• امروز : دوشنبه - ۱۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 9 September - 2024

اخبار ویژه

«جهنم دره» ساخته شد دومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در سیستان و بلوچستان برگزار شد برپایی موکب حضرت قاسم ع در توسط اهالی فرهنگ و هنر شهرستان رامسر جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تاکید کرد: نقش کلیدی خبرنگاران در شفافیت و پاسخگویی روند اعطای تسهیلات قانون جهش مسکن در بانک ها سرعت گرفته است توزيع اعتبارجهت تكميل و بهره برداري از ۱۹۲۸ پروژه در كميته برنامه ريزي شهرستان ها فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از توقيف يک دستگاه خودروي پژو پارس با ۱۸۰ ميليون ريال خلافي در اين شهرستان خبر داد. جریمه ۱۹ میلیارد ریالی قاچاق سوخت در چابهار فعالیت ۸۰ تیم دامپزشكي در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی شرکت ملی پست منصوب شد «ویدئوگرام‌های یک انقلاب»؛ بازنگری در مفهوم سینماحقیقت/ تکثرِ دموکراتیکی که از بین رفته است نشست هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع چگونگی ایفای نقش موثرتر در حوزه افزایش تولید و هم چنین برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بگزار شد.

0
مدیر عامل کارخانه قند بیستون خبر داد:

حمایت جهادی کارخانه قند بیستون از چغندر‌کاران استان کرمانشاه/ پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستان و ۷۰ درصدی سرپل‌ذهاب

  • کد خبر : 59304
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
حمایت جهادی کارخانه قند بیستون از چغندر‌کاران استان کرمانشاه/ پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستان و ۷۰ درصدی سرپل‌ذهاب
مدیر‌عامل شرکت قند بیستون گفت: تا صبح روز دوشنبه (۸ مردادماه) ۲۲۱ هزار تن چغندرقند پائیزه از کشاورزان تحویل گرفتیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا چند روز آینده و پایان خرید به ۲۳۰ هزار تن هم برسد.

مدیر‌عامل شرکت قند بیستون گفت: تا صبح روز دوشنبه (۸ مردادماه) ۲۲۱ هزار تن چغندرقند پائیزه از کشاورزان تحویل گرفتیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا چند روز آینده و پایان خرید به ۲۳۰ هزار تن هم برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین از کرمانشاه؛ بهرام رمضانی در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص برداشت چغندرقند پائیزه اظهارداشت: بر اساس تعهدی که داشتیم ۱۲۵ هزار تن چغندر‌قند از کشاورزان خوزستان خریداری کردیم اما متأسفانه در شهرستان‌های قصرشیرین و بخصوص سرپل‌ذهاب بدلیل کشت بی‌رویه این محصول با وجود حضور کارخانجاتی از خارج از استان همچون اصفهان، قزوین و شهركرد، محصول مازاد کشاورزان توسط این کارخانجات خریداری نشد و آنها یکی پس از دیگری استان را ترک کردند و این محصول بدون خریدار روی دست کشاورزان ماند.
رمضانی با گلایه از بی تدبیری مدیران استانی در افزایش سطح زیرکشت چغندر‌قند و عدم چاره اندیشی برای خرید محصول نهايی از کشاورزان تصریح کرد: کارخانه قند بیستون پس از انجام تعهد خود مبنی بر خرید ۷۰ تا ۷۵ هزار تن از چغندر‌قند کشاورزان استان بدلیل داشتن تعهد اخلاقی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان بومی استان اقدام به خرید محصول خارج از تعهد خود نمود.
مدیرعامل شرکت قند بیستون با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۵ هزارتن چغندر‌قند خارج از تعهد کارخانه از کشاورزان خریداری نموده‌ایم گفت: با توجه به اینکه خود کشاورز هستم و درد کشاورزان را خوب می‌دانم و مطمئن بودم از جانب مسئولان حمایتی از آن‌ها انجام نمی‌شود و گوش شنوایی برای حل مشکلاتشان نیست به این نتیجه رسیدم که به هر قیمتی که شده خود باید مردم منطقه را حمایت کنم و با وجود موانع بسیار محصول آن‌ها را خریداری نمایم که همچنان خرید مازاد بر تعهد از کشاورزان استان ادامه دارد.
رمضانی با بیان اینکه تا صبح روز دوشنبه هشتم مردادماه، ۲۲۱ هزارتن چغندر‌قند پائیزه از کشاورزان تحویل گرفتیم افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت این محصول تا چند روز آینده این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد که طی ۱۰ سال گذشته بالاترین حجم مصرف در کارخانه قند بیستون است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان متولی متأسفانه تنها به فکر افزایش سطح زیرکشت محصولات مختلف هستند و به پیامدهای بعد از آن فکر نمی‌کنند اظهارکرد: بعنوان مثال اگر قرار است سطح زیرکشت یک محصول افزایش یابد اول باید ببینیم مصرف کننده آن کیست؟ دوم: آیا ادوات مورد نیاز این حجم از محصول را در منطقه داریم یا خیر؟ سوم: موضوع ترانسفر است مثلا در شهرستان سرپل‌ذهاب این ظرفیت وجود ندارد که روزی ۶ هزارتن چغندر‌قند از این شهرستان خارج شود و نیازمند ناوگان قوی است که متأسفانه در این شهرستان موجود نیست.
مدیرعامل شرکت قند بیستون عنوان کرد: در خصوص مشکلات ناشی از افزایش سطح زیر کشت بدون برنامه‌ریزی چه قبل از سال و چه بعد از سال با مسئولین جهادکشاورزی، معاون اقتصادی استاندار و حتی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب صحبت‌هایی انجام و تذکراتی مبنی بر اینکه در تابستان دچار بحران خواهیم شد ارائه گردید که متأسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکل نبود و در نهایت با وجود همه این تذکرات و هشدارها، این مشکلات گریبان‌گیر خودمان شد.
رمضانی تصریح کرد: در استان خوزستان در اردیبهشت‌ماه با توجه به افزایش بارندگی، محصول چغندرکاران دچار خسارت شد که پس از آن مسئولان امر چندين بار جلسه شورای تامین برگزار کردند و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان خوزستانی کارخانجات را مکلف به خرید محصول نمودند اما متأسفانه در استان کرمانشاه کارخانجاتی از خارج از استان می‌آیند و تا آنجا که به سودشان است چغندر‌قند خریداری می‌کنند و پس از آن هرچه ماند، مشکل کشاورز است!
وی با بیان اینکه به خدا سوگند جز داشتن دغدغه مردم منطقه و کشاورزان زحمتکش استان هيچ عامل دیگری باعث نشد تا این ریسک خطرناک را بپذیرم افزود: در بهترین شرایط برای اورهال کارخانه حداقل یک ماه و نیم زمان نیاز داریم تا پس از آن نهایتا تا ۱۰ شهریور ماه برنامه چغندر‌قند بهاره را آغاز نماییم در حالی که همچنان مشغول خرید چغندر‌قند پائیزه مازاد بر تعهد خود هستیم.
رمضانی عنوان کرد: در چند روز اخیر با وجود تأکید فراوان به مسئولان امر مبنی بر ارائه آمار دقیق از سطح زیرکشت چغندر‌قند و محصول جا مانده از خرید، متأسفانه تاکنون آماری ارائه نشده و این مسأله برای ما مشکل‌ساز است.
مدیرعامل شرکت قند بیستون گفت: بارها در جلسات مختلف کشاورزی اعلام کردیم که بعنوان مثال در موضوع خودکفایی شکر، سازمان‌های کشاورزی نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده نقشی در تولید چغندر‌قند ندارند و تاکنون اگر اقدامی صورت گرفته به همت کارخانجات متولی بوده‌ است.

