• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

۴ واحد مشاور املاک متخلف زاهدان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

  • کد خبر : 53801
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۳
دبيركارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان سیستان و بلوچستان گفت: طی بازرسی‌های انجام شده عصر امروز یکشنبه چهار واحد مشاور املاک متخلف در زاهدان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

گیتی آنلاین-علی رحمدل از عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و اظهارکرد: این بنگاه‌های مشاور املاک دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند.

وی تاکید کرد: مطابق قانون ساماندهي بازار زمين، مسكن و اجاره بهاء مشاور املاک تنها در صورت ورود با پنل مشاور املاک و مطابق تعرفه مصوب حق دريافت حق الزحمه را خواهد داشت در غير اين صورت با ثبت قرارداد با كاربري مستاجر در سامانه به هيچ عنوان حق دريافت حق الزحمه را ندارد و به منزله فرار مالياتي و همچنين تخلف صنفي محسوب شده و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دبير كارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در بازديد امشب يک مورد تخلف در اين حوزه مشاهده شد كه در همان لحظه و پس از بررسي مبلغ دريافتي توسط مشاور املاک متخلف به متضرر بازگردانده شد.

رحمدل تاکید کرد: با توجه‌ به اهمیت حوزه مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک در این استان با جدیت در حال انجام است بطوری که با هرگونه اقدامی که منجر به افزایش بی‌ضابطه در قیمت ملک یا اجاره‌بها شود در قالب این طرح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.