• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دومین نمایشگاه سلامت بنیان گشایش یافت رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب: حضرت معصومه (س) عامل انتقال انوار علم و معارف اهل بیت به سراسر دنیای اسلام بود. افزایش سرمایه «دبالک» مصوب مجمع گرفت در آستانه میلاد پیامبر(ص) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛/ آغاز اجرای طرح نماز «نور چشم» در مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد نشست تخصصی برگزاری همایش آشنایی با ظرفیت های اقتصادی عضویت ایران در گروه بریکس بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس فراخوان داد آیا کردستان هنوز فرهنگی است؟ کولرآبی کم آورد بهورزان نه دیدار با خانواده شهدا از افتخارات مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است توسعه هوش مصنوعی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس بوشهر در راستای تحقق شعار جهش تولید علم و فناوری مبارزه با بیماری های غلات در مزارع بیضا ادامه دارد رونق تولید و افزایش بهره وری اقتصادی با استفاده از ظرفیت های بلااستفاده استان و کشور

0

آغاز برداشت بیش از هزار تن میوه «به» از باغات شهرستان مرودشت

  • کد خبر : 31437
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
آغاز برداشت بیش از هزار تن میوه «به» از باغات شهرستان مرودشت
فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت محصول "به" از باغات شهرستان مرودشت در مهرماه خبر داد و گفت: برداشت به تا آبان ماه ادامه دارد.

گیتی آنلاین_ منصور امیریان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات به در شهرستان ۴۰ هکتار می باشد که از این میزان، ۳۵ هکتار بارور و ۵ هکتار غیر بارور می باشد.

ایشان افزود: ارقام رایج در شهرستان از نوع محلی و اصفهانی می باشد که رقم محلی در باغات قدیمی و رقم اصفهانی در باغات جدید تر کشت گردیده اند.

امیریان بیان کرد: متوسط عملکرد به در باغات شهرستان ۳۰ تن در هکتار می باشد و پیش بینی می گردد بیش از ۱۰۰۰ تن میوه به مرغوب و معطر تولید گردد و محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به مرکز و دیگر شهرستان های استان نیز ارسال می شود.

از محصول به در تهیه مربا، کنسرو و طبخ خورش استفاده می شود و همچنین «به» اثرات مثبتی بر فکر و ذهن می‌گذارد و از افسردگی جلوگیری می‌کند، همچنین تقویت‌کننده قلب، کبد و معده است، زخم معده را بهبود می‌بخشد و به هضم غذا کمک می‌کند و هسته‌های خشک ‌شده میوه به نیز برای درمان گلودرد و بهبود سرفه کاربرد دارند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31437

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.