• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

۴۰درصد جمعیت آذربایجان غربی روستانشین هستند/صدور بیش از ۱۸۹ هزار سند مالکیت در روستاهای استان

  • کد خبر : 40389
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
۴۰درصد جمعیت آذربایجان غربی روستانشین هستند/صدور بیش از ۱۸۹ هزار سند مالکیت در روستاهای استان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در راستای سند دار کردن اماکن روستایی بیش از ۱۸۹ هزار جلد سند در استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اجرا شدن طرح سند دار کردن اماکن روستایی در ۸۵ درصد روستاهای استان خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۸۹ هزار و ۴۵۵ جلد سند صادر شده است.

جعفر برزگر با بیان اینکه با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، صدور اسناد مالکیت در راستای تثبیت مالکیت روستاییان در استان در حال انجام است، افزود: اسناد مالکیت در تمام شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر شده است.

وی با بیان اینکه، ۴۰ درصد جمعیت استان روستایی است گفت: وجود دو هزار و ۱۶۸ روستاهای بالای ۲۰ خانوارو رتبه ۷ استان به لحاظ تعداد آبادی در  کشور  بهترین ظرفیت و پتانسیل برای کار و‌ توسعه‌ در مناطق روستایی استان را فراهم کرده‌ است.

برزگر تاکید کرد: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک داریم.

وی اقدامات بنیاد مسکن را در راستای توسعه کالبدی و زیربنایی روستاها دانست و افزود: تمام روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به بازنگری طرح هادی روستاهایی که افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده، گفت: در دو سال اخیر بازنگری طرح هادی ۴۷۲ روستا انجام شده است در حالیکه تا سال ۱۴۰۰ این آمار ۳۷۹ روستا بود.

برزگر گفت: طرح هادی ۳۰۰ روستای جدید نیز تا شهریور ۱۴۰۳ بازنگری خواهد شد.

وی  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ طرح هادی و آسفالت معابر در  ۷۷۸ روستا اجرا شده است، اذعان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان عملیات اجرای طرح هادی ۱۳۴ روستا در قالب پروژه های جدید و نیمه تمام تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از اجرای یک میلیون متر مربع نهضت آسفالت معابر روستایی خبر داد و گفت:  معابر  ۳۰۷ روستای استان آسفالت شده است که این‌ اقدام در راستای توسعه  وکالبدی و فیزیکی و عمران روستاهای استان با مشارکت فرمانداران و  دهیاران روستاهای استان انجام گرفت.

وی به موضوع صدور سند مالکیت برای اماکن روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: برای بیش از ۱۸۹ هزار  و ۴۵۵ واحد مسکونی سند روستایی و برای ۴۴ هزار و ۹۰۲ واحد  مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت در استان سند مالکیت شهری صادر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.