکل داریم که مقرر شد مسئولان برنامه‌ریزی مدون در حوزه آموزش و تغییر رشته‌های آموزشی داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۸ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد و همچنین ۳۴ بانک و دستگاه همکار و همراه در اشتغال مددجویان تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=24125

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.