رمضانی تأکید کرد: متأسفانه در بحث کشاورزی از وزارتخانه تا شهرستان
تمامی مدیران ستادی هستند و تنها در حد پاسکاری و گفتن اقدام شود! عمل می‌کنند در حالی‌که جهادکشاورزی مدیران میدانی می‌خواهد که در عرصه حضور داشته باشند و با مشکلات کشاورزان و بخش کشاورزی آشنا باشند نه مدیران پشت میز نشین و نامه‌نگار که حداقل شناختی از مشکلات ندارند.
وی همچنین به افتتاح تصفیه‌خانه جدید این کارخانه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات ناشی از آلودگی هوا نیز با کاشت درخت و چمن در محوطه کارخانه مرتفع شده است.
مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه از تولید ۲۴ هزار تن شکر با استفاده از چغندر پاییزه خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده تولید شکر در دور بعدی تولید به حدود ۳۷ هزار تن خواهد رسید.
رمضانی افزود: در حال حاضر ۲۰‌ هزارتن شکرخام در این کارخانه تحویل گرفتیم که به دلیل حجم بالای کار در زمینه خرید چغندرقند از کشاورزان سرپل‌ذهاب، ۵ هزارتن از آن تصفیه شده و مابقی نیز تا قبل از بهره‌برداری بهاره تصفیه خواهد شد.
وی همچنین از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و ۷۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل‌ذهابی خبرداد و گفت: به محض اتمام تحویل چغندر‌قند و تسویه حساب با صاحبان ادوات کشاورزی باقی‌مانده مبلغ نیز به کشاورزان سرپل‌ذهابی پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قند بیستون درخصوص کشت بهاره نیز گفت: امسال براساس الگوی کشت، سطح زیرکشت چغندر‌قند بهاره در استان ۱۰‌ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۳۵۰ هزارتن برداشت شود که با توجه به صحبت‌های ارائه شده با مسئولین امر مقرر گردید کارخانه اسلام‌آبادغرب ۳ هزار هکتار از این محصول را تعهد کند و شرکت قند بیستون نیز که ظرفیت بیشتری دارد ۷ هزار هکتار را تعهد نماید که ممکن است به بیش از آن نیز برسد، البته این تعهد در صورتی است که کارخانه دیگری برای خرید چغندر‌قند به استان وارد نشود و مدیران استان از این کارخانه بومی مادر حمایت کنند.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر سید محمد موسوی

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.