• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

يک کليک به ارزش دو ميليارد ريال استاندار خوزستان: قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد. رعایت تکریم و حفظ حرمت پیشکسوتان و خردمندان در قرآن و سخنان معصومین توصیه شده است نخستین نشست تخصصی تحلیل و بررسی سهام شرکت پتروشیمی نوری تلاش کنیم بسیجی گونه فکر کنیم و بسیجی گونه خدمت کنیم رفع قطعی آب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با در مدار قرار گرفتن مخازن ذخیره آب این بیمارستان سردار کیقباد مصطفایی با تبریک هفته بسیح، به مناسبت این هفته پیامی صادر کرد / متن پیام استمرار فعالیت و خدمت را سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم/ شهید آیت الله رییسی از خدمت به مردم، لذت می برد فراخوان جشنواره رسانه‌ای “ابوذر” در استان فارس درخشش دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در پویش کشوری رادیو سلامت نشست مشترک شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور وزارت بهداشت از مهمترین و حیاتی ترین دستگاه ها در جوانی جمعیت است

3

اتحاد ملی موجب عزت دین می شود

  • کد خبر : 39982
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
اتحاد ملی موجب عزت دین می شود
فارس_ پژوهشگر قرآنی گفت: اتحاد ملی و فرهنگ اسلامی باید نظام یابد، هنگامی حقوق متعالی رعایت شود الفت و اتحاد در جامعه به وجود بیاید مردم از حکومت و حکومت از مردم نفرت نداشته باشد دین عزت می یابد.

گیتی آنلاین_ حجت الاسلام والمسلمین کاظم تقوی در همایش ملی رساله الحقوق امام سجاد(ع) که در شهرستان مهر برگزار شد، با اشاره به حقوق متقابل زمامداران و شهروند در رساله الحقوق امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت سجاد(ع) در آن وضعیت تاریخی و اجتماعی مخصوص خود پس از حادثه عاشورا امامت را به عهده گرفت و اشاره کنم با عده ای که دل به اهل بیت(ع) داشتند با یک جمعیت پراکنده سرخورده نا امید و مایوس مواجه بودند، همانطور که در وصف رسول الله حضرت فرمود امام سجاد اول روان درمانی کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در آوردگاه عاشورا نمایندگان جاهلیت و شرک و دودمان بنی امیه و فرزندان ابو سفیان خواستند اهل بیت(ع) را محو کنند، امام سجاد(ع) در بند های دعا نام و یاد و ذکر پیامبر(ص) را بر دل ها جاری کرد این نقش اساسی امام سجاد(ع) بود، متناسب با شرایط اقداماتی را انجام داد.

استاد نو اندیش حوزه علمیه تصریح کرد: در مناسبت فرهنگی که ارباب و رعیتی وجود داشت، در مکتب وحی دوگانه تکالیف متقابل حاکم و شهروندان مطرح است که با جدیدترین نظریه هایی که در اندیشه های سیاسی و حکمرانی بشر به آن رسیده است سازگان و الهام بخش است.

وی خاطرنشان کرد: چه در تربیت فردی و نظامات اجتماعی فرسنگ ها فاصله داریم با دیگر فرهنگ ها چراکه ما نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی عنوان کرد: هنگامی حضرت حقوق شهروندان را بیان می کند برای آنان مرز قرار می دهد، مرز این است که تا آنجا که ضرر و شر حاکم از تو برداشته شود و از تبعیت بر دینت ضرر نداشته باشد معارضه نداشته باشد این نصیحیتی که امام می فرماید.

وی به نصیحت های حضرت سجاد(ع) به حاکمان اشاره و ابراز کرد: حاکم شدن ذاتا فضیلتی نیست، به اقتضای قدرت باید ضرری به شهروندان نداشته باشید، امام سجاد(ع) در ساله الحقوق هم به حاکمان نصیحت می کند و هم به شهروندان در شرایط تقیه نصیحت می کند.

استاد نو اندیش حوزه علمیه حقوق متعالی از منظر حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: اتحاد ملی و فرهنگ اسلامی باید نظام یابد، هنگامی حقوق متعالی رعایت شود الفت و اتحاد در جامعه به وجود بیاید مردم از حکومت و حکومت از مردم نفرت نداشته باشد دین عزت می یابد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39982

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.