• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

اخبار ویژه

0

۱۴ پارک بانوان طراحی شده است

  • کد خبر : 58395
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
۱۴ پارک بانوان طراحی شده است
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره ۱۴ پارک بانوان طراحی شده که بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، حسن کریمدادی امروز، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ تامین آب فضای سبز مشهد یکی از مسایل عمده مورد شهر داری عنوان و  اظهار کرد: ما سالیان سال شاهد خشکسالی در خراسان رضوی، مخصوصا شهر مشهد بودیم و در تامین آب فضای سبز و شرب مشکلاتی داشتیم.

وی ادامه داد: با درایت شورا و مصوبات خوب، ۵۰ درصد آب فضای سبز از طریق پساب تامین شد. به علاوه در کنار آن تعدادی تصفیه‌خانه پیش‌بینی شد که بخشی در حال اجرا است و بخشی در آینده آمده بهره برداری می شود.

۱۴ پارک بانوان طراحی شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، از اقدامات گسترده این شورا در حوزه فضای سبز و ایجاد پارک‌های ویژه بانوان خبر داد. و افزود:  در این دوره ۱۴ پارک بانوان طراحی شده که ۱۳ پارک کلنگ‌زنی شده که بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

کریمدادی افزود: در حوزه پارک‌های محلی و منطقه‌ای نیز تعداد زیادی پارک در حال طراحی و اجرا است که در مجموع ۵۰۰ هکتار به فضای سبز مشهد افزوده خواهد شد. او همچنین اشاره کرد که منطقه ۹ با ۸۱ متر مربع سرانه فضای سبز در رتبه اول و منطقه هشت در رتبه دوم قرار دارند.

وی به بازگشایی پادگان اشاره کرد و آن را یکی از بزرگترین دستاوردهای این دوره مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: این پادگان، که مشکلاتی برای شهروندان در حوزه دسترسی ایجاد کرده بود، با همت ارتش و به عشق مردم بازگشایی شده و هم‌اکنون تمام شبکه معابر آن آسفالت و به‌روزرسانی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به کل مساحت فضای سبز مشهد که ۶۵۵۸ هکتار است، افزود: نگهداشت و تأمین آب این حجم فضای سبز هزینه زیادی برای شهرداری دارد و امیدواریم در این دوره به مناطق کم‌برخوردار نیز توجه بیشتری شود.

کریمدادی به پروژه پارک کرامت با مساحت ۷۷ هکتار در مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: این پارک یکی از شاهکار‌های معماری و فضای سبز در این مناطق  است امیدوارم در این دوره چهار باغ از هشت باغ این بوستان ایجاد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58395

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.