• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

اخبار ویژه

تفاهم نامه ای برای تشکیل هیاتهای صلح در کلانتریها و پاسگاههای انتظامی کردستان فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از دستگيري ۲ نفر سارق اماکن دولتي و کابل مخابرات در اين شهرستان خبر داد تامین ماسه ریخته گری با سکانداری مهندس برزوئی در مسیر افقی روشن رقابت «مرد خاموش» احمد بهرامی در شانگهای فرمانده پایگاه بسیج صنایع غذایی خمیر مایه شمیم لرستان در پیامی روز معلم را تبریک گفت اجرای بیش از۱۲هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن زاهدان روستای درب قلعه شهرستان استهبان و کارکردهای توسعه آغاز نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در خراسان رضوی با هدف نوسازی ۱۶۷۰ مدرسه در مناطق کم‌برخوردار پیشگیری از سرقت تلفن همراه در دستور کار سومین نشست کمیته پیشگیری و مقابله با سرقت استان داستان ورزشگاه پارس از زمان افتتاح تا جوری که بر آن روا شد/ ضرورت تجهیز ورزشگاه پارس برای برگزاری مسابقات فوتبال ایرانشهر با «طلوع خونین» به پیشواز بهار می‌رود اندیشه رفیع، قلم توانا و همت والای اصحاب رسانه در حمایت بی دریغ از سلامت مردم و توسعه خدمات بهداشت و درمان

1

رشد قابل‌توجه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری خراسان رضوی

  • کد خبر : 65586
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
رشد قابل‌توجه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری خراسان رضوی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، گفت: در شش ماهه اول سال با رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری از پروژه‌های جدید و اشتغال‌زایی گسترده در این حوزه گردشگری داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی درمشهد، سید جواد موسوی با اشاره به نقش حیاتی تاسیسات گردشگری در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، از ثبت و راه‌اندازی ۶۹ پروژه جدید گردشگری در شش ماهه نخست سال خبر دادو اظهار کرد: در مجموع با سرمایه‌گذاری ۱۰۳۷ میلیارد تومان همراه بوده است.
وی افزود: همچنین ۶۲ فقره مجوز بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴۳۰ میلیارد تومان صادر شده است که توانسته است بیش از ۱۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری استان مشغول به کار کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، همچنین به صدور مجوزهای جدید سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۶۰ فقره مجوز سیج (مجوزهای سرمایه‌گذاری جامع) صادر شده است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های مربوط به این مجوزها به رقم ۱۷۴۴ میلیارد تومان رسیده است.

موسوی ضمن تاکید بر رشد چشمگیر شاخص‌های اقتصادی، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۷۵ درصدی در حجم سرمایه‌گذاری‌ها و رشد ۳۷ درصدی در تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده بوده‌ایم. همچنین، تعداد تخت‌های اقامتی استان با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده است.

اشتغال‌زایی چشمگیر و رشد سرمایه‌گذاری

وی به تاثیرات مثبت این اقدامات بر اشتغال‌زایی در استان اشاره کرد و تصریح کرد: با افزایش تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده و حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، توانستیم زمینه اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر را در بخش‌های مختلف گردشگری فراهم کنیم. در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد ۱۰۳ درصدی در تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده بوده‌ایم و این موضوع نشان‌دهنده تاثیر مثبت برنامه‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ادامه به تعداد طرح‌های جدید گردشگری اشاره کرد و افزود: حدود ۶ درصد به تعداد طرح‌های جدید اضافه شده است که این رقم نشان‌دهنده رشد مستمر در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان است.

برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های گردشگری

موسوی در ادامه به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و رویدادهای مرتبط با صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی، علاوه بر آثار تاریخی غنی، با برگزاری رویدادها و جشنواره‌های متنوع به توسعه گردشگری فرهنگی نیز کمک شایانی کرده است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌های مختلف در مشهد و سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد که توانسته‌اند گردشگران زیادی را جذب کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آینده نیز بر همین محور تدوین شده‌اند، افزود: ما در سال جاری، سال جهش تولید، تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان را به کار بگیریم و به سمت بهره‌وری بیشتر حرکت کنیم.

همکاری و هم‌افزایی با بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به همکاری‌های گسترده با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در حوزه توسعه گردشگری، همکاری با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بوده است. با همکاری و هم‌افزایی بیشتر، توانسته‌ایم نتایج خوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های جدید به دست آوریم.

موسوی تاکید کرد: مشهد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران، سهم زیادی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و ما در تلاش هستیم تا با افزایش تعداد هتل‌ها و تاسیسات گردشگری، این ظرفیت‌ها را گسترش دهیم. در حال حاضر، هدف‌گذاری ما افزایش ظرفیت تخت‌های اقامتی به ۱۶۶۰ تخت است و برنامه‌ریزی شده تا تعداد هتل‌های جدید نیز به بیش از ۱۰۰ مورد برسد.

با وجود تمامی موفقیت‌ها، وی به برخی چالش‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در برخی حوزه‌های استانی، همچنان مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است. به عنوان مثال، در برخی شهرستان‌ها، کمبود زیرساخت‌های گردشگری و نبود امکانات رفاهی، باعث کاهش جذب گردشگر شده است که ما در تلاش هستیم این مشکلات را با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: در کنار این موارد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای آینده، تمرکز بر توسعه گردشگری فرهنگی و رویدادمحور است. ما در نظر داریم با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای بیشتر، گردشگری را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی استان معرفی کنیم.

سید جواد موسوی در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته بین نهادهای مختلف دولتی و خصوصی، ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند، خراسان رضوی بتواند سهم بیشتری از گردشگری داخلی و خارجی کشور به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران شناخته شود.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های دقیق، امیدواریم در ماه‌های آینده، شاهد رشد و توسعه بیشتر در این بخش باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=65586

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.