• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

رکورد مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان به بیش از ۸۰۷ هزار تن رسید عملیات ساخت بزرگترین خط تولید داروی ضد سرطان به پایان رسید همدلی برای آزادی/ تلاش برای ریشه‌کن کردن زندان به دلیل جرائم غیرعمد / آزادی ۵۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در یک ماه با کمک نهادهای ارفاقی عملیات رنگ آمیزی سرعت کاها در نقاط مختلف شهر کلاچای مراسم استقبال از پیکر مطهر ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان استقبال پرشور مردم انقلابی و شهیدپرور زاهدان در فرودگاه این شهر برگزار شد پیوست‌های زیست محیطی اولویت اجرای طرح‌های عمرانی قرار گیرد جابه جایی ۶ میلیون مرسوله پستی در آذربایجان‌غربی کشف بزرگترین محموله انواع سلاح و تجهیزات ویژه آشوب و اغتشاشات در کشور گسترش اکوسیستم نوآوری پست و صنایع وابسته آغاز فعالیت رسمی بیش از ۱۴۵۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش آموزی در استان فارس هزاران واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مشهد تا پایان شهریور قرعه‌کشی می‌شود «او یک هنرمند بود» راهی جشنواره‌های خارجی می‌شود

5

اتمام حجت کارگران خباز با مسکن و شهرسازی ؛ زمین مان را پس ندهید کرکره های نانوایی هایمان را پایین می آوریم / اقدام بدون سند و مدرک مسکن و شهرسازی برای گرفتن زمین اتحادیه خبازان جهت مسکن ملی 

  • کد خبر : 20724
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
مدتی است که اداره مسکن و شهرسازی بدون داشتن هیچگونه سند و مدرکی اقدام به تصاحب زمین های خریداری شده توسط اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خباز سنندج کرده است .

اتمام حجت کارگران خباز با مسکن و شهرسازی ؛ زمین مان را پس ندهید کرکره های نانوایی هایمان را پایین می آوریم / اقدام بدون سند و مدرک مسکن و شهرسازی برای گرفتن زمین اتحادیه خبازان جهت مسکن ملی

 

مدتی است که اداره مسکن و شهرسازی بدون داشتن هیچگونه سند و مدرکی اقدام به تصاحب زمین های خریداری شده توسط اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خباز سنندج کرده است .

 

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ؛ در سال ۸۱ اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خباز در منطقه فرجه سنندج اقدام به خرید ۵۶ هزار متر مربع زمین جهت ساخت مسکن این کارگران کرده است .

 

حال با توجه مشکل کمبود زمین جهت مسکن ملی در استان به ویژه شهر سنندج ، مسکن و شهرسازی بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی و فقط با زور حرف این زمین را به تصاحب خود در آورده است و اجازه هیچگونه اقدامی توسط کارگران خباز نمی دهد ، نکته قابل توجه این است که تمامی این کارگران به صورت قانونی و با وجود سند این قطعه زمین را خریداری کرده اند .

 

به پای صحبت های این کارگران نشستیم و هریک از درد های خود و درخواست هایشان از مسئولان استان گفتند .

ناصر اسدی عضو تعاونی مسکن کارگران خباز اظهار داشت : رعایت قانون اساسی جزو اصلی ترین وظایف هر ایرانی است که باید به آن ، چه مردم ، مسئولین و تمامی مردم توجه ویژه ای کنند و در همه حال آن را رعایت کنند اما متاسفانه میبینیم که در حوزه مسکن در استان کردستان قانون اساسی فقط در حد یک شعار مانده است .

 

اسدی افزود : در تمام نقاط کشور میگویند که یک شخص بومی میتواند دلسوز مردم همزبان و هم شهری خود باشد اما ظاهراً در کردستان این موضوع نقض می شود زیرا که هر سنگ اندازی و مانع تراشی در امورات مردم میبینیم از افراد بومی است که در واقع نالایق پست های مدیریت استانی هستند .

ناصر اسدی بیان کرد : تعاونی مسکن خبازان بیست سال پیش با هماهنگی اعضای تعاونی از مالک یک قطعه زمین دارای سند و مدرک واقعی و قانونی بوده را تهیه کردیم . حال با توجه به اینکه ما سند و مدرک قانونی داریم ، اداره مسکن و شهرسازی به زور خود میخواهد زمین مارا برای مسکن ملی استفاده کند ، زمانی که از آنها درخواست ارائه سند میدهیم هیچگونه جوابی را دریافت نمی کنیم و تنها میخواهند با زور و سلطه خود کار هایشان را انجام دهند ، همانگونه بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی ایران میگذرد و هشت سال دفاع مقدس نیز از خاک و جان و مالمان دفاع کردیم ، حال این زمین نیز جزو خاک و مال ما است که از آن دفاع میکنیم .

 

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی در بیست سال پیش کارگران خباز شهر سنندج با پول و دارایی خود و همچنین با هماهنگی کامل اقدام به خریداری یک قطعه زمین در محله فرجه شهر سنندج کردیم ، در آن زمان خرید این قطعه زمین به صورت کاملا قانونی و با هماهنگی کامل با دستگاه های ذیربط بوده است . این کارگران همان کارگران زمان دفاع مقدس هستند که شب و روز برای رزمندگان نان پخت میکردند و خود را تر پای عمل نشان دادند . حال جماعتی مدیر که فقط تنها به مشکل تراشی برای مردم پشت میز نشسته اند بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی زمین مارا تصرف کرده اند آن هم بعد از بیشتر از ۲۰ سال که میگوند هیچگونه خرید زمین شما وجه قانونی ندارد .

