• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
87
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

۲۵۰۰ کودک زیر ۵ سال اتباع خارجی، واکسن فلج اطفال در دشتستان دریافت کرده‌اند

  • کد خبر : 41280
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
۲۵۰۰ کودک زیر ۵ سال اتباع خارجی، واکسن فلج اطفال در دشتستان دریافت کرده‌اند
بوشهر_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال (پولیو خوراکی) بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ از کودکان زیر ۵ سال عشایر و اتباع خارجی و مهاجرین واکسن دریافت کرده‌اند.

گیتی آنلاین_ دکتر ماریا خویشدوست افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ کودک زیر پنج سال عشایر و اتباع خارجی در شهرستان داریم که در طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در حدود ۲ هزار و ۵۴۸ کودک زیر ۵ سال علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شده‌اند.

دکتر خویشدوست تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، شناسایی جمعیت اتباع ساکن در مناطق و بررسی وضعیت ایمن‌سازی آن‌ها، بررسی کارت واکسن اتباع و ارجاع نواقص برنامه ایمن‌سازی کودکان اتباع به مراکز تحت پوشش است.

وی همچنین گفت: برای انجام سریع واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق صعب‌العبور عشایر نشین و همچنین مناطق پرجمعیت اتباع خارجی تیم‌های سیار بهداشتی تشکیل شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به‌منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه‌کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال در دی‌ماه اجرا شده و نوبت بعدی آن در بهمن‌ماه (۱۴ تا ۱۷) اجرا خواهد شد.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41280

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.