• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

۲۴ میلیارد تومان هزینه شهرداری مشهد برای اربعین؛ آمادگی کامل با ۱۰۰۰ نفر نیرو

  • کد خبر : 61087
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
۲۴ میلیارد تومان هزینه شهرداری مشهد برای اربعین؛ آمادگی کامل با ۱۰۰۰ نفر نیرو
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد اعلام کرد که ۱۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری مشهد به عراق اعزام شده‌اند. این گروه شامل ۵۵۴ پاکبان، ۳۰۰ نیروی اتوبوسرانی، ۴۰ نیروی تاکسیرانی و ۱۲۰ نیروی ستادی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در نشست خبری امروز، ۲۴ مردادماه، اظهار داشت: امسال دهمین سالی است که شهرداری مشهد در بزرگ‌ترین رویداد معنوی جهان اسلام، پیاده‌روی اربعین، نقش‌آفرینی می‌کند. به گفته مقام معظم رهبری، این پیاده‌روی به عنوان کنگره جهانی ویژه، تجلی جامعه آرمانی و تمدن نوین اسلامی و اثبات کارآمدی آموزه‌های دینی و وحیانی است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، فعالیت‌های شهرداری تحت شعار «مشهد برای حسین(ع)» در پنج کمیته خدمات شهری، حمل‌ونقل، پشتیبانی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. شهرداری مشهد حدود ۱۰۰۰ نفر برای خدمت‌رسانی در اربعین حسینی به عراق اعزام کرده است.

زوکی‌نژاد ادامه داد: از این ۱۰۰۰ نفر، ۵۵۴ نفر پاکبان هستند که از این تعداد، ۵۰۰ نفر از شهرداری مشهد و ۵۴ نفر از شهرداری سبزوار هستند. امسال برای نخستین بار شهرداری سبزوار درخواست اعزام نیرو کرده است. همچنین ۱۲۰ نفر نیروی ستادی، حدود ۳۰۰ نفر نیروی اتوبوسرانی و ۴۰ نفر تاکسیران نیز اعزام شده‌اند. علاوه بر این، ۲۲ دستگاه مجموعه ماشین‌های خدمات شهری، ۱۲۵ دستگاه اتوبوس، شامل ۸۰ اتوبوس در داخل ایران، ۵ دستگاه اتوبوس امدادی و ۴۰ دستگاه اتوبوس از مرز چذابه به عراق فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: سازمان تاکسیرانی نیز با ۴۰ تاکسی در اطراف مرز مهران خدمت‌رسانی می‌کند و پزشکان از مجموعه درمانگاه شهرداری مشهد در محل اسکان زائران مستقر هستند تا به مداوای افراد بپردازند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد افزود: در سال‌های گذشته، ۲۶ نفر از مجموعه فرهنگی شهرداری مشهد به عنوان راهنمای زائران به عراق اعزام می‌شدند، اما امسال طبق درخواست کشور عراق، تیم فرهنگی شهرداری مشهد در حرم امام علی(ع) مستقر شده و تعداد آنها افزایش یافته است.

زوکی‌نژاد گفت: شهرداری مشهد برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای اربعین امسال انجام داده است و نقاط ضعف سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار داده است. امیدواریم با برگزاری ۵۰ جلسه کمیته تخصصی و ۳۰ جلسه عقیدتی فرهنگی برای کاروان خدام الحسین(ع)، فعالیت‌های امسال به خوبی اجرا شود. همچنین، شهرداری مشهد در نجف و شهرداری تهران در کربلا حضور خواهند داشت.

وی در خصوص استقبال پاکبانان از حضور در عراق گفت: متقاضیان بسیاری از میان پاکبانان برای اعزام به اربعین حسینی وجود داشت و محدودیت‌هایی برای انتخاب آنها در نظر گرفته شد. این محدودیت‌ها شامل زیارت اولی بودن، نمونه بودن و داشتن سه فرزند است. همچنین، اربعین تنها فرصتی است که می‌توانیم از پاکبانان تقدیر کنیم، لذا پس از ورود آنها به نجف، ابتدا به زیارت دوره مشرف شده و سپس به خدمت‌رسانی در شهر نجف خواهند پرداخت.

زوکی‌نژاد با اشاره به حضور تیم‌های مستندسازی شهرداری در عراق برای اولین بار، افزود: دو تیم تبرایی و تبروئی نیز در این مسیر حضور دارند. تیم تبرایی شامل نانواهایی است که برای ارائه نان به خدام الحسین(ع) اعزام شده‌اند و تیم تبروئی به منظور مستندسازی به عراق فرستاده شده است. امیدواریم در سال‌های آینده با اطلاع‌رسانی بیشتر، بتوانیم این تیم‌ها را تقویت کنیم.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در پایان گفت: در اربعین سال گذشته، شهرداری مشهد ۲۴ میلیارد تومان هزینه کرده و از دولت ۲۸ میلیارد تومان دریافت کرده است. همچنین، این سفر تنها سفری است که برای افراد اعزامی حق ماموریت در نظر گرفته نمی‌شود. شهرداری مشهد از ۱۰ سال گذشته به کمک دولت آمده و در این امر مشارکت داشته است. سال گذشته، ۷۵ هزار متر مربع از فضا در شهر نجف توسط پاکبانان مشهدی نظافت شد و ۱۸۰ تن زباله جمع‌آوری گردید.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61087

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.