• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

  • کد خبر : 61258
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

‍ انسان در مقابل خانواده اش و‌ فرزندانش، وظیفه خیلی سنگینی دارد و موظف است آن‌ها را به سمت نیکی ها سوق‌ بدهد. ♦️ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی، در خطبه اول نماز جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ بیان فرمودند: 🔹️خداوند متعال در آیه ۶ سوره مبارکه تحریم، بر صیانت از خانواده، تاکید می‌کند. […]

‍ انسان در مقابل خانواده اش و‌ فرزندانش، وظیفه خیلی سنگینی دارد و موظف است آن‌ها را به سمت نیکی ها سوق‌ بدهد.

♦️ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی، در خطبه اول نماز جمعه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ بیان فرمودند:

🔹️خداوند متعال در آیه ۶ سوره مبارکه تحریم، بر صیانت از خانواده، تاکید می‌کند. یکی از مسایل مهم، مراقبت اهل ایمان از خودشان و خانواده‌ی شان و فرزندان شان است. بایستی عملکرد ما به گونه‌ای باشد که هم‌خودمان و‌ هم‌خانواده مان، از عذاب الهی، نجات یابیم.

🔹️نگهداری و‌ مراقبت از خانواده، به این است که ما محیطی سالم برای تربیت آن‌ها، فراهم کنیم. محیطی که به دور از هرگونه آلودگی‌های اخلاقی باشد. یک انسان مومن، بایستی از نخستین سنگ بنای خانواده، یعنی هنگام ازدواج و بعد، هنگام تولد فرزندان و سپس رشد و تربیت فرزندان، به آن توجه جدی داشته باشد. حق زن و فرزند، فقط تامین خوراک و پوشاک و مسکن نیست؛ بلکه مهم تر از آن، روح و جان و تربیت آن‌ها است.

🔹️در این آیه نورانی، وقتی می‌گوید نگهدارید و حفظ کنید، اشاره دارد به اینکه اگر آن‌ها را رها کنید، این‌ها به سوی انحراف کشیده می‌شوند. پدر و مادر باید فرزندان شان را از انحراف، صیانت نمایند.

🔹️اجتماع بزرگ، از واحدهای کوچکی به نام خانواده تشکیل می‌شود. اگر این واحد کوچک، از سلامت برخوردار باشد، واحد بزرگ‌تر که جامعه است، سلامت خواهد شد. خصوصا در عصر و زمانه ما که امواج گناه، از هر سمتی، به سمت ما سرازیر است. برای خنثی کردن آن‌ها، باید از طریق تعلیم و تربیت خانوادگی، برنامه‌ای دقیق و مدبرانه ریخت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61258

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.