به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، جواد کیانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال ۷۰۰ المان در سطح شهر مشهد در حوزه معاونت فرهنگی در ۳۵۰ نقطه شهری جانمایی شده است که جانمایی نهایی المانها تا ۲۹ اسفندماه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان «هنرهای شهری مشهد» درحال برگزاری است که فرایند اجرایی آن با انتشار فراخوان از تابستان آغاز شده است.
معاون شهردار مشهد با بیان اینکه فراخوان در بخشهای ویژه المانهای فضای سبز، المانهای موقت شهری، دیوارنگاری، تزئینات شهری، جشنواره نوری، نقشهای هنرهای مردمی برگزار شده است بیان کرد: طی این جشنواره بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده است که حدود ۷۰۰ هنرمند در این جشنواره شرکت کردهاند که بیش از نیمی از این آنان بانوان هنرمند بودهاند.
کیانی اضافه کرد: از بین این المانها ۲۰ المان دائم با موضوعات فداکاری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت، خانواده و فرهنگ رضوی بنیان نهاده شده است.
وی تصریح کرد: ۶ هزار متر دیوار نگاری در ۲ بخش فاخر و نیمهفاخر در سطح شهر طراحی شده است و علاوه بر آن در جشنواره نور نیز امسال در ۶ هکتار از مجموعه قدیمی کوهسنگی برگزار میشود که در سوم فروردین افتتاح می شود.
معاون شهردار مشهد عنوان کرد: معاون زیارت و گردشگری شهر مشهد نیز تجهیز و آمادهسازی ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطراری با ظرفیت ۴۵ هزار نفر در شب را تنظیم و طراحی کردهاند. علاوه بر این موارد ۴ ایستگاه استقبال از بهار نیز در ورودیهای شهر مستقر شدهاند.
کیانی با بیان اینکه در ایام نوروز پردهخوانی در ۵۰۰ نقطه شهر با موضوع امام رضا(ع) و شاهنامه برگزار خواهد شد، بیان کرد:از دیگر اقدامات در ماه رمضان برپایی ایستگاههای افطاری در سطح شهر و پایانههای مسافربری مستقر استکه فضای همدلی را در شهر پر رنگ میکنند. همچنین ارائه خدمات در ۱۸ پایگاه راهنمای زائر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و ورودیها از جمله دیگر برنامههای شهرداری برای این ایام است.
وی با بیان اینکه امسال سومین دوره جام برکت وکرامت با ۱۹ رشته ورزشی درحال برگزاری است ادامه داد: جام رمضان مشهد در کشور بیسابقه است زیرا ۳ رویکرد بانوان، آقایان و جانبازان و معلولان در آن قرار داده شده است. این امر اتفاقی بسیار شایسته برای بالا بردن روحیه نشاط و تشویق مردم این شهر به حوزه ورزش و سلامت است.
معاون شهردار مشهد بیان کرد: باتوجه به اینکه اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند و در تبیین اقدامات سازمانها و جمهوری اسلامی فعالیت بسیار مهمی دارند، رویکرد و سیاست جدید سازمان به همین دلیل تغییر کرده است.
وی عنوان کرد: در عصر ارتباطات رسانه را مهمترین عامل اطلاعرسانی مردم میدانیم و ارتباط دوسویهای را با اهالی رسانه برقرار خواهیم کرد؛ چراکه اگر این ارتباطات دوسویه نباشد، موثر عمل نخواهیم کرد. همچنین برای زیستبوم رسانه اقداماتی انجام شده و نیازمند نگاهی حمایتی است که درصدد انجام آن هستیم.
انتهای پیام/