• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5
استاندار فارس در جمع شهرداران فارس:

شهرداری‌ها روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند

  • کد خبر : 31854
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۳۱
شهرداری‌ها روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند
فارس_ استاندار فارس در جمع شهرداران و روسای شوراهای شهر استان، گفت: شوراها و شهرداری های استان با کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند.

گیتی آنلاین_ محمد هادی ایمانیه، در جمع تعدادی از شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شیراز گفت: بخش عمده درآمد شهرداری ها متکی به درآمدهای حاصل از صدور مجوز و پروانه ساخت و ساز است و هرچه این کار رونق بیشتری داشته باشد قطعا درآمد بیشتری هم نصیب شهرداری ها خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری ها اگر با سختگیری و مطالبه رقم های سنگین مانع از ساخت و ساز شوند هیچ درآمدی نخواهند داشت اما اگر شرایط را به گونه‌ای تسهیل و فراهم کنند که عده بیشتری از مردم ترغیب به ساخت و ساز شوند درآمد شهرداری ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: در برخی شهرهای استان شاهد هستیم که طرح نهضت مسکن به سرعت در حال پیش رفت است اما در برخی شهرها هم متقاضیان و شهروندان همچنان گرفتار شورا و شهرداری هستند.

شبکه های فرسوده ۴۰ درصد آب آشامیدنی را هدر می دهد

دکتر ایمانیه، با اشاره به هدررفت ۴۰ درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله ها و شبکه انتقال آب، افزود: این در حالی است که ما ۲۰ درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آبفا از شوراها یک تقاضا دارد و آن اینکه با افزایش تعرفه آب بها موافقت کنند و درآمدی که از محل این افزایش حاصل می شود نیز تحت نظارت شورا، شهرداری و شرکت آبفا صرف بازسازی شبکه های آب و فاضلاب همان شهر خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای ما مربوط به کمبود آب آشامیدنی است که با گسترش شهرها این مشکلات و کمبودها نیز بیشتر و بیشتر می شود و در چنین شرایطی شهرها نمی توانند توسعه یابند.

وی افزود: لذا ضرورت دارد که شوراها و شهرداری ها در جهت توسعه شهرها و رفع مشکل آب آشامیدنی شهروندان همکاری و کمک کنند.

استاندار فارس، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این استان گفت: انتظار است که مراکز شهرستان ها و شهرهایی که امکان حضور وزرا در آنجا وجود دارد آمادگی لازم را داشته باشند.

وی، همچنین از تمام اقشار و گروه های مردمی برای حضور در مراسم دیدار مردمی رئیس جمهور که بنا است در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شود دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31854

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.