• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0
بینالود در دولت سیزدهم:

۱۸۹۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها، روبنایی و مسکن

  • کد خبر : 56532
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۲۰
۱۸۹۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها، روبنایی و مسکن
سرپرست شرکت عمرانی بینالود گفت: در دولت سیزدهم 1895 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها، روبنایی و مسکن در بینالود صورت گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مهدی دانش‌فر، در نشست خبری عملکرد سه ساله شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت رئیس جمهور شهید در سالن جلسات شهید زاهدمقدم در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،اظهار کرد: شهر جدید بینالود از لحاظ جمعیت و مسائل دیگر هنوز به جامعه هدف نرسیده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم پروژه‌های زیربنایی مهمی از جمله ساماندهی آب‌های سطحی و ایمن‌سازی مسیل‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

سرپرست شرکت عمرانی بینالود بیان کرد: با توجه به مخاطرات سیل و بارندگی‌های شدید در اردیبهشت ماه سال جاری، سدهای آرامشی که شرکت احداث کرده بود، بسیار مؤثر واقع شدند.

دانش فر بیان کرد: اجرای معابر شهر جدید بینالود در قالب سه پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است. تاکنون ۱۱۰۰ متر مربع آسفالت و ۲۰۰۰ نوار حفاری در این محله‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، تمام معابر محله فخر داوود تحت پوشش آسفالت قرار گرفته و اجرای عملیات خاکی و آماده‌سازی طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت با ۵۰۰ هزار متر مربع خاک‌برداری و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است. این پروژه شامل احداث ۲۰۰۰ متر مربع جدول و تکمیل طرح‌های هندسی راه است.

سرپرست شرکت عمرانی بینالود تصریح کرد: پروژه‌های ایمن‌سازی معابر و آماده‌سازی زیرساخت‌ها شامل ۱۵ هزار متر مربع کف‌سازی و فراهم‌آوری الزامات برای توان‌یابان و معلولان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است. همچنین، روشنایی معابر و تقاطع‌های سطح شهر بینالود با هزینه‌ای بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال اجرا شده است.

دانش‌فر به پروژه‌های روبنایی اشاره کرد و گفت: مسجد فخر داوود با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و هزینه ۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. در بخش آموزش نیز سه تفاهم‌نامه با اداره کل نوسازی مدارس منعقد شده است. در دولت سیزدهم، سه مدرسه تا مرحله سفت‌کاری احداث شده‌اند.

وی ادامه داد: مدرسه محله توارشک با متراژ ۸۰۰ متر مربع و هزینه ۲۵ میلیارد ریال تکمیل و تحویل شده است. مدرسه ۱۲ کلاسه محله سایت مسکن مهر با زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع و هزینه ۸۰ میلیارد ریال و مدرسه ۹ کلاسه در محله بعث شهر جدید بینالود با زیر بنای ۱۰۴۹ متر مربع و هزینه ۷۰ میلیارد ریال در حال احداث هستند.”

سرپرست شرکت عمرانی بینالود افزود: احداث بوستان‌ها، معابر و میادین اصلی شهر با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال نیز از جمله اقدامات انجام شده است. طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت نیز با هدف تامین مسکن و ارتقای کیفیت زندگی در شهر جدید بینالود اجرا می‌شود.

دانش‌فر گفت: با توجه به عدم استقبال از مسکن در شهر، اراضی به سمت ساخت واحدهای ویلایی تغییر کاربری یافته‌اند و تاکنون ۲۹۴۰ قطعه زمین ویلایی آماده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود اتوبوسرانی و مشکلات رفت و آمد به مشهد، با پایانه‌های مسافربری مذاکره کرده‌ایم و اکنون خدمات حمل و نقل از مشهد به نیشابور و بینالود و بالعکس در حال ارائه است.

ساخت ۱۴,۳۰۲ واحد مسکونی و تخصیص ۶,۵۰۰ میلیارد ریال در پروژه‌های عمرانی گلبهار طی سه سال اخیر

در ادامه محمد علی حنایی، مدیرعامل شرکت عمرانی گلبهار، اظهار کرد: این شرکت در ۲۲ قرارداد، مجموعاً ۱۴,۳۰۲ واحد مسکونی را به اجرا گذاشته است.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت ۱,۲۰۰ واحد فردا به پایان می‌رسد و در پروژه‌ای بزرگ در شهر گلبهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمرانی گلبهار افزود: در حوزه آماده‌سازی، ۵۲۰ هکتار زمین تحت پوشش قراردادهای ما قرار دارد و هزینه این پروژه‌ها بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال است.

حنایی بیان کرد: در پروژه‌های آموزشی، ۱۴ قرارداد با هزینه ۱,۶۳۰ میلیارد ریال بسته شده است که تاکنون ۱۱۳ کلاس درس را پوشش داده است.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات درمانی، فرهنگی و مذهبی نیز ۴ قرارداد با مجموع هزینه ۹۳ میلیارد ریال اجرا شده و مساحتی بالغ بر ۳,۳۰۰ متر مربع را شامل می‌شود. در حوزه فضای سبز، ۱۷ قرارداد با پوشش ۲۱ هکتار و هزینه ۱,۱۵۰ میلیارد ریال به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمرانی گلبهار در ادامه به پروژه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: دو قرارداد ورزشی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به امضا رسیده و یکی از پروژه‌های مجتمع ورزشی که از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود، با تأمین اعتبار در این دوره به بهره‌برداری رسید.

حنایی در خصوص پروژه‌های روبنایی تصریح کرد: ۶,۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی  در مورد پروژه مترو مشهد گلبهار، توضیح داد: مترو در دو فاز در حال اجرا است. در فاز اول، تونل‌سازی که در مدت هفت سال تنها ۹ درصد پیشرفت داشت، اکنون به مرحله اجرایی رسیده و برای فاز دوم نیز ۳۶ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت عمرانی گلبهار در پایان به پروژه‌های مرتبط با جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از ۲۶۴ واحدی که به ما واگذار شده بود، ۲۲۰ واحد تعیین تکلیف شد که ۱۴۰ واحد به صورت زمین و ۸۰ واحد به صورت آپارتمان واگذار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56532

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.