• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

0

  • کد خبر : 50048
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین محمد سجادی، در نشست خبری سفیران استاندارد با بیان اینکه این همکاری با هدف آشنایی دانش‌آموزان با موضوع استاندارد و لزوم رعایت آن در زندگی روزمره انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا، “سفیران استاندارد” از بین دانش‌آموزان انتخاب و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود تا این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین محمد سجادی، در نشست خبری سفیران استاندارد با بیان اینکه این همکاری با هدف آشنایی دانش‌آموزان با موضوع استاندارد و لزوم رعایت آن در زندگی روزمره انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا، “سفیران استاندارد” از بین دانش‌آموزان انتخاب و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود تا این موضوع را در بین همسالان خود ترویج کنند.

 

سجادی با اشاره به تعهد این اداره کل برای ترویج فرهنگ استانداردسازی در جامعه، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران رویکرد جدیدی را در پیش گرفته که در آن توجه ویژه‌ای به اقلام پر مصرف مانند خدمات پس از فروش تجهیزات، معاینه فنی، نوشت‌افزار، بسته‌بندی، آفت‌کش‌ها، کالاهای خواب نوزاد و بچه‌گانه، نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی و اقلامی مانند نان و آرد و نان شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به پیش‌نویس نامه اجرایی آرد کامل که در دستور کار تمام استان‌ها قرار دارد، گفت: مصوبات خوبی در خصوص آرد کامل ابلاغ شده است که بر اساس آن، سبوس کامل در آرد کامل به حداقل رسیده است.

 

وی با بیان اینکه استاندارد نان به روز رسانی شده و نان باید رنگ روشن و کامل استاندارد داشته باشد، افزود: در ایام پیش رو، بحث ترویج آرد کامل و رتبه‌بندی نانوایی‌ها در دستور کار قرار دارد.

سجادی با اشاره به وجود نشان‌های متعددی در سازمان ملی استاندارد مانند نشان حلال، نشان ایمنی مصنوعات طلا، نشان مصرف انرژی و نشان استاندارد کالا، گفت: برای تسهیل فرآیند صدور این نشان‌ها، مرکز تایید صلاحیت و اعتباربخشی شرکت‌های بازرسی در کل کشور تاسیس شده است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز توسط آسیای غربی و اقیانوسیه رسمیت یافته و هم‌ترازی برای سلامت و استاندارد گرفته شده است، افزود: نتیجه صادر شده توسط این مرکز در ۱۱۰ کشور اعتبار و استناد دارد که این امر دستاورد بزرگی در صادرات کالا به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به پایش اقلام در کارخانه‌ها، توزیع و احتمال وجود خطا در این زمینه، گفت: در اوایل سال گذشته، مردودی‌ها در این استان ۵۴ درصد بود که با پیگیری و نظارت‌های انجام شده، این رقم به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه برای پایش کمیت، بازنگری استانداردهای ملی به طور مستمر انجام می‌شود، افزود: در این راستا، ۲۵۱ دوره آموزشی برای ۲۵۰۰ مدیر کنترل کیفیت با حجم ۱۶ ساعت، ۳۷ هزار ساعت آموزش بین سازمانی و ۲۹ هزار ساعت آموزش برون سازمانی برگزار شده است.

 

سجادی با اشاره به تسهیل فرآیند صدور پروانه‌های استاندارد، گفت: در سال گذشته، ۲۲۴ پروانه جدید استاندارد صادر و ۶۵۷ پروانه تمدید شد.

وی با بیان اینکه در این راستا، ۱۴۳۲ بازدید فنی از واحدهای تولیدی انجام شده است، افزود: در حوزه انرژی نیز با ناهترازی انرژی مواجه هستیم که به همین منظور، ۱۵۳ دوره آموزشی در این زمینه برگزار شده است.

 

کنترل کیفیت کالاهای صادراتی

 

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت کالاهای صادراتی، گفت: برای این منظور، نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و ارسال نمونه به شبکه همکار انجام می‌شود و در صورت عدم انطباق، گزارش می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳۰ نمونه از مراکز تولیدی کالا در این استان کنترل شده است، افزود: همچنین طرح طاها برای کنترل عیار طلا در سطح عرضه کالا انجام می‌شود.

 

بازرسی از مراکز مختلف

 

سجادی با اشاره به بازرسی از مراکز مختلف در استان، گفت: در سال گذشته، از بیش از ۲۲ هزار مرکز عرضه کالا برای جلوگیری از عرضه کالاهای غیر استاندارد بازرسی شده است.

 

وی با بیان اینکه همچنین از کالاهای صادراتی برای حفظ بازار هدف و جلوگیری از خرابی و گمراهی در مبدا و مقصد بازرسی می‌شود، افزود: در این راستا، گواهینامه‌های لازم صادر شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50048

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.