• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1
دنا را به خون بهسی میبرند

یادداشتی به قلم محمد فرزامی فعال سیاسی اجتماعی و فرهنگی

  • کد خبر : 60211
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
یادداشتی به قلم محمد فرزامی فعال سیاسی اجتماعی و فرهنگی
هنوز فریاد وامصیبتای مردم بویراحمد از احداث سدهای تنگ‌ سرخ و خرسان و برگشت آب به استان های فارس واصفهان فروکش ننموده و مردم حاشیه رودخانه های بشار و خرسان لباس پندی و سیاه عزا را ازتن در نیاورده اند که خبری دیگر از غارت دنا بگوش می رسد

دنا را به خون بهسی می برند..

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ در ایران کمتر سرزمینی وجود دارد که همه ی زیبایی های طبیعی و خدادادی کهگیلویه و بویراحمد را یکجا وباهم داشته باشد.
به جرات و مستند به واقعیت محض می توان گفت که طبیعت زیبای شهرستان های بویراحمد و دنا و شمال استان عصاره ی غربال شده ی ایران است.

طبیعت بی نظیر وکم نظیر دامنه های دنا مجموعه ای فوق کم نظیری است از زیبایی ها ومواهب الهی.جنگل های بلوط،هزاران گونه گیاهی وجانوری،آب های روان،چشمه سارها،قله های برف گیر،آبشارها همه وهمه بخشی از طبیعت بویراحمد و دناست.

هنوز فریاد وامصیبتای مردم بویراحمد از احداث سدهای تنگ‌ سرخ و خرسان و برگشت آب به استان های فارس واصفهان فروکش ننموده و مردم حاشیه رودخانه های بشار و خرسان لباس پندی و سیاه عزا را ازتن در نیاورده اند که خبری دیگر از غارت دنا بگوش می رسد.
هردم از این باغ بری می رسد…
هنوز مردم استان بویژه ساکنان شهرستان بویراحمد داغدار و عزادار و اندوهگین از دست دادن آبشار مارگون و الحاق آن به استان فارس هستند که چندی پیش توسط مسولان وقت به ناحق به نام سپیدان قباله گردید .
و اینک بنا بر شنیده ها قرار است که منطقه ی حفاظت شده ی دنا به شهرستان سمیرم از توابع استان اصفهان واگذار گردد.
اگر دیرزمانی ایل قشقایی ،سمیرم را مورد حمله و تهاجم قرار دادند و ان سرزمین را غارت نمودند حال به تلافی آن دنای ما را به خون بسی می برند.

جادارد و به فوریت می طلبد که نماینده های شهرستان های بویراحمد و دنا و باشت و گچساران به این موضوع ورود نمایند و اجازه ندهند که بخشی از خاک استان کهگیلویه و بویراحمد به سمیرم واگذار و زخم دل مردم بویراحمد بجهت غارت آب های بشار و خرسان و مارگون وا ناسور بکند.

محمد فرزامی

فعال فرهنگی
و اجتماعی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.