• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1
هلال احمر در دو سال گذشته:

۵۵۰۰ نیروی جدید، ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و انبارهای پر از اقلام امدادی

  • کد خبر : 52513
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
۵۵۰۰ نیروی جدید، ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و انبارهای پر از اقلام امدادی
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: علیرغم مشکلات بودجه، اقدامات بزرگی در دو سال گذشته برای تقویت هلال احمر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، بابک محمودی در مراسم معارفه و تکریم هلال احمر خراسان رضوی ، با بیان اینکه شهدای خدمت، خالصانه برای این کشور کار کرده‌اند، اظهار کرد: اگرچه حق مطلب در حق این عزیزان ادا نمی‌شود، اما باید به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته برای تقویت هلال احمر توجه کرد.

 

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهور از هلال احمر، بیان کرد: رئیسی در بحث هلال احمر توجه ویژه‌ای داشتند و با وجود مشکلات بودجه، اقدامات بزرگی در این زمینه انجام شده است.

 

محمودی به برخی از این اقدامات اشاره کرد و گفت:نزدیک به ۵۵۰۰ نیروی جدید به هلال احمر اضافه شده است که در تاریخ این سازمان بی‌سابقه است.سال گذشته ۱۰۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات خریداری شده و در حال تجهیز است.

علیرغم مشکلات بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای شارژ انبارهای امدادی، خرید چادر، لوازم خطرناکی، مواد غذایی و تجهیزات تخصیص یافته است.

پیگیری برای خرید بالگردهای امدادی در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه شب‌ها عملیات امدادی تعطیل نمی‌شود، بیان کرد: نگرانی‌هایی در خصوص عدم انجام عملیات امدادی در شب‌ها وجود دارد، اما این موضوع صحت ندارد و هلال احمر در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده انجام عملیات امدادی است.

 

وی در ادامه به برخی از انتقادها به عملکرد رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: شاید تا لحظه شهادت خیلی‌ها از عملکرد آقای رئیس جمهور راضی نباشند، اما ایشان منفعت شخصی خود را در نظر نگرفته و کارهای بزرگی برای کشور انجام داده‌اند.

 

محمودی با بیان اینکه شهدا نشان‌دهنده مسیر درست هستند، گفت:اتفاقی که برای آقای رئیسی افتاد نشان داد که کار خالصانه و بدون منفعت شخصی، مورد تأیید خداوند است.

 

وی در پایان از همه کسانی که برای هلال احمر تلاش می‌کنند تشکر کرد و از آنها خواست که با همدلی و اتحاد، به خدمت به مردم ادامه دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در مراسم معارفه مدیرعامل جدید هلال احمر خراسان رضوی، به بیان نکات و آموزه‌هایی از زندگی و تشییع شهدای خدمت پرداخت.

 

محمودی با اشاره به داستانی از زندگی شخصی خود، گفت: زمانی که قصد خرید خانه داشتم، به شدت دعا می‌کردم و یقین داشتم که صاحب خانه خواهم شد. اما بعد از خرید خانه، همسایه‌ها به من گفتند که هرگز فکر نمی‌کردند که من بتوانم صاحب این خانه شوم.

 

وی ادامه داد: من ده سال شبانه روز از خدا یک موضوع خاص را طلب می‌کردم و به شدت در دعا و نمازهایم مصر بودم. اما خدا را شکر می‌کنم که آن موضوع برای من اتفاق نیفتاد، چرا که اگر آن خواسته برآورده می‌شد، مسیر زندگی من به طور کلی تغییر می‌کرد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه خداوند همیشه بهترین‌ها را برای ما رقم می‌زند، به تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: در این مراسم، شاهد حضور و ادای احترام مردم و مسئولان از سراسر کشور بودیم. حتی برخی از کشورهای عربی نیز برای ادای احترام تا ظهر درنگ کردند.

 

محمودی با بیان اینکه این عظمت و شکوه نشان دهنده جایگاه والای شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار امیدواری کرد که خداوند شهدای عزیز را مورد رحمت خود قرار دهد.

 

وی در ادامه به موضوع استخدام ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در هلال احمر اشاره کرد و گفت: بعد از انجام این استخدام، با حجم زیادی از انتقادات و فحاشی‌ها روبرو شدیم. اما ما وظیفه خود را انجام دادیم و به حرف مردم گوش ندادیم.

 

محمودی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند: “هر کس برای رضایت مردم کاری کند، حتماً ناامید می‌شود”، افزود: ما باید کار خود را درست انجام دهیم و به دنبال رضایت الهی باشیم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه به دکتر سید علی سید حسینی، مدیرعامل جدید هلال احمر خراسان رضوی تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

 

وی همچنین از خدمات دکتر ذاکر، مدیرعامل سابق هلال احمر خراسان رضوی تقدیر و تشکر کرد.

 

محمودی در پایان سخنان خود، از همه همکاران هلال احمر در استان خواست که با مدیرعامل جدید همکاری و همدلی کنند تا شاهد پیشرفت روزافزون این نهاد مردمی در خدمت به مردم باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.