• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

اخبار ویژه

دامپزشکی حافظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی صدور بیش از ۵۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی/ رشد ۱۲ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی رونق زنبور داری در شهرستان خاش «شُل بِمُل» در اجرای ویژه روی صحنه خواهد رفت توسعه اشتغال کردستان در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی احداث ۷۵هزار و ۳۲۳ هکتار جنگل دست کاشت در سیستان و بلوچستان واردات ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا، اولین اقدام رییس جمهور در شروع دولت/ مکتب شهید رییسی، محرومیت زدایی بود طرح توسعه پست انتقال برق شهر صدرا شیراز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشوراعلام کرد: انتشار آمار وجود ۲۰۰ هزار خانه خالی برای بانک ها به هیچ وجه واقعی نیست. مدیرعامل بانک سپه فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی مطرح کرد: کتابخانه‌های سیار گامی به سوی عدالت فرهنگی همزمان با روز نوجوان؛ برپایی ایستگاه فرهنگی و هنری در حمایت ازکودکان مظلوم فلسطین

0

  • کد خبر : 64851
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

اجرای ۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری و ثبت ۱۲۰ وقف جدید به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، هفته در استان از ۱۶ ربیع‌الاول برابر با ۳۰ شهریور** آغاز شده و تا **۵ مهرماه** ادامه خواهد داشت. این هفته با هدف گرامی‌داشت وقف و تجلیل از خیرین و واقفین برگزار می‌شود و هر […]

اجرای ۱۹ پروژه سرمایه‌گذاری و ثبت ۱۲۰ وقف جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، هفته در استان از ۱۶ ربیع‌الاول برابر با ۳۰ شهریور** آغاز شده و تا **۵ مهرماه** ادامه خواهد داشت. این هفته با هدف گرامی‌داشت وقف و تجلیل از خیرین و واقفین برگزار می‌شود و هر روز آن به یک موضوع خاص اختصاص دارد.

**برنامه‌های هفته وقف** شامل ۲۰۰ رویداد است که در ۱۲ شهرستان استان برگزار خواهد شد. برنامه ملی این هفته نیز در **تهران** به اجرا در می‌آید. از جمله برنامه‌های کلیدی می‌توان به **همایش یاوران وقف** اشاره کرد که در مشهد به‌صورت محوری و در ۱۱ شهرستان دیگر به‌صورت استانی برگزار خواهد شد.

### **افتتاح ۱۹ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری**
در طول این هفته، **۱۱ پروژه عمرانی** در بقاع متبرکه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی **۱۰ پروژه جدید** در حوزه احیای موقوفات و بقاع متبرکه آغاز می‌شود. در همین راستا، **۱۹ پروژه** سرمایه‌گذاری و عمرانی با همکاری اداره کل اوقاف و خیرین راه‌اندازی شده است.

### **۱۲۰ وقف جدید**
در سال گذشته و امسال، **۱۲۰ وقف جدید** در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به ثبت رسیده که نشان‌دهنده رشد چشمگیر در این زمینه است.

### **۳۰۰ میلیارد تومان درآمد موقوفات**
براساس گزارش‌های ارائه شده، در یک سال گذشته حدود **۳۰۰ میلیارد تومان** درآمد از محل موقوفات کسب شده که در راستای نیات واقفان، برای امور خیریه، اجتماعی و مذهبی هزینه شده است.

### **فعالیت‌های اجتماعی و خیریه**
در این هفته، اداره کل اوقاف خراسان رضوی به حمایت از نیازمندان و ترویج فرهنگ وقف ادامه داده و از جمله اقدامات مهم می‌توان به توزیع بیش از **۲۲۰۰ بسته لوازم تحصیلی** در قالب طرح «مهر تحصیلی» و حمایت از **۴۰۰ زوج** تازه‌ازدواج‌کرده اشاره کرد.

### **فعالیت‌های حوزه قرآنی**
در حوزه فرهنگی، **۲۲۴ محفل انس با قرآن** برگزار شده و از **نخبگان قرآنی** تجلیل شده است. **مسابقات قرآنی استان** نیز به پایان رسیده و مراسم شکرانه آن برگزار خواهد شد.

### **بازسازی و احیای موقوفات**
در حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری، **۴۵ هزار مترمربع** پروژه با هزینه بالغ بر **۶۷۵ میلیارد ریال** و ایجاد **۵۵۰ شغل** به بهره‌برداری رسیده است. همچنین، **۷۳۶ رأی قضایی** به نفع موقوفات صادر شده و **۸۴۲ سند قدیمی** موقوفات به سندهای جدید تک‌برگی تبدیل شده‌اند.

### **تعامل با موسسات خیریه**
در زمینه هماهنگی‌های خیریه، **۳۷ زندانی جرائم غیرعمد** آزاد شده‌اند و **۱۰۰ موسسه خیریه** با این نهاد همکاری داشته‌اند. در این مدت، بیش از **۱۵۰ جشن ازدواج** برای زوج‌های تحت پوشش موسسات خیریه برگزار شده است.

این رویدادها نشان از تلاش گسترده در راستای احیای فرهنگ وقف و کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی استان دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64851

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.