• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مشهد در مسیر توسعه و عدالت

  • کد خبر : 55093
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مشهد در مسیر توسعه و عدالت
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از اقدامات این سازمان در راستای توسعه زیرساخت های خدمات شهر، تقویت اقتصاد زیارت و گردشگری، حمایت از کسب و کارهای شهری و ارتقای کارآفرینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، حسن کلیدری در یک تور خبری با اشاره به استراتژی و اقدامات این سازمان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های خدمات شهر با رویکرد عدالت محور، تقویت و ارتقای اقتصاد زیارت و گردشگری مبتنی بر مشاغل، حمایت از کسب و کارهای شهری و ارتقای کارآفرینی، شناسایی ظرفیت دارایی های نامشهود و ثروت‌های انباشته شهر از جمله مهمترین اقدامات این سازمان است.

 

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای این سازمان اشاره کرد و گفت: در این دوره پرونده ها و پروژه های نیمه تمام را به سرانجام رساندیم و موانعی که از دوره ها و سنوات قبل وجود داشت را مرتفع کردیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از جمله این اقدامات به واگذاری ۶۹۵ دستگاه خودرو توقیفی در پارکینگ بازار سابق خودرو مجیدیه به ستاد فرمان امام، صدور سند برای واحدهای تجاری، انعقاد قرارداد با ۱۶۰ کیوسک مطبوعاتی و راه اندازی ایست کارها برای ساماندهی کارگران اشاره کرد.

کلیدری همچنین از برگزاری جشنواره طعم پاییز و طرح کرامت با هدف حمایت از زائران و مجاورین حرم امام رضا(ع) خبر داد.

وی  از برنامه های آینده این سازمان برای ساماندهی مشاغل شهری، توسعه بازارهای سیار و مشاغل خانگی و همچنین احداث ۸ پروژه عابر پیاده و ۳ بازار جدید در سطح شهر خبر داد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: تقویت و ارتقای اقتصاد زیارت و گردشگری مبتنی بر مشاغل، حمایت از کسب و کارهای شهری و ارتقای کارآفرینی ساماندهی مشاغل شهری از اقدامات این سازمان است.

وی در ادامه به ساماندهی کارگران گذرها اشاره کرد و گفت: از دیگر مسائلی که بشدت مشکلاتی را بر سر راه شهروندان و بالطبع شهرداری قرار میداد بحث ساماندهی کارگران گذرها بود که علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر متکدیان و آدمهای نایابی بودند که خود را قاطی این کارگران شریف کرده بودند.

کلیدری با اشاره به ایجاد ایستگاه های کارگران که امروزه بنام زیستکار شناخته می شوند، گفت: برای نخستین بار در کشور انجام شده که شهرهای دیگر نیز از این موضوع الهام گرفته اند ولی هنوز فقط در مشهد راه اندازی و اجرا شده است. البته لازم به ذکر است که هیچگونه در آمدی برای شهرداری نداشته است و صرفا برای راحتی شهروندان انجام گرفته است.

وی در ادامه به مزیت های ایجاد زیستکارها اشاره کرد و گفت: در این زیستکارها مشخصات کارگران مانند کارت ملی و شناسنامه و پایان خدمت و… گرفته می شود و از این لحاظ شهروندان با خیال راحت می توانند از این طریق کارگر مورد نیاز خود را تامین نمایند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55093

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.