 

یکی دیگر از کارگران خباز اظهار داشت: بنده با ۶۲ سال سن در بیست و دو سال پیش با پرداخت مبلغی اقدام به خرید زمین در تعاونی خبازان کردم که آن هم با قرض گرفتن بود ، حال مسکن و شهرسازی بعد از این همه سال میگوید این قطعه زمین در اختیار اداره ما است و نه شخص و ارگان دیگری .

 

خالد زمانی به عنوان پسر یکی از افرادی که در آن زمان اقدام به خرید و دادن پول برای تهیه این زمین شده است ، بیان کرد : بنده به عنوان فرزند یکی از کارگرانی که با تمام سرمایه خود که از راه کارگری خبازی جمع آوری کرده بود خواهان خرید امتیاز یک قطعه زمین برای خانواده اش بود ، حال با گذشت بیش از ۲۰ سال مسکن و شهرسازی با ادعای خود میخواهد این زمین را به عنوان طرح مسکن ملی مورد استفاده قرار دهد . اما مگر این زمین در زمان خود به صورت قانونی توسط این کارگران خریداری نشده است که این ارگان میخواهد بدون هیچگونه سندی آنرا از این کارگران بگیرد.

محی الدین الله مرادی مدیر عامل تعاونی مسکن کارگران خباز استان کردستان عنوان کرد: اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خباز در سال ۸۱ اقدام به خریداری یک قطعه زمین به مساحت ۵۶ هزار متر مربع در منطقه فرجه سنندج خریداری کردیم آنهم با سرمایه خود این کارگران بر اساس قانون اساسی خریداری شده است.

الله مرادی افزود : زمانی که این زمین خریداری شده بود آن منطقه یک بیابان بوده است و حال به یک منطقه مسکونی پر جمعیت تبدیل شده است . و ما در زمان جنگ تحمیلی برای عزیزانی که رفتند تا از جان و مال و ناموس مردم حفاظت کنند به عنوان یک پشتیبان از ساعات اولیه صبح تا شب به پخت نان می‌پرداختم که به این عزیزان آذوقه ای برسد و در همان سالیان شهیدانی را اهدا کردیم که اسامی این عزیزان کاملا ثبت شده است .

محی الدین الله مرادی خاطر نشان کرد: حال اداره مسکن و شهرسازی با ادعای دروغین خود خواهان تصرف این زمین شده است ، زمینی که به عنوان سرمایه جمعیت زیادی از کارگران خباز می باشد . با وجود ارائه اسناد و مدارک زیادی که به این ادارات داده ایم و حرفمان بر اساس قانون اساسی است بازهم میگوند این زمین باید جزو مسکن ملی قرار بگیرد و ماهم تا آخرین لحظه برای گرفتن حق خود ایستاده ایم و نمیگذاریم همچین کاری انجام شود .

مدیر عامل اتحادیه تعاونی مسکن کارگران خباز بیان کرد : در طرحی که برای مسکن ملی در آن منطقه آمده است ، اصلا زمین اتحادیه ما جزو این طرح نمی شود اما بازهم مسکن و شهر سازی بدون هیچ گونه سند و مدرکی زیر بار حرف نمی رود ، از مسئولین دلسوز استان خواهشمندیم همانگونه که ما تا پای جان برای نظام پای کار هستیم این عزیزان نیز تلاش کنند که حق کارگران خباز خورده نشود و بتوانیم برای خود سرپناهی داشته باشیم .

با این حال تمامی اعضای این اتحادیه گفتند که اگر مسکن و شهرسازی زمین مارا پس ندهد و اجازه ساخت به این دلیل که آنها خواهان این هستند این زمین را به عنوان زمین مسکن ملی انتخاب کنند ، ما نیز کرکره نانوایی هایمان را پایین آورده و پخت نان را متوقف میکنیم .

این اعضا خواهان این هستند که مسکن و شهرسازی به زمین های دیگر رجوع کنند و حق این کارگران را ضایع نکنند.

اما باید به حال تیم مدیریت اجرایی استان و علل الخصوص استاندار کردستان گریست که برای اینکه یک زخم را درمان کنند می روند و بدون هیچ مدرکی حق عده ای را می گیرند .

کاش حداقل دستوری از جانب استاندار جهت رسیدگی به این موضوع صادر می شد تا حداقل این کارگران زحمت کش به در ذهن خود فکر نکنند که کسی گوش شنوایی برای دردشان ندارد.

این زمین نه از دولت دزدیده شده است و نه اینکه بدون مدرک و سند این کارگران زحمت کش نانوایی ها آنرا بدست آورده اند بلکه با زحمتی که به صورت شبانه روزی کشیده اند آنرا خریده اند تا سرپناهی برای خانواده خود داشته باشند اما افسوس که با مشکل تراشی های این چنینی باعث ایجاد موانع بزرگی برایشان شده اند.

حال از سازمان بازرسی و بازرس کل استان خواستاریم به این موضوع جهت رسیدگی و شفاف سازی ورود کنند تا طرف حق و مشخص شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20724

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.