• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0
دولت سیزدهم و تعهد به عدالت فرهنگی:

۱۱۳ درصد افزایش ساخت سینما درخراسان رضوی

  • کد خبر : 56636
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
۱۱۳ درصد افزایش ساخت سینما درخراسان رضوی
رئیس سازمان سینمایی از اقدامات دولت سیزدهم برای احیای سینمای ایران و عدالت فرهنگی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمد خزائی در مراسم افتتاح سینمای ملل مشهد با اشاره به چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و تاکید ایشان بر توجه به محرومان اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح سینما«وحدت» در شهرستان محروم تربت جام و پردیس سینمایی «ملل» در منطقه کم برخوردار مشهد هستیم. این اقدام در راستای عدالت فرهنگی و توجه به نیازهای فرهنگی مردم در همه نقاط کشور انجام شده است.

وی افزود: احیای اقتصاد سینمای ایران در دولت سیزدهم، سرمایه‌گذاران را به حضور و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سینمایی در شهرستان‌ها راغب کرده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: امروز شاهد رشد چشمگیری در عرصه مخاطب، فروش و تولید آثار سینمایی در خراسان رضوی هستیم. بر اساس آمار، ساخت سالن‌های سینمایی در این استان در دولت سیزدهم رشد ۱۱۳ درصدی داشته است.

خزائی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، ۵۷۳ سالن سینما در کشور وجود داشت، توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هدفگذاری شده بود که تعداد این سالن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ به هزار سالن برسد. تا کنون ۲۹۳ سالن سینمایی به بهره‌برداری رسیده و تا ۲۰ شهریورماه و پایان کار دولت سیزدهم، شمار سالن‌های افتتاح شده به ۹۰۰ سالن سینمایی خواهد رسید.

وی به جهش در حوزه فرهنگ و هنر کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: دوره مدیریتی آقای اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال‌های پرکاری بود. در هیچ دولتی سابقه نداشته است که رئیس سازمان سینمایی به ۸۰ شهرستان کشور سفر کرده و نیازهای سینمایی آن مناطق را بررسی کرده باشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به رشد ۷۰۰ درصدی مخاطبان سینما در سه سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و قهر مردم با سینما، تصریح کرد: رشد ۳۰۰ درصدی فروش سینما و شکستن رکورد سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی جامع، حمایت و زمان‌بندی‌های صحیح باعث احیای اقتصاد سینمای ایران شده است.

خزائی خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد از مجوزهایی که در این دولت به کارگردان اولی‌ها داده شد، مربوط به کارگردانان شهرستانی بود. این اقدام در سینمای ایران بی‌سابقه است و امروز قوانین برای تولید فیلم، بویژه در شهرستان‌ها، آسان شده است.

وی گفت: به بسیاری از وعده‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم عمل کرده‌ایم و این اقدامات گردآوری و در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56636

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.