• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0

  • کد خبر : 68474
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

نمونه‌ای موفق در اشتغال‌زائی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در بازدید از مجتمع مرکزی شرکت فرش آستان قدس رضوی، این شرکت را نمونه‌ای موفق در اشتغال‌زائی در حوزه فرش دانست. محمد امین بابایی که به همراه معاون اشتغال و کارآفرینی آن اداره‌کل مهمان کارگاه تولیدی در کنه‌بیست بود، با اذعان به […]

نمونه‌ای موفق در اشتغال‌زائی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در بازدید از مجتمع مرکزی شرکت فرش آستان قدس رضوی، این شرکت را نمونه‌ای موفق در اشتغال‌زائی در حوزه فرش دانست.

محمد امین بابایی که به همراه معاون اشتغال و کارآفرینی آن اداره‌کل مهمان کارگاه تولیدی در کنه‌بیست بود، با اذعان به ارزان و در دسترس بودن ایجاد اشتغال در حوزه فرش دستباف به تحسین عملکرد شرکت فرش آستان قدس رضوی در حراست از هنر اصیل ایرانی پرداخت.

به گفته وی حفظ و استمرار هنر فرش ایرانی مسئولیت ارزشمندی است که شرکت فرش آستان قدس رضوی برعهده دارد.

حمید کارگر (مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی) در این بازدید ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت متبوعش گفت: این شرکت با پیشینه ۴ دهه فعالیت تولیدی و اقتصادی، به‌عنوان بزرگترین مجتمع متمرکز تولید فرش کشور در دو واحد مشهد و کاشمر فعال است و برای حدود ۵۰۰ نفر قالیباف هنرمند ایجاد اشتغال کرده است.

وی برای افزایش اشتغال در این حوزه با همکاری اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مراکز فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی کرد و گسترش این فعالیت در سایر استان‌ها را از برنامه‌های شرکت فرش آستان قدس رضوی دانست.

در این بازدید مراحل مختلف تولید فرش دست‌باف همچون حلاجی پشم، رنگرزی، چله‌دوانی، بافت، پرداخت، عملیات تکمیلی و شست‌و‌شو مورد ارزیابی قرار گرفت.

گسترش فعالیت در این حوزه، امکان جذب قالیبافان جدید، تسهیل ارتباط با علاقه‌مندان به تولید در سطح استان، همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای در رشته فرش و به‌کارگیری تولیدکنندگان خرد به‌عنوان پیشرانان تولید از جمله مباحث مطروحه در گفت‌وگوهای دوسویه در حاشیه این بازدید بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=68474

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.