• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3
همزمان با سفر رئیس جمهور به فارس

آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در فارس

  • کد خبر : 32098
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در فارس
فارس_ همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان شاهد آغاز 25 پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان خواهیم بود.

گیتی آنلاین_ حجت اله مرادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: این تعداد پروژه در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با اشاره به اعتبار این تعداد پروژه افزود: از مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری کشور سهم استان در این پروژه یک میلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.
مرادی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۳۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان معادل ۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری داریم خاطرنشان کرد: با احداث ۵۵ پروژه آبخیزداری طی دو سال گذشته تا کنون میزان ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در حوزه های آبخیز مدیریت و استحصال شده است.
مرادی اجرای طرحهای آبخیزداری را از مهمترین برنامه های پیشگیری از تخریب عرصه های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل درمناطق شهری وروستایی دانست و اظهار داشت: این پروژه ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش موثری در هدر رفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.
وی با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی اجرای طرح های آبخیزداری است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در این حوزه خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع به صورت جدی شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32098

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.