• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

غربالگری ۷۰ درصد جمعیت کشور در«پویش ملی سلامت»/ بیماری های غیر واگیر، عامل ۸۳ درصد مرگ ها در کشور است تاکید رئیس ایدرو بر توسعه طرح های صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی جهرم پروژه های امنیتی اجراشده در فرودگاههای استان سیستان وبلوچستان دستاوردهای سفر مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور به شهرستان خرم بید انجام دو کار بزرگ بهداشتی در سال ۱۴۰۲ برگزاری یادواره شهداء و شهدای خدمت در رامجرد مرودشت+ تصاویر ۲۵ هزار برنده جوایز قرعه‌کشی هفتمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سینا مشخص شدند تامین مالی ۱۴۳ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران در پتروشیمی گچساران از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در تخصیص اعتبارات تبصره ۱۶ تقدیر شد جنگ و هنر متضاد هم هستند صهیونیست ها سزای گستاخی و جسارت خود را دریافت خواهد کردند/ اساتيد دانشگاه همواره مورد طمع دشمنان بوده‌اند زمان بندی مراسم استقبال از دوازده شهید گمنام در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد

1

رشد چشمگیر درآمدهای ارتباط با صنعت در دانشگاه فردوسی مشهد

  • کد خبر : 61081
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
رشد چشمگیر درآمدهای ارتباط با صنعت در دانشگاه فردوسی مشهد
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از افزایش چشمگیر درآمدهای این دانشگاه از ارتباط با صنعت خبر داد و اعلام کرد که این درآمدها از ابتدای سال جاری به 220 میلیارد ریال رسیده است، در حالی که این رقم در سال‌های گذشته به مراتب کمتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از رشد چشمگیر درآمدهای این دانشگاه از طریق همکاری با صنعت در سال جاری خبر داد. دکتر مسعود میرزایی شهرابی روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام کرد: درآمدهای اختصاصی دانشگاه از ابتدای سال تاکنون به ۲۲۰ میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که قراردادهای دانشگاه با صنعت در سال گذشته ۳.۸ میلیارد ریال و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱.۹ میلیارد و ۲.۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار داشت: «با وجود رشد چشمگیر درآمدها، همچنان ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است و نیازمند همکاری‌های بیشتر با صاحبان صنایع و مدیران استانی و فرا استانی هستیم.»

کاهش بدهی‌ها و تلاش برای افزایش بودجه اختصاصی دانشگاه

دکتر میرزایی همچنین از کاهش بدهی‌های انباشته دانشگاه خبر داد و گفت: «بدهی‌های دانشگاه که در گذشته به ۴ هزار میلیارد ریال رسیده بود، اکنون به ۷۰۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.» وی افزود: بودجه عمومی دانشگاه در سال جاری حدود ۵ هزار میلیارد ریال است و تلاش می‌شود تا با افزایش درآمدهای اختصاصی، بودجه دانشگاه به حدود نیمی از بودجه عمومی برسد.

توسعه رشته‌های جدید دانشگاهی با حمایت مسئولان استانی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید دانشگاهی به‌ویژه در حوزه‌های هنری، تأکید کرد که مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از گسترش این رشته‌ها حمایت می‌کنند. وی دلیل عدم گسترش رشته‌های هنری در گذشته را تمرکز بر رشته‌های جدیدی دانست که منابع مالی بیشتری را برای دانشگاه فراهم می‌کنند.

آغاز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی معدن از مهرماه

دکتر میرزایی همچنین از آغاز پذیرش دانشجو در رشته مهندسی معدن در مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: «با توجه به مزیت‌های استان خراسان رضوی در حوزه معادن، این رشته بدون ایجاد بار مالی برای دانشگاه راه‌اندازی شده است.» وی با اشاره به حضور استادان برجسته در رشته‌های مرتبط، از برنامه‌ریزی برای ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی و حکم‌رانی در دانشگاه خبر داد.

دانشگاه فردوسی مشهد که در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده است، ۸۰۰ عضو هیأت علمی و ۲۵ هزار دانشجو دارد که بیش از ۲ هزار نفر از آن‌ها دانشجوی بین‌المللی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61081

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.